Bu araştırma, sağlık bilimleri fakültesi öğrencilerinin COVID-19 pandemisi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin görüşlerini değerlendirmek için yapılmıştır. Bu çalışma, yakınsak paralel karma yöntem ile tasarlanmıştır. Nicel veriler; sosyo-demografik form ve Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşler Ölçeği kullanılarak web tabanlı olarak uygulanmıştır. Nitel veriler video konferans aracı kullanılarak bilgisayar görüşmeleri yoluyla toplanmıştır. Analizlerde parametrik olmayan test tekniklerinden faydalanılmıştır. İkili karşılaştırmalarda Mann-Whitney U testi, iki grup üzerindeki karşılaştırmalarda Kruskal-Wallis H testi kullanılmıştır. Boyutlar arasındaki ilişki, Spearman Korelasyon testi kullanılarak analiz edilmiştir. Nitel kısımda içerik analizi yöntemi tercih edilmiştir. Sosyodemografik özellikler ile ölçek toplam boyutu ve alt boyutları için yapılan karşılaştırma analizinde anlamlı farklılıklar bulunmuştur (p<0,05). Araştırmanın nitel bölümünde öğrencilerin uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin analizinde altı tema ortaya çıkmıştır. Nicel kısımda belirlenen uzaktan eğitime yatkınlık ve uygunluk sonuçlarının nitel verilerin sonuçlarıyla paralellik gösterdiği görülmüştür.
Yoktur.
Yoktur.
This study, designed with a convergent parallel mixed method, was conducted to assess the views of health sciences faculty' students on distance education during the COVID-19 pandemic. Quantitative data were applied in a web-based form with the socio-demographic form and the Views on Distance Education Scale. Qualitative data were collected by computer interviews using a video conference tool. Analyses were conducted using nonparametric test methods. For comparisons involving more than two groups, the Kruskal-Wallis H test was applied, and the Mann-Whitney U test was applied for comparisons involving two groups. The Spearman Correlation test was used to examine how the dimensions related. In the qualitative section, the content analysis method was preferred. Comparative analyses of the total scale dimension, sub-dimensions, and socio-demographic characteristics revealed significant differences (p<0.05). In the qualitative part of the study, six themes emerged in analyzing students' views on distance education. It was seen that the results of predisposition and eligibility for distance education determined in the quantitative part were parallel to the results of qualitative data.
Yoktur.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | Yoktur. |
Publication Date | June 30, 2023 |
Submission Date | March 10, 2023 |
Acceptance Date | June 12, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 6 Issue: 1 |
|
| |