Bu çalışmada, okul öncesi
eğitimi öğretmenlerinin çalıştıkları kurumlarda karşılaştıkları sorunlar
arasından yönetimle ilgili olan sorunları ele alınmaktadır. Araştırmanın
çalışma grubunu Mersin ili Erdemli ilçesinde görev yapan 121 okul öncesi
eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Öğretmenlerin okulda karşılaşılan durumları
ne derece sorun olarak ifade ettikleri ve bu sorunların çözümüne ne derece
katılmak istedikleriyle ilgili görüşleri 20 maddeli bir anket aracılığıyla
toplanmıştır. Ankete katılan öğretmenler belirtilen durumların sorun olduğu
yönündeki görüşlere 10 maddede “çoğunlukla” düzeyinde, diğer 10’unda da “orta”
düzeyde katıldıklarını ifade etmişlerdir. Bu sorunların çözümüne katılma isteği
sorulduğunda ise 7 maddedeki görüşler “çoğunlukla”, diğer maddelerdeki
görüşlere “orta” düzeyde katıldıkları gözlenmiştir. Genel olarak öğretmenlerin
“şikâyetçi” olmadıkları ifade edilebilir. Elde edilen görüşler arasında
cinsiyet, medeni durum, okul türü, kurum türü, mesleki kıdem, yaş, lisans
mezuniyeti ve okutulan şube değişkenlerine göre fark olup olmadığı analiz
edilmiştir. Yaş değişkenine göre öğretmen görüşleri arasında bir fark
bulunmamıştır. Okulda yaşanan durumların sorun olduğuna katılma hususunda mezuniyet
durumuna göre 5, cinsiyet ve şubeye göre 2, diğer değişkenlere göre 1’er
maddede görüş farklılığı tespit edilmiştir. Sorunun çözümüne katılma isteği
hususunda ise; medeni duruma göre 9, kıdem ve mezuniyet durumuna göre 3, cinsiyete
göre 2, diğer değişkenlere göre 1’er maddede görüş farklılığı tespit
edilmiştir. Evli öğretmenlerin sorunların çözümüne bekârlara göre daha az
katılmak istedikleri ifade edilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | November 1, 2019 |
Submission Date | June 7, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 2 |
Articles published in the Usak University Journal of Educational Research are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0).