Bu çalışma, Çorum ilinde öğrenim gören uluslararası öğrencilerin akademik ve sosyal hayata uyum süreçlerinde karşılaştıkları sorunları incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan olgubilim deseni kullanılarak gerçekleştirilmiş ve 23 uluslararası öğrenciyle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Araştırmada, katılımcılardan elde edilen görüşme kayıtları, yazıya dökülerek içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Bulgular, uluslararası öğrencilerin üniversite tercihlerinde maliyet uygunluğu, İngilizce dilinde eğitim olanakları ve erken kabul süreçlerinin etkili olduğunu göstermektedir. Ancak, dil bariyerleri, kültürel farklılıklar, ekonomik zorluklar ve bürokratik işlemler gibi sorunlar, öğrencilerin uyum süreçlerini olumsuz yönde etkilemiştir. Katılımcılar, sosyal dışlanma ve ayrımcılık gibi deneyimlerin sosyal uyum sürecini zorlaştırdığını ifade etmişlerdir. Ayrıca, aile desteği, arkadaş çevresi ve üniversite destek birimlerinden alınan rehberlik hizmetlerinin, bireylerin karşılaştıkları zorlukları aşmalarında önemli bir rol oynadığı görülmüştür. Sonuçlar, uluslararası öğrencilerin akademik ve sosyal uyumlarını desteklemek için üniversitelerin dil eğitimi ve kültürel uyum programlarını güçlendirmesi, ekonomik destek mekanizmalarını artırması ve sosyal-kültürel etkinliklere öncelik vermesi gerektiği ortaya konulmaktadır. Ayrıca, bürokratik süreçlerin basitleştirilmesi ve kapsayıcı politikaların uygulanması, öğrencilerin uyum sürecini kolaylaştıracaktır. Araştırma, uluslararası öğrencilere yönelik politika ve uygulamaların geliştirilmesine rehberlik edecek önemli bulgular sunmaktadır.
Çalışmanın etik onayı Hitit Üniversitesi Girişimsel Olmayan Araştırmalar Etik Kurulundan (05.06.2024 tarih ve 2024-13 Karar Numarası) alınmıştır.
-
-
This study aims to examine the problems encountered by international students studying in Çorum in the process of adaptation to academic and social life. The research was conducted using a phenomenological design, one of the qualitative research methods, and semi-structured interviews were conducted with 23 international students. In the research, the interview records obtained from the participants were transcribed and evaluated by content analysis method. The findings show that cost-effectiveness, English-language education opportunities and early admission processes are effective in international students’ university preferences. However, problems such as language barriers, cultural differences, economic difficulties and bureaucratic procedures have negatively affected students’ adaptation processes. Participants stated that experiences such as social exclusion and discrimination made the social adaptation process difficult. In addition, it was observed that family support, counselling services received from friends and university support units played an important role in helping individuals overcome the difficulties they encountered. The results suggest that universities should strengthen language training and cultural integration programmes, increase economic support mechanisms and prioritise social-cultural activities to support the academic and social integration of international students. Furthermore, simplifying bureaucratic processes and implementing inclusive policies will facilitate the integration process of students. The research provides important findings to guide the development of policies and practices for international students.
Çalışmanın etik onayı Hitit Üniversitesi Girişimsel Olmayan Araştırmalar Etik Kurulundan (05.06.2024 tarih ve 2024-13 Karar Numarası) alınmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Internationalization in Higher Education, Higher Education Studies (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 20, 2025 |
Submission Date | December 24, 2024 |
Acceptance Date | March 9, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 8 Issue: 1 |
Articles published in the Journal of University Research (Üniversite Araştırmaları Dergisi - ÜAD) are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) License .