Research Article
BibTex RIS Cite

Uluslararası Öğrencilerin Akademik ve Sosyal Hayata Uyum Sorunlarının İncelenmesi: Çorum İli Örneği

Year 2025, Volume: 8 Issue: 1, 81 - 97, 20.03.2025

Abstract

Bu çalışma, Çorum ilinde öğrenim gören uluslararası öğrencilerin akademik ve sosyal hayata uyum süreçlerinde karşılaştıkları sorunları incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan olgubilim deseni kullanılarak gerçekleştirilmiş ve 23 uluslararası öğrenciyle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Araştırmada, katılımcılardan elde edilen görüşme kayıtları, yazıya dökülerek içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Bulgular, uluslararası öğrencilerin üniversite tercihlerinde maliyet uygunluğu, İngilizce dilinde eğitim olanakları ve erken kabul süreçlerinin etkili olduğunu göstermektedir. Ancak, dil bariyerleri, kültürel farklılıklar, ekonomik zorluklar ve bürokratik işlemler gibi sorunlar, öğrencilerin uyum süreçlerini olumsuz yönde etkilemiştir. Katılımcılar, sosyal dışlanma ve ayrımcılık gibi deneyimlerin sosyal uyum sürecini zorlaştırdığını ifade etmişlerdir. Ayrıca, aile desteği, arkadaş çevresi ve üniversite destek birimlerinden alınan rehberlik hizmetlerinin, bireylerin karşılaştıkları zorlukları aşmalarında önemli bir rol oynadığı görülmüştür. Sonuçlar, uluslararası öğrencilerin akademik ve sosyal uyumlarını desteklemek için üniversitelerin dil eğitimi ve kültürel uyum programlarını güçlendirmesi, ekonomik destek mekanizmalarını artırması ve sosyal-kültürel etkinliklere öncelik vermesi gerektiği ortaya konulmaktadır. Ayrıca, bürokratik süreçlerin basitleştirilmesi ve kapsayıcı politikaların uygulanması, öğrencilerin uyum sürecini kolaylaştıracaktır. Araştırma, uluslararası öğrencilere yönelik politika ve uygulamaların geliştirilmesine rehberlik edecek önemli bulgular sunmaktadır.

Ethical Statement

Çalışmanın etik onayı Hitit Üniversitesi Girişimsel Olmayan Araştırmalar Etik Kurulundan (05.06.2024 tarih ve 2024-13 Karar Numarası) alınmıştır.

Supporting Institution

-

Thanks

-

References

  • Akpınar, T. & Küçükgöksel, Ç. (2022). Dünya’da ve Türkiye’de uluslararası öğrenci hareketliliği ve ülkelere katkıları. Balkan and Near Eastern Journal of Social Sciences,08(02), 140-151.
  • Altinay, F., Bahçelerli, N. M., Sharma, R. C., Atamturk, N., Altınay, Z., Dağlı, G. & Altinay, M. (2024). Learnıng life skills through multicultural exchange: An examination of prospective English language teachers’ experiences. Turkish Online Journal of Distance Education, 25(3), 294-309. https://doi.org/10.17718/tojde.1356342
  • Al Jumaily, S. A. (2019). Is informal English a true gremline to international students and consequently affecting their daily life communication with native speakers? Bulletin of Advanced English Studies, 2(1), 27–41. https://doi.org/10.31559/baes2019.2.1.4
  • Amendola, A., & Restaino, M. (2016). An evaluation study on students’ international mobility experience. Quality & Quantity, 51(2), 525-544.
  • Andrade, M. S. (2006). İnternational students in English-speaking universities: Adjustment factors. Journal of Research in International Education, 5 (2), 131-154.
  • Arslanbaş, S. (2022).Yükseköğretimde uluslararasılaşma bağlamında uluslararası öğrencelerin Türkiye ve Türkçe algısı [Doktora Tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Aslan, H., & Babirzade, K. (2020). Türkiye’de ve Avusturalya’da öğrenim gören yabancı uyruklu yüksek lisans öğrencilerinin sosyo-kültürel ve ekonomik sorunları. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(2), 1-21. https://doi.org/10.7822/omuefd.783954
  • Baklashova, T., & Kazakov, A. (2016). Challenges of international students’ adjustment to a higher education institution. International Journal of Environmental and Science Education, 11(8), 1821-1832.
  • Banjong, D. N. (2015). International students’ enhanced academic performance: Effects of campus resources. Journal of International Students, 5(2),132-142. https://doi.org/10.32674/jis.v5i2.430
  • Baydemir, M., & Bolat, M. A. (2024). Türkiye’nin uluslararası öğrenci politikası (2002-2024). Cihannüma Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 3(1), 70-95.
  • Bayramdurdyyeva, G. (2019). Uluslararası öğrencilerin başarılarını etkileyen faktörler. Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi, 5(11), 509-524.
  • Bulut, E., Yücetürk, H., Yılmaz, G., Gündoğdu, İ., Koç, N., & Demiryürek, B. (2020). Uluslararası öğrencilerin psikososyal sorun ve ihtiyaçları: Nitel bir çalışma. Nitel Sosyal Bilimler, 21(1), 60-73.
  • Creswell J.W. (2014). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni (M. Bütün & S.B. Demir, Çev.). Siyasal Yayınevi.
  • Cubillo, J. M., Sánchez, J., & Cervino, J. (2006). International students’ decision-making process. International Journal of Educational Management, 20(2),101-115. https://doi.org/10.1108/09513540610646091
  • de Wit, H., & Deca, L. (2020). Internationalization of higher education, challenges and opportunities. In: A. Curaj, & L. Deca (Eds.), European higher education area: challenges for a new decade (pp. 3-11). Springer. doi:https://doi.org/10.1007/978-3-030-56316-5_1
  • Deardorff, D. K. (2006). Identification and assessment of ıntercultural competence as a student outcome of internationalization. Journal of Studies in International Education, 10(3), 241-266. doi:https://doi.org/10.1177/1028315306287002
  • Demirhan, K. (2017). Ulusal alanyazında uluslararası öğrenciler ve uluslararası öğrencileri siyasal açıdan düşünmek. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 13(13), 547-562.
  • Ennin, F., & Manariyo, E. (2023). Language as communication barrier for foreign students: Evidence from gujarat state universities. European Journal of Education and Pedagogy, 4(5), 71-77. doi:https://doi.org/10.24018/ejedu.2023.4.6.697
  • Ercan, M.S. (2012). Uluslararası öğrencilerin uyum sorunlarının incelenmesi ve bu sorunların çözümüne yönelik beklentilerin araştırılması [Uzmanlık tezi]. Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı.
  • Ergin, H., de Wit, H., & Leask, B. (2019). Forced internationalization of higher education: An emerging phenomenon. International Higher Education, (97), 9–10. https://doi.org/10.6017/ihe.2019.97.10939
  • Gautam, C., Lowery, C.L., Mays, C., & Durant, D. (2016). Challenges for global learners: A qualitative study of the concerns and difficulties of international students. Journal of International Students, 6 (2), 501-526.
  • Gebhard, J.G. (2012) International students’ adjustment problems and behaviors. Journal of International Students, 2(2), 184-193.
  • Geçkil, T., & Başaran Alagöz, S. (2017). Yabancı uyruklu üniversite öğrencilerinin sorunlarının incelenmesi: Konya örneği. Journal of Anatolia Nursing and Health Sciences, 20(4), 279-85.
  • Gita, M. (2018). The impact of study abroad on college students’ intercultural competence and personal development. International Research and Review: Journal of Phi Beta Delta, 7(2), 18-41.
  • Jones, E., & de Wit, H. (2012). Globalization of internationalization: Thematic and regional reflections on a traditional concept. AUDEM: The International Journal of Higher Education and Democracy, 33(3), 35-54.
  • Junghare, İ. Y. (2015). Language, culture and communication: İndia. Redefining Community in Intercultural Context, 4(1), 405-413.
  • Kaihlanen, A. M., Hietapakka, L., & Heponiemi, T. (2019). Increasing cultural awareness:Qualitative study of nurses’ perceptions about cultural competence training. BMC Nursing, 19(38), 1-9.
  • Kalaycı, H., & Göç, E. (2023). Yükseköğretim kurumlarında öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin sorunlarına sosyolojik bir bakış: Çankırı örneği. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (34), 69-94. https://doi.org/10.54600/igdirsosbilder.1245705
  • Koçak, Ö.F. (2020). Kişilerarası iletişim bağlamında kültürleşme ve sosyokültürel adaptasyon: uluslararası öğrencilere ilişkin nicel bir araştırma [Doktora tezi, Erciyes Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Levent, F., & Karaevli, Ö. (2013). Uluslararası öğrencilerin eğitimine yönelik politikalar ve Türkiye için öneriler. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 38(38), 97-118.
  • Mete, M., & Özgenel, M. (2021). Uluslararası yükseköğretim öğrencilerinin Türkiye’yi tercih etme nedenlerinin ve beklentilerinin incelenmesi. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(3), 739-753. doi:https://doi.org/10.30692/sisad.936010
  • Molavi, H. (2023). University reputation, cost-of-living crisis, and international student mobility: İmpacts on the uk economy and the need for Eurasia’s stability [Konferans Bildirisi].The Great Silk Road Conference, Tashkent, Uzbekistan. https://www.researchgate.net/publication/374257923
  • Murphy-Lejeune, E. (2008). The student experience of mobility, a contrasting score. In: M. Byram, & F. Dervin (EdS.), Students, staff and academic mobility in higher education (s. 12-30). Newcastle: Cambridge Scholars Publisher.
  • Mutlu, H. H., & Gümüş, E. (2021). Akademik çalışmalara göre yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde karşılaşılan güncel sorunlar. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 13(25), 829-853. doi:https://doi.org/10.38155/ksbd.884902
  • NAFSA. (2024, Kasım 24). New NAFSA data reveal international student economic contributions continue to rebound. NAFSA. https://www.nafsa.org/about/about-nafsa/new-nafsa-data-reveal-international-student-economic-contributions-continue
  • Oduwaye, O., Kiraz, A., & Sorakin, Y. (2023). A trend analysis of the challenges of ınternational students over 21 years. Sage Open, 13(4), 1-14. doi:10.1177/21582440231210387
  • OECD (2024, 1 Mart). International student mobility. Trends in the share of international or foreign students among all tertiary students (2013 and 2022). https://www.oecd.org/en/topics/international-student-mobility.html
  • Onat Kocabıyık, O., Donat Bacıoğlu, S., & Acar Güvendir, M. (2019). The problems of international students studying in higher education. Journal of Human Sciences, 16(2), 561-581.
  • Özer, M. (2012). Türkiye’de uluslararası öğrenciler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 2(1), 10-13.
  • Özoğlu, M., Gür, B.S. & Coşkun, İ. (2015). Factors influencing internationalstudents’ choice to study inturkey and challenges theyexperience in Turkey. Research in Comparative & International Education, 10(2), 223–237.
  • Radmard, S. (2017). Türk üniversitelerindeki uluslararası öğrencilerin yükseköğretim taleplerini etkileyen etkenlerin incelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (1), 67-77.
  • Sawir E. (2005) Language difficulties of international students in Australia: The effects of prior learning experience. International Education Journal, 6(5), 567-580.
  • Selvitopu, A., & Aydın, A. (2018). Türk yükseköğretiminde uluslararasılaşma stratejileri: Süreç yaklaşımı çerçevesinde nitel bir inceleme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(4), 803-823. doi: 10.16986/HUJE.2018038522
  • Shih, S. & Brown, C. (2000). Taiwanese international students: Acculturation level and vocational identity. Journal of Career Development, 27(1), 5–47.
  • Siekierski, P., Lima, M. C., Borini, M.F., & Pereira,R.F. (2018). International academic mobility and innovation: A literature review. Journal of Global Mobility: The Home of Expatriate Management Research, 6(3/4), 285-298. Doı 10.1108/JGM-04-2018-0019.
  • Singh, J. K., & Jack, G. (2018). The Benefits of overseas study for ınternational postgraduate students in Malaysia. Higher Education 75(4), 607-624. doi:http://www.jstor.org/stable/26449271.
  • Snoubar, Y. (2015). Türkiye’de öğrenim gören uluslararası öğrencilerin sorunları ve sosyal hizmet gereksinimleri [Doktora tezi, Hacette Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Sobkowiak, P. (2019). The impact of studying abroad on students’ intercultural competence: An interview study. Studies in Second Language Learning and Teaching, 9(4), 681–710. https://doi.org/10.14746/ssllt.2019.9.4.6
  • Şahin, M., & Demirtaş, H. (2014). Üniversitelerde yabancı uyruklu öğrencilerin akademik başarı düzeyleri, yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Milli Eğitim Dergisi, 44(204), 88-113.
  • Topal, F., & Tauscher, S. (2020). Uluslararası öğrencilerin akademik ve sosyal yaşamlarında karşılaştıkları sorunlar üzerine inceleme. Akademik İncelemeler Dergisi, 15(1), 309-344. doi:https://doi.org/10.17550/akademikincelemeler.624380
  • Tran, L.T. (2015). Mobility as ‘becoming’: A Bourdieuian analysis of the factors shaping international student mobility. British Journal of Sociology of Education, 37(8), 1268-1289.
  • Türel, M. T. (2021). Uluslararası öğrencilerin sosyokültürel uyumu. Avrasya Beşeri Bilim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 73-89. doi:https://doi.org/10.7596/abbad.31122021.003
  • UNESCO, (2024, 10 Eylül). Global flow of tertiary-level students. Institute for statistics, https://uis.unesco.org/en/uis-student-flow
  • Yardımcıoğlu, F., Beşel, F., & Savaşan, F. (2017). Uluslararası öğrencilerin sosyo-ekonomik problemleri ve çözüm önerileri (Sakarya üniversitesi örneği). Akademik İncelemeler Dergisi, 12(1), 203-254. doi:https://doi.org/10.17550/akademikincelemeler.308940
  • Yıldıran, C., Özkan, D., & Büyükyılmaz, O. (2016). Yabancı uyruklu lisans öğrencilerinin durum analizi: Karabük Üniversitesi. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 1(1), 20-34.
  • Yıldırım A., & Şimşek H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, D. V. (2018). Studying abroad: Experiences of international students in a Turkish university. Yükseköğretim Dergisi, 8(1), 23–32. doi:10.2399/yod.17.027
  • YÖK. (2024, 14 Eylül). Uyruğa göre öğrenci sayıları raporu. Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi. https://istatistik.yok.gov.tr/

Examining the Problems of International Students' Adaptation to Academic and Social Life: The Case of Çorum Province

Year 2025, Volume: 8 Issue: 1, 81 - 97, 20.03.2025

Abstract

This study aims to examine the problems encountered by international students studying in Çorum in the process of adaptation to academic and social life. The research was conducted using a phenomenological design, one of the qualitative research methods, and semi-structured interviews were conducted with 23 international students. In the research, the interview records obtained from the participants were transcribed and evaluated by content analysis method. The findings show that cost-effectiveness, English-language education opportunities and early admission processes are effective in international students’ university preferences. However, problems such as language barriers, cultural differences, economic difficulties and bureaucratic procedures have negatively affected students’ adaptation processes. Participants stated that experiences such as social exclusion and discrimination made the social adaptation process difficult. In addition, it was observed that family support, counselling services received from friends and university support units played an important role in helping individuals overcome the difficulties they encountered. The results suggest that universities should strengthen language training and cultural integration programmes, increase economic support mechanisms and prioritise social-cultural activities to support the academic and social integration of international students. Furthermore, simplifying bureaucratic processes and implementing inclusive policies will facilitate the integration process of students. The research provides important findings to guide the development of policies and practices for international students.

Ethical Statement

Çalışmanın etik onayı Hitit Üniversitesi Girişimsel Olmayan Araştırmalar Etik Kurulundan (05.06.2024 tarih ve 2024-13 Karar Numarası) alınmıştır.

References

  • Akpınar, T. & Küçükgöksel, Ç. (2022). Dünya’da ve Türkiye’de uluslararası öğrenci hareketliliği ve ülkelere katkıları. Balkan and Near Eastern Journal of Social Sciences,08(02), 140-151.
  • Altinay, F., Bahçelerli, N. M., Sharma, R. C., Atamturk, N., Altınay, Z., Dağlı, G. & Altinay, M. (2024). Learnıng life skills through multicultural exchange: An examination of prospective English language teachers’ experiences. Turkish Online Journal of Distance Education, 25(3), 294-309. https://doi.org/10.17718/tojde.1356342
  • Al Jumaily, S. A. (2019). Is informal English a true gremline to international students and consequently affecting their daily life communication with native speakers? Bulletin of Advanced English Studies, 2(1), 27–41. https://doi.org/10.31559/baes2019.2.1.4
  • Amendola, A., & Restaino, M. (2016). An evaluation study on students’ international mobility experience. Quality & Quantity, 51(2), 525-544.
  • Andrade, M. S. (2006). İnternational students in English-speaking universities: Adjustment factors. Journal of Research in International Education, 5 (2), 131-154.
  • Arslanbaş, S. (2022).Yükseköğretimde uluslararasılaşma bağlamında uluslararası öğrencelerin Türkiye ve Türkçe algısı [Doktora Tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Aslan, H., & Babirzade, K. (2020). Türkiye’de ve Avusturalya’da öğrenim gören yabancı uyruklu yüksek lisans öğrencilerinin sosyo-kültürel ve ekonomik sorunları. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(2), 1-21. https://doi.org/10.7822/omuefd.783954
  • Baklashova, T., & Kazakov, A. (2016). Challenges of international students’ adjustment to a higher education institution. International Journal of Environmental and Science Education, 11(8), 1821-1832.
  • Banjong, D. N. (2015). International students’ enhanced academic performance: Effects of campus resources. Journal of International Students, 5(2),132-142. https://doi.org/10.32674/jis.v5i2.430
  • Baydemir, M., & Bolat, M. A. (2024). Türkiye’nin uluslararası öğrenci politikası (2002-2024). Cihannüma Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 3(1), 70-95.
  • Bayramdurdyyeva, G. (2019). Uluslararası öğrencilerin başarılarını etkileyen faktörler. Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi, 5(11), 509-524.
  • Bulut, E., Yücetürk, H., Yılmaz, G., Gündoğdu, İ., Koç, N., & Demiryürek, B. (2020). Uluslararası öğrencilerin psikososyal sorun ve ihtiyaçları: Nitel bir çalışma. Nitel Sosyal Bilimler, 21(1), 60-73.
  • Creswell J.W. (2014). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni (M. Bütün & S.B. Demir, Çev.). Siyasal Yayınevi.
  • Cubillo, J. M., Sánchez, J., & Cervino, J. (2006). International students’ decision-making process. International Journal of Educational Management, 20(2),101-115. https://doi.org/10.1108/09513540610646091
  • de Wit, H., & Deca, L. (2020). Internationalization of higher education, challenges and opportunities. In: A. Curaj, & L. Deca (Eds.), European higher education area: challenges for a new decade (pp. 3-11). Springer. doi:https://doi.org/10.1007/978-3-030-56316-5_1
  • Deardorff, D. K. (2006). Identification and assessment of ıntercultural competence as a student outcome of internationalization. Journal of Studies in International Education, 10(3), 241-266. doi:https://doi.org/10.1177/1028315306287002
  • Demirhan, K. (2017). Ulusal alanyazında uluslararası öğrenciler ve uluslararası öğrencileri siyasal açıdan düşünmek. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 13(13), 547-562.
  • Ennin, F., & Manariyo, E. (2023). Language as communication barrier for foreign students: Evidence from gujarat state universities. European Journal of Education and Pedagogy, 4(5), 71-77. doi:https://doi.org/10.24018/ejedu.2023.4.6.697
  • Ercan, M.S. (2012). Uluslararası öğrencilerin uyum sorunlarının incelenmesi ve bu sorunların çözümüne yönelik beklentilerin araştırılması [Uzmanlık tezi]. Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı.
  • Ergin, H., de Wit, H., & Leask, B. (2019). Forced internationalization of higher education: An emerging phenomenon. International Higher Education, (97), 9–10. https://doi.org/10.6017/ihe.2019.97.10939
  • Gautam, C., Lowery, C.L., Mays, C., & Durant, D. (2016). Challenges for global learners: A qualitative study of the concerns and difficulties of international students. Journal of International Students, 6 (2), 501-526.
  • Gebhard, J.G. (2012) International students’ adjustment problems and behaviors. Journal of International Students, 2(2), 184-193.
  • Geçkil, T., & Başaran Alagöz, S. (2017). Yabancı uyruklu üniversite öğrencilerinin sorunlarının incelenmesi: Konya örneği. Journal of Anatolia Nursing and Health Sciences, 20(4), 279-85.
  • Gita, M. (2018). The impact of study abroad on college students’ intercultural competence and personal development. International Research and Review: Journal of Phi Beta Delta, 7(2), 18-41.
  • Jones, E., & de Wit, H. (2012). Globalization of internationalization: Thematic and regional reflections on a traditional concept. AUDEM: The International Journal of Higher Education and Democracy, 33(3), 35-54.
  • Junghare, İ. Y. (2015). Language, culture and communication: İndia. Redefining Community in Intercultural Context, 4(1), 405-413.
  • Kaihlanen, A. M., Hietapakka, L., & Heponiemi, T. (2019). Increasing cultural awareness:Qualitative study of nurses’ perceptions about cultural competence training. BMC Nursing, 19(38), 1-9.
  • Kalaycı, H., & Göç, E. (2023). Yükseköğretim kurumlarında öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin sorunlarına sosyolojik bir bakış: Çankırı örneği. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (34), 69-94. https://doi.org/10.54600/igdirsosbilder.1245705
  • Koçak, Ö.F. (2020). Kişilerarası iletişim bağlamında kültürleşme ve sosyokültürel adaptasyon: uluslararası öğrencilere ilişkin nicel bir araştırma [Doktora tezi, Erciyes Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Levent, F., & Karaevli, Ö. (2013). Uluslararası öğrencilerin eğitimine yönelik politikalar ve Türkiye için öneriler. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 38(38), 97-118.
  • Mete, M., & Özgenel, M. (2021). Uluslararası yükseköğretim öğrencilerinin Türkiye’yi tercih etme nedenlerinin ve beklentilerinin incelenmesi. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(3), 739-753. doi:https://doi.org/10.30692/sisad.936010
  • Molavi, H. (2023). University reputation, cost-of-living crisis, and international student mobility: İmpacts on the uk economy and the need for Eurasia’s stability [Konferans Bildirisi].The Great Silk Road Conference, Tashkent, Uzbekistan. https://www.researchgate.net/publication/374257923
  • Murphy-Lejeune, E. (2008). The student experience of mobility, a contrasting score. In: M. Byram, & F. Dervin (EdS.), Students, staff and academic mobility in higher education (s. 12-30). Newcastle: Cambridge Scholars Publisher.
  • Mutlu, H. H., & Gümüş, E. (2021). Akademik çalışmalara göre yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde karşılaşılan güncel sorunlar. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 13(25), 829-853. doi:https://doi.org/10.38155/ksbd.884902
  • NAFSA. (2024, Kasım 24). New NAFSA data reveal international student economic contributions continue to rebound. NAFSA. https://www.nafsa.org/about/about-nafsa/new-nafsa-data-reveal-international-student-economic-contributions-continue
  • Oduwaye, O., Kiraz, A., & Sorakin, Y. (2023). A trend analysis of the challenges of ınternational students over 21 years. Sage Open, 13(4), 1-14. doi:10.1177/21582440231210387
  • OECD (2024, 1 Mart). International student mobility. Trends in the share of international or foreign students among all tertiary students (2013 and 2022). https://www.oecd.org/en/topics/international-student-mobility.html
  • Onat Kocabıyık, O., Donat Bacıoğlu, S., & Acar Güvendir, M. (2019). The problems of international students studying in higher education. Journal of Human Sciences, 16(2), 561-581.
  • Özer, M. (2012). Türkiye’de uluslararası öğrenciler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 2(1), 10-13.
  • Özoğlu, M., Gür, B.S. & Coşkun, İ. (2015). Factors influencing internationalstudents’ choice to study inturkey and challenges theyexperience in Turkey. Research in Comparative & International Education, 10(2), 223–237.
  • Radmard, S. (2017). Türk üniversitelerindeki uluslararası öğrencilerin yükseköğretim taleplerini etkileyen etkenlerin incelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (1), 67-77.
  • Sawir E. (2005) Language difficulties of international students in Australia: The effects of prior learning experience. International Education Journal, 6(5), 567-580.
  • Selvitopu, A., & Aydın, A. (2018). Türk yükseköğretiminde uluslararasılaşma stratejileri: Süreç yaklaşımı çerçevesinde nitel bir inceleme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(4), 803-823. doi: 10.16986/HUJE.2018038522
  • Shih, S. & Brown, C. (2000). Taiwanese international students: Acculturation level and vocational identity. Journal of Career Development, 27(1), 5–47.
  • Siekierski, P., Lima, M. C., Borini, M.F., & Pereira,R.F. (2018). International academic mobility and innovation: A literature review. Journal of Global Mobility: The Home of Expatriate Management Research, 6(3/4), 285-298. Doı 10.1108/JGM-04-2018-0019.
  • Singh, J. K., & Jack, G. (2018). The Benefits of overseas study for ınternational postgraduate students in Malaysia. Higher Education 75(4), 607-624. doi:http://www.jstor.org/stable/26449271.
  • Snoubar, Y. (2015). Türkiye’de öğrenim gören uluslararası öğrencilerin sorunları ve sosyal hizmet gereksinimleri [Doktora tezi, Hacette Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Sobkowiak, P. (2019). The impact of studying abroad on students’ intercultural competence: An interview study. Studies in Second Language Learning and Teaching, 9(4), 681–710. https://doi.org/10.14746/ssllt.2019.9.4.6
  • Şahin, M., & Demirtaş, H. (2014). Üniversitelerde yabancı uyruklu öğrencilerin akademik başarı düzeyleri, yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Milli Eğitim Dergisi, 44(204), 88-113.
  • Topal, F., & Tauscher, S. (2020). Uluslararası öğrencilerin akademik ve sosyal yaşamlarında karşılaştıkları sorunlar üzerine inceleme. Akademik İncelemeler Dergisi, 15(1), 309-344. doi:https://doi.org/10.17550/akademikincelemeler.624380
  • Tran, L.T. (2015). Mobility as ‘becoming’: A Bourdieuian analysis of the factors shaping international student mobility. British Journal of Sociology of Education, 37(8), 1268-1289.
  • Türel, M. T. (2021). Uluslararası öğrencilerin sosyokültürel uyumu. Avrasya Beşeri Bilim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 73-89. doi:https://doi.org/10.7596/abbad.31122021.003
  • UNESCO, (2024, 10 Eylül). Global flow of tertiary-level students. Institute for statistics, https://uis.unesco.org/en/uis-student-flow
  • Yardımcıoğlu, F., Beşel, F., & Savaşan, F. (2017). Uluslararası öğrencilerin sosyo-ekonomik problemleri ve çözüm önerileri (Sakarya üniversitesi örneği). Akademik İncelemeler Dergisi, 12(1), 203-254. doi:https://doi.org/10.17550/akademikincelemeler.308940
  • Yıldıran, C., Özkan, D., & Büyükyılmaz, O. (2016). Yabancı uyruklu lisans öğrencilerinin durum analizi: Karabük Üniversitesi. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 1(1), 20-34.
  • Yıldırım A., & Şimşek H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, D. V. (2018). Studying abroad: Experiences of international students in a Turkish university. Yükseköğretim Dergisi, 8(1), 23–32. doi:10.2399/yod.17.027
  • YÖK. (2024, 14 Eylül). Uyruğa göre öğrenci sayıları raporu. Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi. https://istatistik.yok.gov.tr/
There are 58 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Internationalization in Higher Education, Higher Education Studies (Other)
Journal Section Research Article
Authors

Gökhan Boduroğlu 0000-0002-6424-6478

Publication Date March 20, 2025
Submission Date December 24, 2024
Acceptance Date March 9, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Boduroğlu, G. (2025). Uluslararası Öğrencilerin Akademik ve Sosyal Hayata Uyum Sorunlarının İncelenmesi: Çorum İli Örneği. Journal of University Research, 8(1), 81-97.

Articles published in the Journal of University Research (Üniversite Araştırmaları Dergisi - ÜAD) are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) License 32353.