Bu çalışma, öğrencilerin okur-yazarlık uygulamalarına uygulandıkları
anlamda sanat temelli metodolojiler üzerine tartışmalar yapmaktadır. Okul dışı
eserlerin öğrencilerin yaşamları hakkındaki hikayeleri ortaya çıkarmak ve yaratıcı ve
eleştirel düşünme becerilerini güçlendirmek için yararlı olduğu savunulmaktadır.
Öğrencilerin eserler hakkında anlattıkları farklı öykü ve anlatıların ortaya çıktığı ve
böylece sanat temelli yöntemlerin okur-yazarlık alanına uygulanmasının eğitim
araştırmacılarının öğrencilerin kimlikleri, değerleri, ve kültürel geçmişe
odaklanmaları ve öğrencilere sanatsal anlamda yaratıcılıklarını, hayal gücünü ve
kendini yansıtmayı anlatım sürecinde kullanmalarında yardımcı olduğu tartışılmıştır.
Makale boyunca multimodal okur yazarlık uygulamalarının önemi ve bu tür
uygulamaların anlatıların kullanılması yoluyla nasıl arttırılabileceği; öğrencilerin
sanata dayalı araştırmalarda eş araştırmacılar olarak öznel ve refleksif varlığını
vurgulamak için öz-refleksivite meselesi; ve sanat esasına dayanan araştırma
biçimleri olarak görsel nesneler konusu da kapsanmıştır. Nesne ve günlük objeler
üzerine başkalarının hayatlarının ve öz kimliklerinin yansımaları olarak bir tartışma
da sunulmuştur. Son olarak, sanat temelli araştırmalarda hem mod hem de orta
olmak üzere yapay edebiyatlar tartışılmıştır.
This paper makes a debate on arts-based methodologies in terms of their application to literacy practices of students’ wherein out-of-school artifacts are used to reveal stories about students’ lives and strengthen their creative and critical thinking skills. It is argued that different stories and narratives emerge when we listen to students’ narrating about artifacts, thus we claim that the application of arts-based methodologies to the field of literacy would enable educational researchers to obtain useful information about students’ identities, values, and cultural backgrounds, and assist students artistically in using their creativity, imagination, and self-reflection in the narration process. Throughout the paper, the importance of multimodal literacy practices and how such practices can be enhanced through the use of narratives; the issue of self-reflexivity to emphasize students’ subjective and reflexive presence as co-researchers in arts-based inquiries; and the issue of visual objects as modes of arts-based inquiries are discussed. A discussion on artifacts and everyday objects as reflections of others’ lives and self-identities is also presented. Finally, artifactual literacies as both mode and medium in arts-based research are introduced.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 20, 2017 |
Submission Date | December 19, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 30 Issue: 2 |