Bu çalışmanın amacı, toplama ve çıkarma
işlemlerinde tam sayıların ve tamsayılarla işlemlerin öğretiminde sayma
pullarının kullanılabileceğini gösteren sınıf içi etkinlikleri ortaya koymaktır.
Bu amaçla öncelikle tamsayılarda toplama ve çarpma işlemlerinin modellenmesinde
sayma pullarının kullanımına yönelik teorik alt yapı oluşturulmuş ve sonrasında
örneklerle sınıf içinde tatbik edilebilecek uygulamalara yer verilmiştir.
Yapılan uygulamaların, ortaokul öğrencilerinin tamsayı kavramını ve
tamsayılarla yapılan toplama ve çarpma işlemlerinin kavramsal yapısını
anlamlı olarak öğrenebilecekleri öğretim
ortamlarının tasarlanmasında destek sağlaması ve ayrıca ortaokul matematik
öğretmenlerine rehberlik etmesi hedeflenmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | MAKALELER |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2019 |
Acceptance Date | August 21, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 1 |