Bu çalışma, akıllı teknolojilerin ve algoritmaların seçmen davranışları üzerindeki etkisini, 2024 Amerika Birleşik Devletleri (ABD) başkanlık seçimlerindeki rollerine odaklanarak incelemektedir. Algoritmalar, kullanıcı tercihlerini temel alarak içerik sunmakta, bu da yankı odaları yaratarak bölünmeleri derinleştirmekte ve kutuplaşmayı artırmaktadır. Derin sahte (deepfake) teknolojisi ve mikro hedefleme stratejileri gibi gelişmiş yapay zekâ araçları, yanıltıcı bilgileri yayarak seçmen algılarını manipüle etmekte ve önemli etik ve demokratik sorunlar oluşturmaktadır. Bulgular, dijital dezenformasyonun etkisini azaltmak ve demokratik süreçlerin bütünlüğünü korumak için dijital okuryazarlığının geliştirilmesi ve daha güçlü düzenlemelerin uygulanması gerektiğini ortaya koymaktadır. Bu araştırma, seçimler üzerindeki dijital etkinin karmaşıklıklarına çözüm bulmak için bireysel farkındalık ve platformların hesap verebilirliğinin önemini vurgulamaktadır.
This study examines the influence of smart technologies and algorithms on voter behavior, with a particular focus on their role in the 2024 United States (U.S.) presidential elections. By curating content based on user preferences, algorithms create echo chambers that deepen divisions and increase polarization. Advanced AI tools, such as deepfake technology and micro-targeting strategies, further manipulate voter perceptions by spreading misleading information, posing significant ethical and democratic challenges. The findings highlight the need for improved digital literacy and stronger regulations to reduce the impact of digital disinformation and protect the integrity of democratic processes. This research underscores the dual importance of individual awareness and platform accountability in addressing the complexities of digital influence on elections.
Artificial intelligence Smart technologies Algorithms Deepfake 2024 U.S. Presidential election
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Political Science (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | February 20, 2025 |
Submission Date | January 10, 2025 |
Acceptance Date | January 24, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 6 Issue: 1 |