Research Article
BibTex RIS Cite

PİYANO İCRACILIĞINDA YENİ ANLAMLAR: GRAFİK NOTASYON

Year 2019, Issue: 3, 17 - 35, 30.12.2019

Abstract

    XX yy bestecilik tekniklerinde büyük
devrimlerin yaşandığı asır olarak hatırlanacaktır. Serial teknik ve minimalizm,
elektronik müzik ve  aleatorik
(rastlamsallık) teknik , “Performans” ve “Hazırlanmış piyano” anlamları klasik
müziğe damgasını vurmuşlar. Bu gelişmelerin içinde Grafik Notasyonu unutmamak
gerekir. İlk defa bir nota metni kendi görevi dışında başka bir görev –
sembolik anlam taşıyıcılığı görevini üstlendi. Ayni zamanda  nota metninin estetik değerliliği de söz
konusu olmaya başladı. Artık nota metni kendi başına  bir sanat eseri olma iddiasındaydı. Bu
gelişmeler tabii ki, icracıların işini daha da zorlaştırdı. Sunulan  nota metinlerinin şifresinin çözülmesi,
onların deşifre ve icrası müzikçilerin işini 
bir hayli zorlaştırıyor. Sunulan makalede  Grafik Notasyon tekniği ile bestelenmiş örnek
nota  metinlerinin deşifresi ve icrası
konusunda temel prensiplerden bahsediliyor. Çağdaş müziğin temel taşlarından
olan Grafik Notasyon tekniğinin anlaşılması, yeni dönem icracıları için çok
önemli adımlardan biridir.

References

  • Bartlett Martin.“Lines from Chuang-Tzu”,1973
  • Feldman Morton.”Straits of Magellan”,1962.
  • Gültek Buğra. “Piyano.Bir Çalgının Biyografisi”.Epilog Yayınevi, Ankara,2017. ISBN 978-975-01831-0-2
  • Eren Oytun. “Klasik Batı Müziği Tarihinde Kırılma Anları”. Sevda-Cenap And Müzik Vakfı Yayınları, Ankara , 2014.ISBN 978-605-62953-9-3.
  • Cage John. “Sonatas and Interludes”,1948.
  • Crumb George. “Macrocosmos”,Volume II, C.F. Peters Corporation, New York, London, Frankfurt,1973.
  • Kostka Stefan. “Materials and Techniques of twentieth century music”, Third edition, Prentice Holl, New-Jersey, 2005. ISBN 00.047.
  • Lorie Peter-Hewitt V .J. “Nostradamus.1992’den 2001’e kehanetler”, Doğan kitapçılık, Istanbul, 2001
  • Mirzəyev Samir. “Azərbaycan musiqisi kontekstində müasir fortepiano notasiya simvolları”, Qanun nəşriyyatı, Bakı, 2019. ISBN 978-9952-36-675-4
  • Qarayev Fərəc. “Sonata per duo esecutory”, 1976.
  • Алексеев А.А. "История фортепианного искусства" . "Музыка",Москва,1988. ISBN 5-7140-0195-8.
Year 2019, Issue: 3, 17 - 35, 30.12.2019

Abstract

References

  • Bartlett Martin.“Lines from Chuang-Tzu”,1973
  • Feldman Morton.”Straits of Magellan”,1962.
  • Gültek Buğra. “Piyano.Bir Çalgının Biyografisi”.Epilog Yayınevi, Ankara,2017. ISBN 978-975-01831-0-2
  • Eren Oytun. “Klasik Batı Müziği Tarihinde Kırılma Anları”. Sevda-Cenap And Müzik Vakfı Yayınları, Ankara , 2014.ISBN 978-605-62953-9-3.
  • Cage John. “Sonatas and Interludes”,1948.
  • Crumb George. “Macrocosmos”,Volume II, C.F. Peters Corporation, New York, London, Frankfurt,1973.
  • Kostka Stefan. “Materials and Techniques of twentieth century music”, Third edition, Prentice Holl, New-Jersey, 2005. ISBN 00.047.
  • Lorie Peter-Hewitt V .J. “Nostradamus.1992’den 2001’e kehanetler”, Doğan kitapçılık, Istanbul, 2001
  • Mirzəyev Samir. “Azərbaycan musiqisi kontekstində müasir fortepiano notasiya simvolları”, Qanun nəşriyyatı, Bakı, 2019. ISBN 978-9952-36-675-4
  • Qarayev Fərəc. “Sonata per duo esecutory”, 1976.
  • Алексеев А.А. "История фортепианного искусства" . "Музыка",Москва,1988. ISBN 5-7140-0195-8.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Samir Mirzayev 0000-0002-7855-966X

Publication Date December 30, 2019
Submission Date July 23, 2019
Published in Issue Year 2019 Issue: 3

Cite

APA Mirzayev, S. (2019). PİYANO İCRACILIĞINDA YENİ ANLAMLAR: GRAFİK NOTASYON. Uluslarası Müzik Ve Sahne Sanatları Dergisi(3), 17-35.