Bu fenomenolojik çalışma okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine ilişkin algılarını, sınıf uygulamalarını ve eğitim ihtiyaçlarını incelemektedir. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak yüz yüze görüşmelerle toplanmıştır. Katılımcılar, ölçüt örnekleme yoluyla seçilmiş ve Diyarbakır’daki resmi anaokullarında görev yapan 15 öğretmenden oluşmuş ve toplanan veriler içerik analizi yoluyla analiz edilmiştir. Bulgular, okul öncesi öğretmenlerinin kapsayıcı eğitim konusunda genel bir algıya sahip olduklarını ancak içerik alanlarında özgül bilgiden yoksun olduklarını göstermiştir. Öğretmenler, kapsayıcı eğitimin öncelikli olarak çocukların bireysel farklılıklarına, gelişimsel özelliklerine ve kültürel çeşitliliğe odaklanması gerektiğine inanmaktadırlar. Kapsayıcı eğitim uygulamalarında, materyal eksikliği, sınıfların kalabalık olması, ailelerin engelleyici bakış açısı ve yetersiz destek ile kendi mesleki yetersizlikleriyle sınırlı deneyimleri dahil olmak üzere birçok zorluk ortaya çıkmıştır. Kapsayıcı eğitime ilişkin genel eğitim politikalarındaki eksiklikler de vurgulanmıştır. Öğretmenler karşılaştıkları zorlukların üstesinden gelmek için sıklıkla çocukların ailelerinden veya okul rehberlik servislerinden destek almayı öncelemektedirler. Ayrıca katılımcılar, kapsayıcı eğitim etkinliklerinin geliştirilmesi ve uygulanması, etkinliklerin çocukların çeşitli özelliklerine göre uyarlanması ve özel gereksinimi olan çocukların öğrenmeye aktif olarak katılması konusunda uygulamaya dönük somut eğitim ihtiyacının altını çizmişlerdir. Bu bulgulara dayanarak, uygulamaya ve sonraki araştırmalara yönelik öneriler geliştirilmiştir.
Kapsayıcı eğitim Okul öncesi öğretmenleri Kapsayıcı eğitime ilişkin bilgiler Kapsayıcı eğitim uygulamaları Öğretmenlerin mesleki ihtiyaçları
Makale yazarları, her hangi bir çıkar çatışması ya da etik ihlal olmadığını beyan etmektedir.
Yazarlar olarak, bu araştırmanın gerçekleşmesinde katkısı olan tüm öğretmenlere gösterdikleri iş birliği ve gönüllü katılımları için içtenlikle teşekkür ederiz.
This phenomenological study examines the perceptions, classroom practices, and educational needs of preschool teachers regarding inclusive education. We collected data through face-to-face interviews using a semi-structured interview form. The participants were 15 preschool teachers selected by criterion sampling, working in public preschools in the city center of Diyarbakır. We analyzed the data through content analysis. Our findings reveal that while preschool teachers have a general understanding of inclusive education, they lack specific knowledge in more detailed areas. They believe that the implementation of inclusive education requires consideration of children's individual differences, developmental characteristics, and cultural diversity. The teachers identified several challenges, including a lack of materials, large class sizes, limited understanding and support from parents, and their own professional insufficiency and experience. Additionally, they noted deficiencies in general educational policies on inclusive education. Teachers often seek support from the children’s families or school counseling services to address the challenges they face. They also highlighted the need for practical training on developing and implementing inclusive activities, adapting activities to various characteristics of the children, and actively engaging children with special needs in learning. Based on these findings, we have put forward several recommendations for practice and further research.
Inclusive education Preschool teachers Knowledge related to inclusive education Inclusive education practices Teachers’ professional needs
The authors report that there are no competing interests to declare.
We sincerely thank all the teachers whose invaluable cooperation and participation made this research possible.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Measurement and Evaluation in Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 26, 2024 |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | May 6, 2024 |
Acceptance Date | June 26, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 8 Issue: 2 |
Our journal licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License