The purpose of this this study is to examine the sexuality used in online advertising. By studing the presence of sexuality that incurred as role models for foods and vegatables used in the Vestel ads, the generated gendered discourse in advertisement texts and visuals is intended to be uncovered.
The four 2014 Vestel Deep-Freezer Ads published on Youtube in Turkey were analyzed in this study. The ads discussed in this research were downloaded to a computer and analyzed in terms of basic semiotic concepts, image, symbol, metaphor, metonomy, connotation and denotation.
The results of this study show that “recently, the vast majoriy of companies that aim higher profit margins and demand service from advertising agencies much more prefer to use the figure of women as a sexual object to penetrate on their target markets. In the examined ads without considering whether they are fruit or vegetables the cherry and sweet corn are shown as sexy female symbols. Althought the tomato and the bluefish are the male symbols, they are not given or can not be given the same sexual attraction as incurred to the cherry and sweet corn.
Bu çalışma, internet reklamlarında kullanılan cinselliği sorgulamaya yönelik olarak hazırlanmıştır. İnternet üzerinde yayımlanan Vestel reklamlarında kullanılan yiyeceklere yüklenilen rol kalıpları içerisinde cinselliğin varlığı incelenerek, reklam metinlerinde ve görsellerinde üretilen cinsiyetçi söylem ortaya konulmak istenmektedir.
Araştırmanın çalışma desenini Türkiye’de Youtube üzerinde yayınlanmış olan 2014 Vestel Derin Dondurucu ’ya ait dört reklam oluşturmaktadır. Araştırmada ele alınan reklamların video kayıtları bilgisayar üzerine indirilerek; temel göstergebilimsel kavramlar imge, simge, eğretileme, düzdeğişmece, yan anlam ve düz anlam açısından analiz edilmiştir. Bu kavramların açıklamalarına “Anlam Üretiminde Temel Göstergebilimsel Öğelerin Kullanımı” adlı bölümde yer verilmiştir.
Bu çalışmada; “reklam sektöründen hizmet talep eden ve iyi bir kar marjı elde etmek isteyen firmaların büyük çoğunluğunun hedef kitle üzerine daha hızlı nüfuz edebilmek için son dönemlerde çok daha fazla cinsel obje olarak kadın figürlerini kullanmayı tercih ettikleri gözlemlenmiştir. İncelenen reklamlardan yola çıktığımızda vişne ve süt mısıra kadın imgesi yüklenilirken, sebze ya da meyve olmasına bakılmaksızın bu objeler seksileştirilmektedirler. Domates ya da lüferin erkek simgesi olmasına karşın onlara diğerlerine yüklenilen cinsel cazibe verilmemiş ya da verilememiştir.” şeklinde bir sonuca varabiliriz.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 3 Issue: 6 |