Küreselleşmeyle birlikte artan rekabet ortamı, yalnızca ticari faaliyet yürüten aktörleri değil; devletleri de markalaşma konusunda harekete geçirmiştir. Artık devletler de reklam kampanyaları düzenlemekte, kültürel diplomasi ya da kamu diplomasisi yürütmekte ve pazarlama konusunda faaliyetler de bulunmaktadır. Devletler, ülke imajının olumlu bir şekilde inşa edilmesi amacı başta olmak üzere; ülkeye turist ya da yatırım çekebilmek ve ülkenin yumuşak gücünü ortaya koymak gibi pek çok misyonla bu tarz stratejiler benimsemektedir. İşte ülkelerin algı ve imaj yönetimi faaliyetlerinin icra edildiği olgu ise ulus markalaşması stratejisidir. Bu makalede de algı, imaj yönetimi, marka ve ulus markalaşması olgularına değinilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 2 |