Bu
araştırma, Ağrı İl Merkezi ve İlçelerinde, İlkokul ve Ortaokul kurumlarında
çalışan 192 İDKAB öğretmenlerinin tükenmişlik düzeyleri ile cinsiyet, medeni
durum, okulda görev yapan öğretmen sayısı, yaş ve mesleki kıdem süresiyle
arasında ilişkinin olup olmadığını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma,
betimsel türde olup tarama yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Veri toplama
araçları olarak Maslach Tükenmişlik Envanteri ve Kişisel Bilgi Formu
kullanılmıştır. Verilerin analizinde bir istatistik programı kullanılarak
analiz yapılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular, değişkenlere göre
t-testi ve ANOVA testine tabi tutulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre
öğretmenlerin; yaş ve mesleki kıdem değişkenlere göre mesleki tükenmişlik
düzeyleri anlamlı düzeyde farklılaşmıştır. Okulda görev yapan öğretmen sayısına
göre mesleki tükenmişlik düzeylerinde zayıf bir ilişkinin olduğu görülmüş, medeni
durum ve cinsiyete göre tükenmişlik düzeyleri anlamlı düzeyde farklılık
göstermemiştir. Bu bağlamda tükenmişliğe yol açan sebepleri ortaya koyan bu ve
benzeri araştırmalardan elde edilen bulgular ışığında tükenmişlik sendromu ile
ilgili gerekli önlemler alınabilir.
Subjects | Religious Studies |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2016 |
Submission Date | December 29, 2016 |
Acceptance Date | December 27, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 1 Issue: 1 |