Bu araştırmanın amacı, Türk Edebiyatı (9-12) ders kitabı ile Amerika (Indiana eyaleti) Edebiyat (9-12) ders kitapları arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları tespit etmektir. Araştırma tarama modelinde, nitel bir çalışmadır. Verilerin toplanmasında doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada temel problem, Türkiye ve ABD edebiyat ders kitaplarının (9-12) incelenmesidir. 9. sınıf edebiyat ders kitaplarının şekil ve içerik yönünden ayrıntılı olarak ele alınması ise alt problemdir. Çalışmada öncelikle genel bir çerçevede dil ve edebiyat öğretimi için metin seçiminin önemi üzerinde durulmuştur. Ardından ders kitapları şekil (sayfa sayısı, görsel tasarım vd.) ve içerik inceleme (bölümler, üniteler, türler, tür sayıları vd.) olmak üzere ele alınmıştır. Araştırmada, her iki ülkenin benzerlik ve farklılıkları karşılaştırılmış; elde edilen bilgiler ışığında, karşılaştırılan ülkenin olumlu yanlarından faydalanılmaya çalışılmıştır. Çalışmadan çıkarılan sonuçlar ve öneriler, Amerika (Indiana eyaleti) Edebiyat ders kitaplarının gerek görsel tasarım gerekse içerik bakımdan Türk Edebiyatı ders kitabından zengin olduğu ve dolayısıyla Türk Edebiyatı ders kitaplarının geliştirilmesi yönündedir.
Anahtar Kelimeler: edebiyat ders kitabı, karşılaştırma, Türkiye-ABD
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 29, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 9 Issue: 27/3 |
Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr