Research Article
BibTex RIS Cite

Fen Bilimleri Öğretmen Ve Öğretmen Adaylarının Stem Eğitimi Hakkındaki Görüşleri

Year 2018, Volume: 1 Issue: 1, 48 - 68, 08.10.2018

Abstract

durulmuştur.
Marmara bölgesinde bulunan devlet üniversitesinin fen bilgisi öğretmenliği 4.
Sınıfında okuyan 7 tane öğretmen adayı ile ve 5 tane MEB’ e bağlı okullarda
farklı illerde görev yapan fen bilimleri öğretmenleri ile görüşme yapılmıştır. Yarı
yapılandırılmış görüşme esnasında 10 tane açık uçlu soru sorulmuştur. Görüşme
öğretmen adayları ile ses kaydı alınarak yüz yüze, öğretmenlerle ise internet
üzerinden konferans destekli yapılmıştır. Çalışma sonucunda öğretmen
adaylarının yeni ortaya çıkan STEM eğitimine karşı bilgi düzeylerinin,
farkındalıklarının daha yüksek olduğu gözlemlenmiştir. Öğretmenler ise
yaptıkları deney, etkinlikleri tam olarak STEM eğitimine göre yüksek düzeyde uygulamadıkları
görülmüştür. Ortak olarak fen bilimleri öğretmen adayları ve öğretmenlerinin
STEM eğitimine karşı duyarlı ve öğrenmeye istekli olduğu görülmüştür.

References

  • Oktay ASLAN
  • Mahmut POLAT
  • Pınar FETTAHLIOĞLU
  • Altan Bozkurt, E., Yamak, H. & Kırıkkaya, Buluş E.(2016,Haziran). Fetemm eğitim yaklaşımının öğretmen eğitiminde uygulanmasına yönelik bir öneri: tasarım temelli fen eğitimi1, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 212-232.
  • Akgündüz, D., Aydeniz, M., Çakmakçı, G., Çavaş B., Çorlu M.S. , Öner T. & Özdemir S. (2015). Stem Eğitimi Türkiye Raporu Günün Modası Mı Yoksa Gereksinim Mi? İstanbul: Scala Basım Yayım.
  • Çelikten, M. (2004). Bir okul müdürünün günlüğü, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,14(1),123-135. Çorlu, M.S. (2014). Fetemm eğitimi makale çağrı mektubu, Turkish Journal of Education, 3(1),4-10.
  • Eroğlu, S. & Bektaş, O. (2016). Stem eğitimi almış fen bilimleri öğretmenlerinin stem temelli ders etkinlikleri hakkındaki görüşleri, Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 4(3), 43-67.DOI :10.14689/issn.2148-2624.1.4c3s3m
  • Tekbıyık, A. & Akdeniz, A.R (2008, Ekim). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programını kabullenmeye ve uygulamaya yönelik öğretmen görüşleri, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED),2(2), 23-32
  • Yıldırım, B. & Altun, Y. (2015). Stem eğitim ve mühendislik uygulamalarının fen bilgisi laboratuvar dersindeki etkilerinin incelenmesi, El-Cezerî Fen ve Mühendislik Dergisi ,2(2),28-40.
  • Yamak, H. & Bulut, N. & Dündar, S.(2014) 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ile fene karşı tutumlarına fetemm etkinliklerinin etkisi, GEFAD / GUJGEF, 34(2), 249-265.
Year 2018, Volume: 1 Issue: 1, 48 - 68, 08.10.2018

Abstract

References

  • Oktay ASLAN
  • Mahmut POLAT
  • Pınar FETTAHLIOĞLU
  • Altan Bozkurt, E., Yamak, H. & Kırıkkaya, Buluş E.(2016,Haziran). Fetemm eğitim yaklaşımının öğretmen eğitiminde uygulanmasına yönelik bir öneri: tasarım temelli fen eğitimi1, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 212-232.
  • Akgündüz, D., Aydeniz, M., Çakmakçı, G., Çavaş B., Çorlu M.S. , Öner T. & Özdemir S. (2015). Stem Eğitimi Türkiye Raporu Günün Modası Mı Yoksa Gereksinim Mi? İstanbul: Scala Basım Yayım.
  • Çelikten, M. (2004). Bir okul müdürünün günlüğü, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,14(1),123-135. Çorlu, M.S. (2014). Fetemm eğitimi makale çağrı mektubu, Turkish Journal of Education, 3(1),4-10.
  • Eroğlu, S. & Bektaş, O. (2016). Stem eğitimi almış fen bilimleri öğretmenlerinin stem temelli ders etkinlikleri hakkındaki görüşleri, Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 4(3), 43-67.DOI :10.14689/issn.2148-2624.1.4c3s3m
  • Tekbıyık, A. & Akdeniz, A.R (2008, Ekim). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programını kabullenmeye ve uygulamaya yönelik öğretmen görüşleri, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED),2(2), 23-32
  • Yıldırım, B. & Altun, Y. (2015). Stem eğitim ve mühendislik uygulamalarının fen bilgisi laboratuvar dersindeki etkilerinin incelenmesi, El-Cezerî Fen ve Mühendislik Dergisi ,2(2),28-40.
  • Yamak, H. & Bulut, N. & Dündar, S.(2014) 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ile fene karşı tutumlarına fetemm etkinliklerinin etkisi, GEFAD / GUJGEF, 34(2), 249-265.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Elif İnançlı

Betül Timur

Publication Date October 8, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA İnançlı, E., & Timur, B. (2018). Fen Bilimleri Öğretmen Ve Öğretmen Adaylarının Stem Eğitimi Hakkındaki Görüşleri. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, 1(1), 48-68.
AMA İnançlı E, Timur B. Fen Bilimleri Öğretmen Ve Öğretmen Adaylarının Stem Eğitimi Hakkındaki Görüşleri. IJSE. October 2018;1(1):48-68.
Chicago İnançlı, Elif, and Betül Timur. “Fen Bilimleri Öğretmen Ve Öğretmen Adaylarının Stem Eğitimi Hakkındaki Görüşleri”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi 1, no. 1 (October 2018): 48-68.
EndNote İnançlı E, Timur B (October 1, 2018) Fen Bilimleri Öğretmen Ve Öğretmen Adaylarının Stem Eğitimi Hakkındaki Görüşleri. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 1 1 48–68.
IEEE E. İnançlı and B. Timur, “Fen Bilimleri Öğretmen Ve Öğretmen Adaylarının Stem Eğitimi Hakkındaki Görüşleri”, IJSE, vol. 1, no. 1, pp. 48–68, 2018.
ISNAD İnançlı, Elif - Timur, Betül. “Fen Bilimleri Öğretmen Ve Öğretmen Adaylarının Stem Eğitimi Hakkındaki Görüşleri”. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 1/1 (October 2018), 48-68.
JAMA İnançlı E, Timur B. Fen Bilimleri Öğretmen Ve Öğretmen Adaylarının Stem Eğitimi Hakkındaki Görüşleri. IJSE. 2018;1:48–68.
MLA İnançlı, Elif and Betül Timur. “Fen Bilimleri Öğretmen Ve Öğretmen Adaylarının Stem Eğitimi Hakkındaki Görüşleri”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, vol. 1, no. 1, 2018, pp. 48-68.
Vancouver İnançlı E, Timur B. Fen Bilimleri Öğretmen Ve Öğretmen Adaylarının Stem Eğitimi Hakkındaki Görüşleri. IJSE. 2018;1(1):48-6.