BibTex RIS Cite

Öğretim Elemanlarının Ölçme ve Değerlendirme Yeterlik Algılarının Belirlenmesi

Year 2015, Volume: 28 Issue: 2, 0 - 0, 13.06.2016
https://doi.org/10.19171/uuefd.70673

Abstract

Bu araştırmanın amacı öğretim elemanlarının ölçme ve değerlendirme yeterlik algılarının belirlenmesidir. Betimsel türde olan bu araştırmanın örneklemini 2011-2012 eğitim öğretim döneminde 11 Üniversitenin Eğitim Fakültesi'nde görev yapan 337 öğretim elemanı oluşturmuştur. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen nicel veri toplama aracı ve bilgi formu ile elde edilmiştir. Geliştirilen ölçme aracı 5 faktörlü bir yapıya sahip olup, faktör yükleri 0,41 ile 0,85, Cronbach Alfa iç tutarlık katsayıları 0,66 ile 0,85 arasında değişmektedir. Geliştirilen aracın test- tekrar test güvenirliği ise 0,72'dir. Öğretim elemanlarının ölçme aracına verdikleri cevap ortalamaları doğrultusunda, cinsiyet, öğrenim durumu, uzmanlık alanı değişkenlerinde anlamlı farklılaşmanın olduğu, kıdemin bu farklılaşmada etkili bir değişken olmadığı gözlenmiştir. Bu araştırmada yükseköğretimde ölçme ve değerlendirme konusunda öğretim elemanlarının eksikliklerinin olduğu belirlenmiş ve araştırma bulguları doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur.

Year 2015, Volume: 28 Issue: 2, 0 - 0, 13.06.2016
https://doi.org/10.19171/uuefd.70673

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Işıner Sever This is me

Ayten İflazoğlu Saban

Publication Date June 13, 2016
Submission Date June 13, 2016
Published in Issue Year 2015 Volume: 28 Issue: 2

Cite

APA Sever, I., & Saban, A. İ. (2016). Öğretim Elemanlarının Ölçme ve Değerlendirme Yeterlik Algılarının Belirlenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2). https://doi.org/10.19171/uuefd.70673