Mevcut çalışmada on iki Türk gencinin yabancı dil dersinde ülke bilgisi
hakkında kişisel teorileri - yani görüş, bilgi ve imgelemleri ele alınmaktadır. Nitel
araştırma yaklaşımı çerçevesinde yabancı dil olarak Almanca öğrenen iki ve
İngilizce öğrenen bir öğrenci grubu olmak üzere üç farklı yaş grubu ile farklı eğitim
kurumlarında mülakat ses kaydıyla yapılmıştır. Toplanan yazıya geçirilen veriler
nitel yöntemle analiz edilmiştir. Analiz sonucunda öğrenilen yabancı dilden
bağımsız olarak hedef ülkeye ilişkin bilgilere büyük bir ilgi olduğu kanısına
varılmıştır. Buna ek olarak öğrenciler ülke bilgisi aktarımının nasıl olması gerektiği
hakkında bilgi sahibi olmuşlardır. Veriler kendi yaş grupları içerisinde farklılıklar
göstermektedir. Ayrıca görüşme yapılan gençlerin tutumlarında aile geçmişlerinin de
büyük bir etkisi olduğu belirlenmiştir.
Primary Language | de;tr;en |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2015 |
Submission Date | December 29, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 28 Issue: 1 |