The aim of this study is to analyse the use of creative drama method by primary school teachers in Maths courses. The study is a descriptive research and case study method was used in this study. Data were garhered from 42 primary school teachers working in Niğde at 2013-2014 academic year through semi-structured interviews with the participants. The collected data were subject to content analysis and teachers’ answers fort he open-ended questions were grouped thematically according to similarities and dissimilarities of answers.The created codes related to the participant teachers’ opinions were presented separately according to each theme as the form of tables together with frequency and percentage. In addition, a sample from the responses to questions regarding the participant teachers was presented with direct quotations. In conclusion, it is emerged that primary school teachers try to use creative drama in maths courses but not often. As well as, they are aware of its contribution to students learning but they have difficulties with using creative drama method in consequence of students, teaching programme ve physical environment fo classess. Based on these results, some suggestions were made regarding the use of creative drama.
Bu araştırma, sınıf öğretmenlerinin matematik derslerinde yaratıcı drama yöntemini kullanma durumlarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma betimsel yöntem kapsamında özel durum çalışması kullanılarak yürütülmüştür. Veriler 2013-2014 eğitim öğretim yılında Niğde ilinde bulunan MEB bağlı ilkokullarda çalışan toplam 42 sınıf öğretmeni ile 8 açık uçlu sorunun bulunduğu yarı yapılandırılmış mülakatlar yapılarak elde edilmiştir. Elde edilen veriler nitel analiz yöntemlerinden içerik analizine tabi tutulmuş ve öğretmenlerin açık uçlu sorulara vermiş oldukları cevapların benzerlik ve farklılıklarına göre tematik olarak sınıflandırılarak analiz edilmiştir. Katılımcı öğretmenlerin görüşlerine ilişkin oluşturulan bu kodlar her bir temaya göre ayrı ayrı tablolar şeklinde frekans ve yüzdeleri ile birlikte sunulmuştur. Ayrıca katılımcı öğretmenlerin sorulara ilişkin verdiği cevaplardan bir örnek cevap doğrudan alıntılar yapılarak sunulmuştur. Araştırma sonucunda, sınıf öğretmenlerinin matematik derslerinde çok sık olmasa da yaratıcı dramayı kullanmaya çalıştıkları, yaratıcı dramanın kullanılmasının öğrencilerin öğrenmesine sağlayacağı katkıların farkında oldukları fakat öğretmenden, öğrenciden, müfredattan ve sınıfların fiziki ortamlarından kaynaklanan nedenlerden dolayı yaratıcı drama yöntemini kullanma konusunda sıkıntılar yaşadıkları ortaya çıkmıştır. Bu sonuçlara dayalı olarak yaratıcı dramanın kullanılması ile ilgili bazı önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 2014 Issue: XVII |