As digitalization has made its effect felt in every field, digital games have also become widespread. Moral rules that concern us in daily life are expected to be valid in digital environments. In this study, it is aimed to examine the moral behaviors of prospective primary school teachers in online digital games. The study group of the research was formed by selecting snowball sampling from purposeful sampling methods. The study group consisted of five pre-service teachers studying at the Faculty of Education of a state university. The data were obtained through interviews using a semi-structured interview form prepared for this research. The data were analyzed in accordance with descriptive and content analysis, and as a result of the analyses, the themes of digital game use, interaction and personal information sharing inside and outside the digital game, moral behaviors in digital games, and the use of cheating emerged. As a result of the findings obtained in the research, it was concluded that pre-service teachers mostly pay attention to the moral rules they apply in real life during digital games and exhibit them as behaviors. However, it was also observed that these moral behaviors of the participants in digital games vary depending on the pleasure and fun they get from the game.
Moral belief digital ethics video game digital gaming toxic behavior
Dijitalleşmenin her alanda etkisini hissettirdiği gibi dijital oyunlar da yaygınlaşmaya başlamıştır. Günlük hayatta bizi ilgilendiren ahlak kurallarının dijital ortamlarda da geçerli olması beklenir. Bu araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının çevrimiçi dijital oyunlardaki ahlaki davranışlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemlerinden kartopu örnekleme seçilerek oluşturulmuştur. Çalışma grubunu bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi’nde okumakta olan beş öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veriler bu araştırma için hazırlanmış olan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak yapılan görüşmeler ile elde edilmiştir. Veriler, betimsel ve içerik analizine uygun olarak analiz edilmiş, analizler sonucunda dijital oyun kullanımı, dijital oyun içinde ve dışında etkileşim ve kişisel bilgi paylaşımı, dijital oyundaki ahlaki davranışlar, hile kullanımı temaları ortaya çıkmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular sonucunda öğretmen adaylarının çoğunlukla gerçek hayatta uyguladıkları ahlaki kurallara dijital oyun esnasında da dikkat ederek bunları davranış olarak sergiledikleri sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte katılımcıların dijital oyunlardaki bu ahlaki davranışlarının oyundan aldıkları zevk ve eğlenme duygularına bağlı olarak değişmekte olduğu da görülmüştür.
Ahlaki inanç dijital etik video oyun dijital oyun toksik davranış
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sınıf Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 22 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 20 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |