Kök metinlerin çağımız anlayışıyla
okunması ve değerlendirilmesi son zamanlardaki ilginç akımlardan birisidir. Bu
yazıda tarihimizdeki en önemli metinlerden biri olan Dede Korkut Hikâyeleri
insan yetiştirme, eğitim ve beceri (hüner) kazandırma açısından bir okumaya
tabi tutulmuştur. Elimizde tek bir sabit metnin olmaması, günümüz söyleyişine
çevrildiğinde çok farklı metinlerin oluşması karşımıza bir sorun olarak
çıkmıştır. Gene de güvenilir nüshalardan bir okuma gerçekleştirip hikâyeleri
toplu olarak Oğuzların inancı, çocuk eğitimi, özgüven ve övgü, gençlik
grupları, kadınlar (analar ve eşler) konularında değerlendirdik. Ayrıca Dede
Korkut Hikâyeleri’nin çağımız gençleri için yeniden üretilmesi konusunda
öneriler yaptık.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 13, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 2 |