Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin Türk Edebiyatı dersine katılıma yönelik olarak tutumlarını belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirmektir. Ölçek maddeleri, öğrencilerin bu derse katılımlarına yönelik tutumlarını ortaya koyan bir yazıdan elde edilen veriler ve ilgili alan yazın taranıp uzman görüşlerine başvurularak araştırmacı tarafından belirlenmiştir. 49 maddelik taslak ölçek, Kırşehir merkezde yer alan ortaöğretim düzeyindeki 8 okulda öğrenim gören 485 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde kullanılmış ve bu analizler sonucunda taslak ölçek 22 maddeye indirilmiştir. Açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi ile ölçeğin 5 faktörlü bir yapıya sahip olduğu belirlenmiştir. Ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı ise 0,81’dir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 29, 2016 |
Submission Date | December 29, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 29 Issue: 2 |