İletişim teknolojilerindeki gelişmelere paralel olarak küreselleşmenin etkisiyle birlikte kamuoyunun
dış politikadaki gücünün artması kamu diplomasisini önemli bir özne haline getirmiştir. Kamu
diplomasisinin bir alt dalı olarak daha çok kültürel unsurları içinde barındıran gastro diplomasi,
uluslararası hükümetin desteğiyle kendi kültürleri içerisindeki tatların ve kokuların diğer toplumlara
ve bireylere sunulduğu yeni ve etkili bir iletişim stratejisi olarak karşımıza çıkmaktadır. Yumuşak güç,
kültürel diplomasi, imaj ve marka oluşumunun yemekler sayesinde sağlanarak o ülkenin etkin bir
gastro diplomasi kullanımı amaçlanmaktadır. Bu noktada gastro diplomasi, akademide son yıllarda
üzerinde durulan bir önemli konu olmasına rağmen, Türkiye özelinde pratikte verimli ve etkili olarak
kullanılamamakla birlikte akademide de konuya ilgi üst boyutlarda değildir.
İletişim teknolojilerindeki gelişmelere paralel olarak küreselleşmenin etkisiyle birlikte kamuoyunun
dış politikadaki gücünün artması kamu diplomasisini önemli bir özne haline getirmiştir. Kamu
diplomasisinin bir alt dalı olarak daha çok kültürel unsurları içinde barındıran gastro diplomasi,
uluslararası hükümetin desteğiyle kendi kültürleri içerisindeki tatların ve kokuların diğer toplumlara
ve bireylere sunulduğu yeni ve etkili bir iletişim stratejisi olarak karşımıza çıkmaktadır. Yumuşak güç,
kültürel diplomasi, imaj ve marka oluşumunun yemekler sayesinde sağlanarak o ülkenin etkin bir
gastro diplomasi kullanımı amaçlanmaktadır. Bu noktada gastro diplomasi, akademide son yıllarda
üzerinde durulan bir önemli konu olmasına rağmen, Türkiye özelinde pratikte verimli ve etkili olarak
kullanılamamakla birlikte akademide de konuya ilgi üst boyutlarda değildir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Book Review |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 17 Issue: 67 |