Research Article
BibTex RIS Cite

GÜRCİYEF PİYANO MÜZİKLERİNDE SEMBOLİK DİLİN ARAŞTIRILMASI

Year 2018, Issue: 2, 40 - 58, 28.12.2018

Abstract

Gürciyef’e ait piyano müzikleri 20. yüzyılın ilk
yarısında deneysel yaklaşımları ile dikkat çekmektedir.
Sürekli
tekrarlanan ve değişen ritim kalıpları ile anlama, kavrama ve duyma, aynı
zamanda kendinde kaybolmadan dinleme egzersizleri niteliği taşıyan müzik
çalışmalarının tümünün bir öğrenme süreci olarak tasarlandığını söylemek
mümkündür. Performansçının farklı bir şekilde tanımlandığı, müziğin sınırlarını
aşan bir yaklaşım sergilenir. Anın deneyimine odaklanan ve müziği süreç olarak
ele alan yaklaşımı ile Gürciyef’in müzik uygulamaları, deneysel tavrın
varlığını araştırmayı anlamlı kılar. Müzik yazısının belli noktalarda dikkat
çekici ya da alıştığımız duyuşu kırmaya yönelik müdahaleler ile tasarlanmış
olduğunu söylemek mümkündür. Tonal armoni kullanırken yapılan sapmalar ve
yabancı akorlar ile yapılan parça bitişleri, piyano ses alanının kullanımı ve
minyatür denilebilecek nitelikte kısa bir parça içinde kullanılan tempo
değişimlerinin, fragmanlı bir yapıya sebep olduğunu söyleyebiliriz. Özellikle “Büyük
Tapınaktan İlahiler”de diğer müziklerde karşımıza çıkan her türlü malzemenin
sağaltılmış kullanımının örnekleri verilir.



Bu
çalışmada Gürciyef metinlerinde yer alan terminoloji ile “Büyük Tapınaktan
İlahiler” ilişkisi tartışmaya açılacak ve müziklerdeki sembolik dil
araştırılacaktır. 

References

  • BENNET, Joshephine (2007), Ennegram Studies, Bennets Books, Santa Fe (USA).
  • NEEDLEMAN, J.-BAKER G. (1998), Gurdjieff: Essays and Reflections on the Man and His Teachings, Continuum Publishing, New York.
  • GURDJIEFF, George I. (1991), Views From the Real World, Penguin Arkana, New York.
  • GINGSBURG, Seymour (2005), Gurdjieff Unvield, Lighthouse Books, UK.
  • PETSCHE, Johanna J.M.(2015), Gurdjieff and Music, Brill, Leiden.
  • WELLBELOVED, Sophia (2003), Gurdjieff: The Key Concepts, Routledge Taylor, London.
  • Van DULLEMEN, Wim (2014), Gurdjieff’s Movements: The Pattern of All and Everything, Private Publication, Germany.
Year 2018, Issue: 2, 40 - 58, 28.12.2018

Abstract

References

  • BENNET, Joshephine (2007), Ennegram Studies, Bennets Books, Santa Fe (USA).
  • NEEDLEMAN, J.-BAKER G. (1998), Gurdjieff: Essays and Reflections on the Man and His Teachings, Continuum Publishing, New York.
  • GURDJIEFF, George I. (1991), Views From the Real World, Penguin Arkana, New York.
  • GINGSBURG, Seymour (2005), Gurdjieff Unvield, Lighthouse Books, UK.
  • PETSCHE, Johanna J.M.(2015), Gurdjieff and Music, Brill, Leiden.
  • WELLBELOVED, Sophia (2003), Gurdjieff: The Key Concepts, Routledge Taylor, London.
  • Van DULLEMEN, Wim (2014), Gurdjieff’s Movements: The Pattern of All and Everything, Private Publication, Germany.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Hale Birgül Akçakmak 0000-0002-1987-9217

Publication Date December 28, 2018
Submission Date June 26, 2018
Published in Issue Year 2018 Issue: 2

Cite

APA Birgül Akçakmak, H. (2018). GÜRCİYEF PİYANO MÜZİKLERİNDE SEMBOLİK DİLİN ARAŞTIRILMASI. Uluslarası Müzik Ve Sahne Sanatları Dergisi(2), 40-58.