Analogical reasoning, or argument-making by analogy, is a specific way of thinking in which two or more things are concluded to be similar in some respect. Analogical reasoning constitutes the basic building block of cognitive development regarding classification, learning, problem-solving, and creative thinking. It also relates that human reasoning only continuously operates according to contentless general inference rules. Instead, it depends on specific knowledge structures and is greatly influenced by the context in which it occurs. Analogical reasoning allows effective learning of a new field by transferring knowledge from a known field and encourages the recognition and abstraction of principles across fields. Analogical reasoning in the educational setting involves students solving a problem they encounter based on previous examples, extracting details from a given set of problems, comparing and solving structural similarities, and extracting common points between previously different fields. Therefore, it is possible to express this thinking as both an innate ability and an essential learning mechanism that can be developed. Considering all these, analogical reasoning is very important for individuals and plays a role in education. This study emphasizes the importance of analogical reasoning and its role in education.
Analojik akıl yürütme veya analoji yoluyla argüman oluşturma, iki veya daha fazla şeyin bazı açılardan benzer olduğu sonucuna varılan belirli bir düşünme biçimidir. Analojik akıl yürütme; sınıflandırma, öğrenme, problem çözme ve yaratıcı düşünme ile ilgili olarak bilişsel gelişimin temel yapı taşını oluşturmaktadır. Ayrıca insanın akıl yürütmesinin her zaman içeriksiz genel çıkarsama kurallarına göre çalışmadığı, daha ziyade belirli bilgi yapılarına bağlı olduğu ve içinde bulunduğu bağlamdan büyük ölçüde etkilendiği gerçeğiyle ilgilidir. Analojik akıl yürütme, yalnızca bilinen bir alandan bilgi aktararak yeni bir alanın etkili bir şekilde öğrenilmesine izin vermekle kalmayıp, aynı zamanda alanlar arasında ilkelerin fark edilmesi ve soyutlanmasına teşvik etmektedir. Eğitim ortamında analojik akıl yürütme, öğrencilerin karşılaştıkları bir problemi önceki örneklere dayanarak çözmesini, belirli bir dizi sorundan ayrıntıların çıkarılmasını, yapısal benzerliklerin karşılaştırılması ve çözülmesi ile daha önce farklı alanlar arasındaki ortak noktaların çıkarılmasını içermektedir. Dolayısıyla bu düşünme biçimini hem doğuştan gelen bir yetenek hem de geliştirilebilecek temel bir öğrenme mekanizması olarak ifade etmek mümkündür. Bütün bunlar göz önüne alındığında analojik akıl yürütmenin bireyler için oldukça önemli olduğu ve eğitimde rol aldığı görülmektedir. Yapılan bu çalışma ile analojik akıl yürütmenin önemi ve eğitimdeki rolünün vurgulanması amaçlanmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yükseköğretim Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 14 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 14 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 13 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 4 |
Articles published in the Journal of University Research (Üniversite Araştırmaları Dergisi - ÜAD) are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) License .