Research Article
BibTex RIS Cite

Tüketici Etnosentrizmi ve Marka Bağlılığı Arasındaki İlişki

Year 2011, Volume: 3 Issue: 2, 39 - 55, 01.06.2011

Abstract

TÜKETİCİ ETNOSENTRİZMİ VE MARKA BAĞLILIĞI ARASINDAKİ İLİŞKİ

Year 2011, Volume: 3 Issue: 2, 39 - 55, 01.06.2011

Abstract

Bu çalışmanın amacı yerli literatürde ayrı ayrı birçok kere çalışılan tüketici etnosentrizmi ve marka bağlılığı konularının arasında bir ilişkinin var olup olmadığının sorgulamasıdır. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinde öğrenimlerine devam eden 208 ön lisans ve lisans öğrencisi üzerinde yürütülen çalışmanın bulgularına göre algılanan tüketici etnosentrizmi ve marka bağlılığı arasında düşük de olsa anlamlı düzeyde bir ilişki olduğu görülmüştür. Çalışmada yer alan öğrencilerin sorulara verdikleri cevapların ortalamaları incelendiğinde tüketici etnosentrizmi sorularına verilen cevapların ortalamalarının yüksek olduğu ve yerli ürünleri tercih edinilmesi gerektiğini düşünmektedirler. Marka bağlılığıyla ilgili soruların ortalamalarına bakıldığında belirgin bir tercih gözlenmemektedir. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ahmet Hüsrev Eroğlu This is me

Sema Sarı This is me

Publication Date June 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Eroğlu, A. H., & Sarı, S. (2011). TÜKETİCİ ETNOSENTRİZMİ VE MARKA BAĞLILIĞI ARASINDAKİ İLİŞKİ. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 3(2), 39-55.
AMA Eroğlu AH, Sarı S. TÜKETİCİ ETNOSENTRİZMİ VE MARKA BAĞLILIĞI ARASINDAKİ İLİŞKİ. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. June 2011;3(2):39-55.
Chicago Eroğlu, Ahmet Hüsrev, and Sema Sarı. “TÜKETİCİ ETNOSENTRİZMİ VE MARKA BAĞLILIĞI ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 3, no. 2 (June 2011): 39-55.
EndNote Eroğlu AH, Sarı S (June 1, 2011) TÜKETİCİ ETNOSENTRİZMİ VE MARKA BAĞLILIĞI ARASINDAKİ İLİŞKİ. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 3 2 39–55.
IEEE A. H. Eroğlu and S. Sarı, “TÜKETİCİ ETNOSENTRİZMİ VE MARKA BAĞLILIĞI ARASINDAKİ İLİŞKİ”, Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, vol. 3, no. 2, pp. 39–55, 2011.
ISNAD Eroğlu, Ahmet Hüsrev - Sarı, Sema. “TÜKETİCİ ETNOSENTRİZMİ VE MARKA BAĞLILIĞI ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 3/2 (June 2011), 39-55.
JAMA Eroğlu AH, Sarı S. TÜKETİCİ ETNOSENTRİZMİ VE MARKA BAĞLILIĞI ARASINDAKİ İLİŞKİ. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. 2011;3:39–55.
MLA Eroğlu, Ahmet Hüsrev and Sema Sarı. “TÜKETİCİ ETNOSENTRİZMİ VE MARKA BAĞLILIĞI ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, vol. 3, no. 2, 2011, pp. 39-55.
Vancouver Eroğlu AH, Sarı S. TÜKETİCİ ETNOSENTRİZMİ VE MARKA BAĞLILIĞI ARASINDAKİ İLİŞKİ. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. 2011;3(2):39-55.