Küreselleşme ile birlikte yeni pazarların ortaya
çıkması sonucunda, işletmeler bu pazarlara bir şekilde ulaşma çabası içerisine
girmişlerdir. Ancak her yeni pazarın, farklı özellik ve koşullarının mevcut
olması, işletmelerin bu yeni ortamda tutunabilmek adına farklı stratejiler
belirlemesini zorunlu kılmaktadır. Bu bağlamda net olarak dillendirilmese de,
bölgeler arasındaki kültür ve nihayetinde dini farklılıkları, maddi olanaklar
yanında o bölgenin şartlarını belirleyen en temel hususlar arasındadır. Bu
çalışmada kültür ve inanç farklılıklarının tüketicilerin tüketim
alışkanlıklarını nasıl şekillendirdiği ve beraberinde de işletmelerin pazarlama
stratejilerine bu tutumun nasıl yansıdığı değerlendirilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 12 Issue: 1 |
Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr