The purpose of this study is to identify the views of preservice teacherpreservice teachers studying at the Department of Early Childhood Education, practice instructors, teacher trainees and the practice school administrators on Teaching Practice course. General Screening Model is used from the quantitative research methods. Sample consists of 64 preservice teacherpreservice teachers, 8 practice instructors, 36 teacher trainees, 11 school administrators, 121 people in total. There are three open end questions for preservice teacherpreservice teachers in order to identify their expectations from the practice process, problems they face with and proposals for enriching the practices as well as three questions to identify the expectations of practice instructors, teacher trainees and administrators from preservice teacherpreservice teachers, problems they face with in the practice process and proposals for enriching the practices. When the results of the research is analyzed it can be seen that preservice teacherpreservice teacher, practice instructor, teacher trainees and practice school administrator encounter with some problems in teaching process and prolongation of the practice time and the progress on the cooperation between the University and Ministry of Education ( MEB) are emphasized.
Bu araştırmanın amacı; Okulöncesi Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören öğretmen adayları, uygulama öğretmenleri, öğretim elemanları ve uygulama okulu yöneticilerinin Öğretmenlik Uygulaması dersine ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden Genel Tarama Modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini; 64 öğretmen adayı, 8 uygulama öğretim elemanı, 36 uygulama öğretmeni ve 11 okul yöneticisi olmak üzere toplam 121 kişi oluşturmaktadır. Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan görüş formları aracılığıyla toplanmıştır. Öğretmen adaylarının uygulama sürecinden beklentilerini, uygulama sürecinde karşılaştıkları sorunları ve uygulamaların zenginleşmesine yönelik önerilerini belirlemek amacıyla üç açık uçlu; uygulama öğretim elemanları, uygulama okulu öğretmenleri ve yöneticilerinin öğretmen adaylarından beklentileri, uygulama sürecinde yaşadıkları sorunlar ve uygulamanın zenginleşmesine yönelik önerilerini belirlemek için yine üç açık uçlu soru bulunmaktadır. Araştırma sonuçları incelendiğinde öğretim elemanları, yönetici, uygulama öğretmeni ve öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması sürecinde sorunlar yaşadıkları ve Üniversite-MEB işbirliğinin geliştirilmesi gerektiğini ifade ettikleri görülmektedir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Dates |
Application Date
: December 19, 2017
|
Bibtex | @research article { uefad368841,
journal = {Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi},
issn = {},
eissn = {2667-6788},
address = {},
publisher = {Bursa Uludağ University},
year = {2017},
volume = {30},
pages = {389 - 417},
doi = {10.19171/uefad.368841},
title = {Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adayları, Uygulama Öğretmenleri, Öğretim Elemanları ve Uygulama Okulu Yöneticilerinin Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Görüşleri},
key = {cite},
author = {Başal, Handan Asûde and Bağçeli̇ Kahraman, Pınar and Özen Uyar, Rabia and Tabak, Dilek and Turan, Nursena}
} |
APA | Başal, H , Bağçeli̇ Kahraman, P , Özen Uyar, R , Tabak, D , Turan, N . (2017). Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adayları, Uygulama Öğretmenleri, Öğretim Elemanları ve Uygulama Okulu Yöneticilerinin Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Görüşleri . Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 30 (2) , 389-417 . DOI: 10.19171/uefad.368841 |
MLA | Başal, H , Bağçeli̇ Kahraman, P , Özen Uyar, R , Tabak, D , Turan, N . "Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adayları, Uygulama Öğretmenleri, Öğretim Elemanları ve Uygulama Okulu Yöneticilerinin Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Görüşleri" . Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 (2017 ): 389-417 <https://dergipark.org.tr/en/pub/uefad/issue/33142/368841> |
Chicago | Başal, H , Bağçeli̇ Kahraman, P , Özen Uyar, R , Tabak, D , Turan, N . "Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adayları, Uygulama Öğretmenleri, Öğretim Elemanları ve Uygulama Okulu Yöneticilerinin Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Görüşleri". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 (2017 ): 389-417 |
RIS | TY - JOUR T1 - Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adayları, Uygulama Öğretmenleri, Öğretim Elemanları ve Uygulama Okulu Yöneticilerinin Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Görüşleri AU - Handan Asûde Başal , Pınar Bağçeli̇ Kahraman , Rabia Özen Uyar , Dilek Tabak , Nursena Turan Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - doi: 10.19171/uefad.368841 DO - 10.19171/uefad.368841 T2 - Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 389 EP - 417 VL - 30 IS - 2 SN - -2667-6788 M3 - doi: 10.19171/uefad.368841 UR - https://doi.org/10.19171/uefad.368841 Y2 - 2017 ER - |
EndNote | %0 Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adayları, Uygulama Öğretmenleri, Öğretim Elemanları ve Uygulama Okulu Yöneticilerinin Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Görüşleri %A Handan Asûde Başal , Pınar Bağçeli̇ Kahraman , Rabia Özen Uyar , Dilek Tabak , Nursena Turan %T Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adayları, Uygulama Öğretmenleri, Öğretim Elemanları ve Uygulama Okulu Yöneticilerinin Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Görüşleri %D 2017 %J Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P -2667-6788 %V 30 %N 2 %R doi: 10.19171/uefad.368841 %U 10.19171/uefad.368841 |
ISNAD | Başal, Handan Asûde , Bağçeli̇ Kahraman, Pınar , Özen Uyar, Rabia , Tabak, Dilek , Turan, Nursena . "Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adayları, Uygulama Öğretmenleri, Öğretim Elemanları ve Uygulama Okulu Yöneticilerinin Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Görüşleri". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 / 2 (December 2017): 389-417 . https://doi.org/10.19171/uefad.368841 |
AMA | Başal H , Bağçeli̇ Kahraman P , Özen Uyar R , Tabak D , Turan N . Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adayları, Uygulama Öğretmenleri, Öğretim Elemanları ve Uygulama Okulu Yöneticilerinin Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Görüşleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 30(2): 389-417. |
Vancouver | Başal H , Bağçeli̇ Kahraman P , Özen Uyar R , Tabak D , Turan N . Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adayları, Uygulama Öğretmenleri, Öğretim Elemanları ve Uygulama Okulu Yöneticilerinin Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Görüşleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 30(2): 389-417. |
IEEE | H. Başal , P. Bağçeli̇ Kahraman , R. Özen Uyar , D. Tabak and N. Turan , "Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adayları, Uygulama Öğretmenleri, Öğretim Elemanları ve Uygulama Okulu Yöneticilerinin Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Görüşleri", Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 30, no. 2, pp. 389-417, Dec. 2017, doi:10.19171/uefad.368841 |