BibTex RIS Cite

A Study On The Effects Of The Cooperative Learning Method In Science And Technology Education On The Students' Attitude: Bursa Model

Year 2012, Volume: 25 Issue: 1, 291 - 300, 01.04.2012

Abstract

References

  • Açıkgöz, K. Ü. 1992. İşbirlikli Öğrenme: Kuram, Araştırma, Uygulama. Malatya: Uğurel Matbaası.
  • Bilgin, İ. and Geban, Ö. 2004. İşbirlikli Öğrenme Yöntemi ve Cinsiyetin Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Fen Bilgisi Dersine Karşı Tutumlarına, Fen Bilgisi Öğretimi-I Dersindeki Başarılarına Etkisinin İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 9-18.
  • Bourner, J., Hughes, M. and Bourner, T. 2001. First-Year Undergraduate Experiences of Group Project Work. Assessment and Evaluation in Higher Education, 26, 19-39.
  • Demirel, Ö. 2009. Öğretme Sanatı. (14. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Doolittle P. 1997. Vygotsky's Zone of Proximal Development as a Theoretical Foundation for Cooperative Learning. Journal on Excellence in College Teaching, 8(1), 83-103.
  • Doymuş, K., Şimşek, Ü. and Bayrakçeken, S. 2004. İşbirlikçi Öğrenme Yönteminin Fen Bilgisi Dersinde Akademik Başarı ve Tutuma Etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, Sayı 2, 103-115.
  • Evans, P, Gatewood, T. and Green, G. 1993. Cooperative learning: Passing fad or long-term promise? Middle School Journal, 24(3), 3-7.
  • Fidan, N. and Erden, M. 1994. Eğitime giriş. Ankara: Meteksan Matbaacılık.
  • Gömleksiz, M. 1997. Kubaşık Öğrenme: Temel Eğitim Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarısı ve Arkadaşlık İlişkileri Üzerine Deneysel Bir Çalışma. Adana: Baki Kitabevi.
  • Gümüş, O. 2006. İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yaklaşımının İlköğretim Dördüncü Sınıf Türkçe Dersi Hedeflerinin Kazandırılması ve Öğrenci Başarısına Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Herreid, C. F. (1998). Why Isn’t Cooperative Learning Used to Teach Science? Bioscience, 48(7), 553-560.
  • İflazoğlu, A. 2003. Çoklu Zekâ Kuramı Destekli Kubaşık Öğrenme Yönteminin İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilgisi Dersindeki Akademik Başarı ve Tutumlarına Etkisi. Çukurova Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Johnson, D.W. and Johnson, R.T. 1974. “Instructional Goal Structure: Cooperative, Comperitive or Intividualistic”. Review of Teducational Research, 44, 213-240.
  • Johnson, D. W. 1981. “Student-student interaction: the neglected variable in education”. Educational Researcher, 10, 5-10.
  • Johnson, D. W. ve Johnson, R. T. 2000. Cooperative Learning Methods: A Meta Analysis, Minesota.
  • Mattheews, M. 1992. Gifted Students Talk About Cooperative Learning. Educational Leadership.
  • Millis, B.J. 1996. “Cooperative learning”. http://www.utc.edu/teaching- resourcecenter/ (Erişim Tarihi: 23.05.2006)
  • Nhu, L. T. S. 1999. A Case Study of Cooperative Learning in Inorganic Chemistry Tutorials at the Wietnam National University-Ho Chı Minh. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. Comprehensive University- Ho Chı Minh City.
  • Sharan, S. 1980. “Cooperative learning in small groups: Recent methods and effects on achievement attitudes and ethnics relations”. Review of Educational Research, 50, 241-271.
  • Slavin, R. E. 1980. Cooperative Learning. Review of Education Research, 50,2, 315-342.
  • Slavin, R. E. 1987. “Cooperative learning and the cooperative school”. Educational Leadership, 45-3, 7-13.
  • Slavin, R. E. 1990. Comprehensive Cooperative Learning Methods: Embedding Cooperative Learning in the Curriculum and School, Cooperative Learning: Theory and Research Slavin, R.E, 1990, (editor: Shlomo Sahran), New York.
  • Yaman, F. 2008. İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerine “Madde ve Isı” Konusunda Fen ve Teknoloji Hedeflerinin Kazandırılmasında İşbirlikçi Öğrenme Kuramının Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Başvuru:13.4.2012
  • Yayına Kabul: 22.5.2012

Fen ve Teknoloji Öğretiminde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Öğrenci Tutumuna Etkileri Üzerine Bir Çalışma: Bursa Örneği

Year 2012, Volume: 25 Issue: 1, 291 - 300, 01.04.2012

Abstract

Bu araştırmada, İşbirlikli Öğrenme Yönteminin İlköğretim 7. Sınıf
öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Öğretimindeki tutumlarına etkileri üzerinde
durulmuştur. “İnsan ve Çevre” ünitesinin İşbirlikli Öğrenme Yöntemiyle işlendiği
bu çalışmaya Bursa ilinin Nilüfer, Kestel ve Yıldırım ilçelerinden seçilen dört farklı
okuldan toplam 101 öğrenci katılmıştır. Uygulama sonuçlarına ilişkin veriler, 20
sorudan oluşan İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yaklaşımına İlişkin Öğrenci Görüşleri
Anketiyle toplanmış ve SPSS 13.00 paket programında değerlendirilmiştir. Dört
okul arasında yapılan karşılaştırma sonuçlarına göre İşbirlikli Öğrenme Yönteminin,
Fen ve Teknoloji dersine katılan öğrencilerin %65’inin tutumları üzerinde olumlu
yönde etkili olduğu, %20’sinin tutumları üzerinde olumsuz yönde etkili olduğu ve
%15’inin tutumları üzerinde bir etkisinin olmadığı tespit edilmiştir.

References

  • Açıkgöz, K. Ü. 1992. İşbirlikli Öğrenme: Kuram, Araştırma, Uygulama. Malatya: Uğurel Matbaası.
  • Bilgin, İ. and Geban, Ö. 2004. İşbirlikli Öğrenme Yöntemi ve Cinsiyetin Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Fen Bilgisi Dersine Karşı Tutumlarına, Fen Bilgisi Öğretimi-I Dersindeki Başarılarına Etkisinin İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 9-18.
  • Bourner, J., Hughes, M. and Bourner, T. 2001. First-Year Undergraduate Experiences of Group Project Work. Assessment and Evaluation in Higher Education, 26, 19-39.
  • Demirel, Ö. 2009. Öğretme Sanatı. (14. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Doolittle P. 1997. Vygotsky's Zone of Proximal Development as a Theoretical Foundation for Cooperative Learning. Journal on Excellence in College Teaching, 8(1), 83-103.
  • Doymuş, K., Şimşek, Ü. and Bayrakçeken, S. 2004. İşbirlikçi Öğrenme Yönteminin Fen Bilgisi Dersinde Akademik Başarı ve Tutuma Etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, Sayı 2, 103-115.
  • Evans, P, Gatewood, T. and Green, G. 1993. Cooperative learning: Passing fad or long-term promise? Middle School Journal, 24(3), 3-7.
  • Fidan, N. and Erden, M. 1994. Eğitime giriş. Ankara: Meteksan Matbaacılık.
  • Gömleksiz, M. 1997. Kubaşık Öğrenme: Temel Eğitim Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarısı ve Arkadaşlık İlişkileri Üzerine Deneysel Bir Çalışma. Adana: Baki Kitabevi.
  • Gümüş, O. 2006. İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yaklaşımının İlköğretim Dördüncü Sınıf Türkçe Dersi Hedeflerinin Kazandırılması ve Öğrenci Başarısına Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Herreid, C. F. (1998). Why Isn’t Cooperative Learning Used to Teach Science? Bioscience, 48(7), 553-560.
  • İflazoğlu, A. 2003. Çoklu Zekâ Kuramı Destekli Kubaşık Öğrenme Yönteminin İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilgisi Dersindeki Akademik Başarı ve Tutumlarına Etkisi. Çukurova Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Johnson, D.W. and Johnson, R.T. 1974. “Instructional Goal Structure: Cooperative, Comperitive or Intividualistic”. Review of Teducational Research, 44, 213-240.
  • Johnson, D. W. 1981. “Student-student interaction: the neglected variable in education”. Educational Researcher, 10, 5-10.
  • Johnson, D. W. ve Johnson, R. T. 2000. Cooperative Learning Methods: A Meta Analysis, Minesota.
  • Mattheews, M. 1992. Gifted Students Talk About Cooperative Learning. Educational Leadership.
  • Millis, B.J. 1996. “Cooperative learning”. http://www.utc.edu/teaching- resourcecenter/ (Erişim Tarihi: 23.05.2006)
  • Nhu, L. T. S. 1999. A Case Study of Cooperative Learning in Inorganic Chemistry Tutorials at the Wietnam National University-Ho Chı Minh. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. Comprehensive University- Ho Chı Minh City.
  • Sharan, S. 1980. “Cooperative learning in small groups: Recent methods and effects on achievement attitudes and ethnics relations”. Review of Educational Research, 50, 241-271.
  • Slavin, R. E. 1980. Cooperative Learning. Review of Education Research, 50,2, 315-342.
  • Slavin, R. E. 1987. “Cooperative learning and the cooperative school”. Educational Leadership, 45-3, 7-13.
  • Slavin, R. E. 1990. Comprehensive Cooperative Learning Methods: Embedding Cooperative Learning in the Curriculum and School, Cooperative Learning: Theory and Research Slavin, R.E, 1990, (editor: Shlomo Sahran), New York.
  • Yaman, F. 2008. İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerine “Madde ve Isı” Konusunda Fen ve Teknoloji Hedeflerinin Kazandırılmasında İşbirlikçi Öğrenme Kuramının Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Başvuru:13.4.2012
  • Yayına Kabul: 22.5.2012
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Sema Nur Güngör This is me

Muhlis Özkan This is me

Publication Date April 1, 2012
Submission Date November 14, 2015
Published in Issue Year 2012 Volume: 25 Issue: 1

Cite

APA Güngör, S. N., & Özkan, M. (2012). Fen ve Teknoloji Öğretiminde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Öğrenci Tutumuna Etkileri Üzerine Bir Çalışma: Bursa Örneği. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 291-300.