Motorlu taşıtlar farklı
işlevlere sahip birden çok alt sistemi bünyesinde barındırmaktadır. Bu alt
sistemlerden biri de araca kılavuzluk eden ve son kullanıcı ile direkt temasta
olan direksiyon sistemidir. Direksiyon sistemi, kullanıcıdan ilk hareketi alan
direksiyon simidi ile başlar ve birbirleri ile montaj ilişkisi içinde olan, ilk
hareketin tekerleklere iletilmesini sağlayan parçaların tümünü kapsar. Direksiyon
sistemini oluşturan alt parçalar, parça geometrisi ve fonksiyonelliği açısından
farklı yöntemler kullanılmasıyla birbiriyle ilişkilendirilerek bağlantılı hale
getirilmektedir. Bu çalışmada direksiyon sistemi alt parçalarından olan,
direksiyon üst mili ve çatallı parça arasındaki bağlantıda mevcut proses ve
ürün tasarımının geliştirilmesi sırasında birleştirme yöntemlerinin ürün üzerindeki
etkisi deneysel olarak ve sonlu elemanlar analizi uygulanarak incelenmiştir.
TİRSAN KARDAN A.Ş.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Mechanical Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 9, 2019 |
Submission Date | May 9, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 1 |