Bu araştırmanın amacı, Cort 1 (Cognitive Research Truth) düşünme programının ilköğretim 7. Sınıf Fen ve Teknoloji dersi “Yaşamımızdaki Elektrik” ünitesinde kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarına, bilimsel yaratıcılıklarına ve eleştirel düşünme eğilimlerine etkisini incelemektir. Uygulamada yarı deneysel modellerden ön test-son test eşleştirilmiş kontrol gruplu model kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcı grubunu deney grubunda 24, kontrol grubunda 24 yedinci sınıf öğrencisi (N=48) oluşturmaktadır. “Yaşamımızdaki Elektrik” ünitesi Başarı Testi, Eleştirel Düşünme Eğilimi ve Bilimsel Yaratıcılık Ölçeği araştırmanın veri toplama araçlarıdır. “Yaşamımızdaki Elektrik” ünitesi, deney grubuna Cort 1 düşünme programının Fen ve Teknoloji dersi kazanımlarına uygun olarak hazırlanan etkinlik yaprakları kullanılarak, kontrol grubuna ise MEB’in ders kitabındaki içeriğe bağlı kalınarak işlenmiştir. Deney ve kontrol grupları arasında anlamlı farklılığın olup olmadığını belirlemek üzere Tek Faktörlü Kovaryans Analizi kullanılmıştır. Uygulama sonucuna göre Cort 1 düşünme programı ile yapılan öğretim sonucunda deney grubunun akademik başarısının, bilimsel yaratıcılığının ve eleştirel düşünme eğiliminin kontrol grubuna göre anlamlı fark göstererek arttığı görülmüştür. Cort 1 düşünme programının olumlu etkisi dikkate alındığında, fen konularının öğretiminde ve diğer derslerde uygulanması önerilmektedir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 26, 2016 |
Submission Date | December 29, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 29 Issue: 2 |