Bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönem çocuklarına yönelik hazırlanılan hikâye kitaplarının iç ve dış yapı özellikleri bakımından uygunluklarının incelenmesidir. Bu amaçla çeşitli yayınevlerine ait 32 farklı çocuk kitabı rastgele seçilmiş ve kitap inceleme formu kullanılarak dış yapı özellikleri olan “kitapta resimleme, kitapta kullanılan malzeme, kitapta boyut, kitap ağırlığı, kitapta kapak ve ciltleme, kitapta harf özelliği, sayfa düzenlemesi” kriterleri ve içyapı özellikleri olan “tema, konu, kahramanlar, dil ve anlatım, dil gelişimi, bilişsel gelişim, kişilik gelişimi, toplumsal gelişim” kriterleri çerçevesinde incelenmiştir. Araştırmada doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verileri “3-6 yaş çocuk kitabı inceleme formu” kullanılarak toplanmıştır. Bu formda gözlenecek özelliğin varlığı ya da yokluğu, “x”, “√” veya “evet” gibi işaret veya kelimeler kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmacıların her biri tarafından ayrı ayrı olacak şekilde incelemeler gerçekleştirilmiş ve güvenirliğini hesaplamak için Kappa istatistiği kullanılmıştır. İncelenen kitapların sunumunda kitap isimleri yerine K1, K2 gibi kodlar kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre incelenen 32 hikâye kitabının iç ve dış yapı ölçütlerine göre okul öncesi çocuklarının gelişim seviyelerine uygun olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 26, 2021 |
Acceptance Date | March 22, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 1 |