Araştırmada çalışanın işveren marka algısının iç
girişimcilik ile olan ilişkisi incelenmiş olup işveren marka algısının iç
girişimcilik eğilimi üzerindeki etkisi sorgulanmıştır. Çalışanların iç
girişimcilik eğilimi göstermelerinin işveren marka algısına bağlı olup olmadığı
belirlenmek istenmiştir. Yetenekli iş gören adaylarından beklenilen performanslardan
birisi rekabet avantajı elde edilmesi, farklılık yaratılması, değer
oluşturulması bağlamında son derece önemli olan iç girişimci performanstır.
İşletmeler organizasyonlarını iç girişimciliği artıracak şekilde düzenlemeye
çalışırken, iletişimden yapıya çeşitli kademelerde değişikliklere giderken
algılanan işveren markasının çalışanlarının iç girişimciliği üzerindeki
etkileri de bu bağlamda önemlidir. Araştırma,
nicel yöntem kullanılarak tasarlanmıştır. Araştırma verileri, 2019 yılında online
anket yöntemi kullanılarak elde edilmiş ve toplam 413 çalışana ulaşılmıştır.
Çalışmada; frekans ve yüzde analizi, güvenilirlik analizi, temel bileşenler
analizi ve regresyon analizi yapılmıştır. Sonuç olarak; işveren marka algısının
çalışanların iç girişimcilik düzeyleri üzerinde istatistiksel olarak anlamlı
bir etkiye sahip olduğu bulgulanmıştır.
The purpose of this study is to investigate the
effect of employees' perception of employer brand on their intrapreneurship
tendencies. In this context, the relationship between employees' perception of
employer brand and intrapreneurship tendencies was also revealed. One of the
expected performances of talented employees is intrapreneurial performance
which is extremely important in terms of achieving competitive advantage,
creating difference and creating value. It is important that businesses
perceive the effects of perceived employer brand on the internal
entrepreneurship of their employees as they make changes at various levels
while organizing their organizations to increase internal entrepreneurship. The
research was designed using quantitative method. Research data were obtained by
using online survey method in 2019 and a total of 413 employees were reached.
Frequency and percentage analysis, reliability analysis, principal components
analysis and regression analysis were performed in the study. As a result, it
was found that employer brand perception has a statistically significant effect
on employees' intrapreneurship levels.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 1-2 |
Indexed by