Yazım Kuralları

Gönderilen yazıların daha önce hiçbir yerde yayımlanmamış olması gerekmektedir. Herhangi bir kongre ya da sempozyumda sunulan yazıların ve tezden üretilmiş bilimsel çalışmaların adı, yeri ve tarihi belirtilmelidir. Bir araştırma kurumu ya da fonu tarafından desteklenen çalışmalarda, desteği sağlayan kuruluşun adı ve proje numarası verilmelidir.

Metinlerde, metin içi göndermeler ile kaynakça, tablo ve şekil oluşturmada, Amerikan Psikologlar Birliği tarafından yayınlanan APA 6 yazım ilkeleri esas alınmalıdır.

Dergiye gönderilen yazıların incelenmeye alınması için aşağıdaki şartların yerine getirilmelidir.

Çalışmalarda ifade edilen düşüncelerden çalışmanın yazarları sorumludur.
Uluslararası Bozok Spor Bilimleri Dergisinde yayımlanan çalışmalardan ancak kaynak gösterilerek alıntı yapılabilir. Çalışmanın içeriğinde olabilecek çarpıtmalardan, alıntıyı yapan ve yayımlayan kişi ya da kuruluşlar yasalar karşısında sorumludur.
Kurallara uymayan çalışmalar yayınlanmaz.
Yayınlanan her araştırmanın verilerinin 3 yıl süre ile araştırmacı tarafından saklanması zorunludur. Yayın politikamız gereğince zaman zaman bazı çalışmaların verileri ve analiz programları yazarlarından istenebilir.
Çalışmalar Microsoft Word yazılım programı ile 2,5 cm’lik kenar boşlukları bırakılarak, Times New Roman 12 punto ile yazılmalıdır. Satır aralığı 1,15, paragraf aralığı ise önce 0 sonra 6 nk olmalıdır. Çalışma 25 sayfayı geçmeyecek şekilde iki yana yaslı olarak yazılmalıdır.
Çalışmalarda Türk Dil Kurumunun imlâ (yazım) kılavuzu örnek alınmalı, yabancı sözcükler yerine olabildiğince Türkçe sözcükler kullanılmalıdır.
Çalışmalar, başlık, özet (Türkçe ve İngilizce), anahtar sözcükler, ana metin, , kaynaklar ve ekler (gerekirse) bölümlerini içermelidir.
Başlık:

Çalışmanın Türkçe ve İngilizce başlığı kelimelerin Baş Harfleri Büyük olacak biçimde 14 punto ve 1,15 satır aralığında olacak şekilde yazılmalıdır. Yazar isim/isimleri çalışmanın başlığının altına bold, ve 12 punto ve ortalı olacak biçimde, sırasıyla yazılmalı ve akademik unvan kullanılmamalıdır. Yazarların kurumları isimlerinin altına sola yaslanarak 10 punto olacak şekilde sırasıyla yazılmalıdır.

Özet ve anahtar kelimeler:

Araştırmanın Türkçe ve İngilizce özetleri araştırmanın amacını, araştırmanın yöntemini, araştırmada varılan sonucu ve yapılan başlıca önerileri kapsamalıdır. Özetler, her iki dilde ‘Özet’ ve ‘Abstract’ başlıkları altında 300 kelimeyi aşmayacak şekilde, 10 punto, tek satır aralıklı, tek paragraf ve iki yana yaslı olmalıdır. Özette; amaç, yöntem, bulgular ve sonuç bölümlerinden bilgiler yer almalıdır. Anahtar sözcükler (3 ila 5 arasında) Türkçe özetin altında ‘Anahtar Sözcükler’ ve İngilizce özetin altında ‘Key Words’ başlığı kullanılarak verilmelidir.

Giriş:

Çalışmanın metin kısmı 12 punto ile 1,15 satır aralığında yazılmalıdır. Çalışmanın giriş kısmı, çalışmanın gerekli temel bilgilerini, teorik alt yapısını ve önemini içermeli, literatürde yapılan önceki çalışmalar hakkında bilgi vermelidir.

Yöntem:

Araştırma grubu/evren, örneklem, veri toplama araçları ve verilerin analizi olmak üzere 3 alt bölümden oluşmalıdır. Araştırmada izlenecek yöntem araştırmanın tekrarına imkân verecek şekilde açık ve anlaşılır bir dille ifade edilmelidir. Bu bilgiler araştırmanın türünü, desenini, evren ve örneklemini, veri toplama araçlarını, veri toplama biçimini ve verilerin nasıl analiz edildiğini içermelidir. Veri toplama araçlarının özellikleri, geliştirilmesi, geçerliliği ve güvenilirliği konusunda bilgi verilmelidir. Verilerin analizinde kullanılan istatistiksel teknikler, kullanılma amacı, kullanılan anlamlılık düzeyleri belirtilmelidir.

Bulgular:

Tablolar ve şekiller metin içinde verilmelidir. Tablo yazısı ve tablo numarası, tablonun üstünde ve sola dayalı olarak verilmeli, tablo başlığı tablo numarasının yanından itibaren yazılmalıdır. Tablo başlığında, yalnızca birinci kelimenin ilk harfi büyük olmalı, diğer kelimeler küçük harfle başlamalı ve devam etmelidir. Tablolarda dikey çizgiler olmamalı ve yatay çizgilerin nerelerde olması gerektiği konusunda APA 6 kurallarına bakılmalıdır. Tablo, içeriğine göre 10 punto (9-11) punto ve 1 satır aralığı olarak hazırlanabilir. Şekil numarası ve şekil başlığı şeklin altında yer almalıdır.

Tartışma ve Sonuç:

Araştırma bulgularının alanyazın çerçevesinde açıklanmasını ve tartışılmasını içermelidir. Araştırmanın amacına uygun, ona cevap niteliğinde bir sonuç ortaya konulmalıdır. Sonuç mutlaka bulgulara dayalı ve onlarla açıklanabilen bir yapıda olmalıdır.

Kaynaklar:

Çalışmada metin içi ve sonda yer alan kaynak gösterimi APA 6 yazım kurallarına göre yapılmalıdır. Kaynakça da kaynak gösterimi 12 punto ve 1 satır aralığında APA stiline göre yazılmalıdır.

METİN İÇİ KAYNAK GÖSTERİMİ

Tek yazar:

Araç Ilgar (2019)’a göre

(Araç Ilgar, 1982)

İki yazarlı:

Gümüşdağ ve Kartal (2015)’a göre (...)

(Gümüşdağ ve Kartal, 2015)

Üç ile beş yazar arası:

İlk sefer atıf yaparken tüm yazarların adı listelenir;

(Gürkan, İmamlı, Caz, Özçelik ve Kaplan, 2019)

Sonraki atıflarda ise sadece ilk yazarın adı belirtilip “vd.” ifadesi kullanılır

(Gürkan vd., 2019)

Altı ve daha fazla yazarlı metinlerde, sadece ilk yazarın adı kullanılıp sonrasında “vd.” ifadesi kullanılır:

Eren vd. (2018) ifade ettiği üzere (...)

Eren vd. (2018)’ne göre (…)

(Eren vd., 2018)

İnternet Kaynağı Gösterimi

(http//1)

Cümle sonunda, parantez içinde birden fazla esere atıfta bulunuluyor ise, kaynaklar yayın tarihi sırası ile verilmelidir.

KAYNAKÇA GÖSTERİMİ

Kaynaklar alfabetik sıra ile verilmelidir. Birden fazla yazarlı Türkçe ve yabancı kaynaklar için son yazarın soyadından önce ‘ve’ yazılmalıdır.

Kitaplar

Yıldırım, M. (2018). Fiziksel aktivitenin yaşam kalitesi, akademik başarı ve sosyalleşme üzerine etkisi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

Gümüşdağ, H. ve Yıldırım, M. (2018). Spor bilimlerinde çocuklarda motor gelişim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

Makaleler

Çoban, O. (2019). UEFA şampiyonlar ligi final maçlarının bazı değişkenlere göre analizi. Spormetre, 27(3), 118-132.

Tezler

Bozdağ, B. (2007). Üniversite Öğrencilerinin Fiziksel Aktivite Düzeyleri İle Yaşam Kaliteleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

Bildiriler

Cihan, B. B., Ilgar Araç, E. ve Karaç, Y. (2018). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerin Özel Yetenek Sınavlarına İlişkin Metaforik Algıları. Uluslararası Öğrenme, Öğretim ve Eğitim Araştırmaları Kongresine sunulan bildiri, Spor Bilimleri Derneği / Gazi Üniversitesi, Antalya.

Son Güncelleme Zamanı: 8.05.2024 15:36:45