Bu araştırmanın
amacı, hafif düzeyde zihin yetersizliği olan öğrencilere iş becerilerinin
öğretiminde doğrudan öğretim yönteminin etkililiğini araştırmaktır. Bununla birlikte doğrudan öğretimin ortam ve kişiler arası
genelleme etkisi, uygulama bittikten 1,3 ve 4 hafta sonraki kalıcılık etkisi ve
öğretmenlerin hedeflenen becerinin öğretimine ilişkin görüşleri de
incelenmiştir. Araştırmada tek denekli araştırma yöntemlerinden denekler arası
yoklama evreli çoklu yoklama modeli uygulanmıştır. Araştırmaya, ikisi erkek,
biri kız olmak üzere toplam üç öğrenci katılmıştır. Doğrudan öğretim yönteminin
iş becerilerinden olan yama yapma becerisinin öğretimindeki etkililiğini değerlendirmek
üzere yoklama, izleme ve genelleme oturumları düzenlenmiş, değerlendirme için
ise tek fırsat yöntemi kullanılmıştır. Bütün oturumlar bire bir öğretim
düzenlemesi biçiminde yapılmıştır. Araştırmanın sonuçları, yama yapma
becerisinin öğretiminde doğrudan öğretimin etkili olduğunu, öğretim sona
erdikten 1,3 ve 4 hafta sonunda öğrenilen becerinin kalıcı olduğunu ve
deneklerin yama yapma becerisini farklı ortamlara ve araçlara
genelleyebildiklerini ve öğretmenlerin öğretilen beceriye ilişkin görüşlerinin
olumlu olduğunu gösterir niteliktedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2019 |
Submission Date | November 7, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 1 |
Articles published in the Usak University Journal of Educational Research are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0).