Abstract
Bu araştırmanın
amacı hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan dördüncü sınıf öğrencilerinin
yazma hatalarının incelenmesidir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden doküman
incelemesi yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Yozgat
Merkez Çalatlı Kasabası ve Sorgundaki hafif düzeyli zihinsel yetersizliği olan
on ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak ilkokul
dördüncü sınıf Türkçe ders kitabında yer alan bir metin kullanılmıştır. Metinde
yer alan bir paragraf öğrencilere dikte ettirilmiştir. İkinci aşamada
öğrencilerin metne bakarak yazmaları sağlanmıştır. Ulaşılan veriler içerik
analizine tabi tutulmuştur. Elde edilen bulgulara dayalı veriler kategorize
edilerek çizelgelerde belirtilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre şu temalara
ulaşılmıştır. Büyük ve küçük harflerin beraber kullanılması, harf eksikliği, harflerin
noktalarında eksiklik, harfler arası uygun olmayan boşluk, noktalama
işaretlerinde eksiklik, imlâ yanlışı. Araştırma sonuçları kapsamında önerilerde
bulunulmuştur.