Research Article
BibTex RIS Cite

TERMAL OTELLERE YÖNELİK MÜŞTERİ YORUMLARININ İNCELENMESİ

Year 2024, Volume: 10 Issue: 2, 138 - 149, 31.08.2024

Abstract

Bu çalışmada, Türkiye’deki termal otellerden hizmet alan müşterilerin yorumlarının, Tripadvisor seyahat platformu üzerinden incelenmesi amaçlanmıştır. Ancak otel sayısına bağlı olarak, zamansal açıdan tüm termal otelleri incelemek mümkün olmadığından, İzmir’deki termal oteller çalışmanın kapsamına alınmıştır. Çalışmaya 2019, 2020 ve 2021 yılları dahil edilmiştir. Öncelikle nicel içerik analizi ile gerekli veriler elde edilmiştir. Ardından müşterilerin verdiği genel puan ve diğer kriterler arasında istatistiki olarak anlamlı bir ilişkinin varlığı analiz edilmiş, genel puanlar ve diğer kriterler arasında pozitif yönlü ve anlamlı ilişkilerin olduğu anlaşılmıştır. Ortaya çıkan sonuçlara bağlı olarak konunun ilgililerine önerilerde bulunulmuştur.

References

  • Akkuş, G. & Korkmaz, Ö. (2022). Termal Turizm Deneyiminin Memnuniyet ve Davranışsal Niyet Üzerindeki Etkisi: Reşadiye Örneği. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 6(1), 53-72.
  • Aydın, D. (2014). Sağlık Turizmi Cep Kitabı. http://www.ipsa.org.tr/upload/kitap/visitturkeyforhealthcare-pocket-book-tr.pdf, Erişim tarihi: 17.02.2022.
  • Cihangir, İ. S. (2016). Termal Turizm Potansiyelinin Bölgesel Kalkınmada Ekonomik Rolü: Ilgın Termal Tesislerinde Bir Uygulama. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya, Türkiye.
  • Çelik, A. (2009). Sağlık Turizmi Kapsamında Termal İşletmelerde Sağlık Hizmetleri Pazarlaması ve Algılanan Hizmet Kalitesi: Balçova Termal İşletmesinde Bir Uygulama. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir, Türkiye.
  • Dereli, N. & Temizkan, R. (2019). Bolu’nun Termal Turizm Potansiyeli ve Termal Turist Profili. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(2), 321-347.
  • Dikmetaş Yardan, E., Dikmetaş, H., Coşkun Us, N. & Yabana, B. (2014). Türkiye ve Dünya'da Sağlık Turizmi. Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi, 8(2), 27-42.
  • Eriş, H. & Barut, S. (2020). Sağlık Turizmi. İçinde; Eriş, H. (Editör), Sağlık Turizmi (ss. 45-62), Ankara: İksad Yayınevi.
  • Glinos I. A. & Baetan R. (2006). A Literature Review of Cross-Border Patient Mobility in the European Union. http://lekuvam.se/wp-content/uploads/2020/03/37.-WP12_lit_review_final.pdf, Erişim Tarihi: 27.10.2022.
  • Kement, Ü., Çavuşoğlu, S., Bükey, A. & Başar, B. (2019). Otel Müşterilerinin Algıladığı Hizmet Kalitesinin SERVQUAL Analizi ile Değerlendirilmesi: Termal Turizm İşletmeleri Örneği. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2019 Ek Sayı, 25-35.
  • Kıngır, S., Ağraş, S., Martin, Y. & Şeyhanlıoğlu, H. Ö. (2019). Termal Turizm İşletmelerinden Hizmet Alan Müşterilerin Memnuniyeti Üzerine Bir Araştırma. Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 130-143.
  • Özbek, D. & Özbek, T., (2008). Jeotermal Kaynakların Sağlık ve Termal Turizme Entegrasyonu. Jeoloji Mühendisleri Odası Haber Bülteni Dergisi, 2-3, 99-113.
  • Özdemir, O. & Sevim, B. (2021). Termal Turizm Deneyiminin Müşteri Sadakatine Etkisinde Yaşam Kalitesi ve Müşteri Memnuniyetinin Aracı Rolü: Afyonkarahisar Örneği. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 18(41), 3609-3630.
  • Özgen, Ü. (2011). Termal Turizm Açısından Afyonkarahisar İlinin SWOT Analizi ile Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon, Türkiye.
  • Sağlık Turizmi Daire Başkanlığı (2017). Türkiye’de Termal Sağlık Turizmi. https://shgmturizmdb.saglik.gov.tr/Eklenti/10949/0/07pdf.pdf, Erişim Tarihi: 19.02.2022.
  • T.C. Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü (2022). İzinli Kaplıca Tesisleri. https://hsgm.saglik.gov.tr/depo/birimler/cevre-sagligi/1-su-guvenligi/Guncel_Kaplica_Peloid_Talassoterapi_Tesisleri/Guncel_Kaplica_Peloid_Talassoterapi_Tesisleri.pdf, Erişim Tarihi: 21.02.2022.
  • Tengilimoğlu, D. (2021). Sağlık Turizmi ve Devlet Teşvikleri. Journal of Life Economics, 8(1), 1-10.
  • Tengilimoğlu D. & Yalçın Balçık P., (2009). What Should Turkey’s Marketing Strategy Be In Health Tourism?. Proceedings of the Annual Meeting of the Association of Collegiate Marketing Educators, 66-81.
  • Toktaş, H. (2015). SPA-Wellness Uygulamaları. İçinde; Altındiş, M. (Editör) Termal Turizm (ss. 157-162), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • TR Dizin Yardım Masası (2023). Ne Tür Bir Çalışma Etik Kurul İncelemesi Gerektirmez?. https://confluence.ulakbim.gov.tr/pages/viewpage.action?pageId=100433973, Erişim Tarihi: 15.02.2023.
  • Turner L. (2008). Cross-border Dental Care: ‘Dental Tourism’ and Patient Mobility. Bristish Dental Journal, 204(10), 553-554.
  • Türksoy, A. & Türksoy, S. (2010). Termal Turizmin Geliştirilmesi Kapsamında Çeşme İlçesi Termal Kaynaklarının Değerlendirilmesi. Ege Akademik Bakış, 10(1), 699-725.
  • Uslu, E. (2020). Termal Turizm ve Spa Welness Turizmi. İçinde; Eriş, H. (Editör), Sağlık Turizmi (ss. 89-132), Ankara: İksad Yayınevi.
  • Uzunsakal, E. & Yıldız, D. (2018). Alan Araştırmalarında Güvenilirlik Testlerinin Karşılaştırılması ve Tarımsal Veriler Üzerine Bir Uygulama. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 14-28.
  • Yalçın, P. (2006). Türkiye’de Sağlık Turizminde Altyapı Oluşturulma Gereği ve Sağlık Kurumlarına Yönelik Bir Araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, Türkiye.

EXAMINATION OF CUSTOMER REVIEWS OF THERMAL HOTELS

Year 2024, Volume: 10 Issue: 2, 138 - 149, 31.08.2024

Abstract

In this study, it is aimed to examine the comments of customers who receive service from thermal hotels in Turkey through the Tripadvisor travel platform. However, depending on the number of hotels, it is not possible to examine all thermal hotels in terms of time, so thermal hotels in İzmir were included in the study. The years 2019, 2020 and 2021 were included in the study. First of all, necessary data were obtained through quantitative content analysis. Then the existence of a statistically significant relationship between the general score given by the customers and other criteria was analyzed, and it was understood that there were positive and significant relationships between the general scores and other criteria. Depending on the results, suggestions were made to those who are interested in the subject.

References

  • Akkuş, G. & Korkmaz, Ö. (2022). Termal Turizm Deneyiminin Memnuniyet ve Davranışsal Niyet Üzerindeki Etkisi: Reşadiye Örneği. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 6(1), 53-72.
  • Aydın, D. (2014). Sağlık Turizmi Cep Kitabı. http://www.ipsa.org.tr/upload/kitap/visitturkeyforhealthcare-pocket-book-tr.pdf, Erişim tarihi: 17.02.2022.
  • Cihangir, İ. S. (2016). Termal Turizm Potansiyelinin Bölgesel Kalkınmada Ekonomik Rolü: Ilgın Termal Tesislerinde Bir Uygulama. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya, Türkiye.
  • Çelik, A. (2009). Sağlık Turizmi Kapsamında Termal İşletmelerde Sağlık Hizmetleri Pazarlaması ve Algılanan Hizmet Kalitesi: Balçova Termal İşletmesinde Bir Uygulama. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir, Türkiye.
  • Dereli, N. & Temizkan, R. (2019). Bolu’nun Termal Turizm Potansiyeli ve Termal Turist Profili. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(2), 321-347.
  • Dikmetaş Yardan, E., Dikmetaş, H., Coşkun Us, N. & Yabana, B. (2014). Türkiye ve Dünya'da Sağlık Turizmi. Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi, 8(2), 27-42.
  • Eriş, H. & Barut, S. (2020). Sağlık Turizmi. İçinde; Eriş, H. (Editör), Sağlık Turizmi (ss. 45-62), Ankara: İksad Yayınevi.
  • Glinos I. A. & Baetan R. (2006). A Literature Review of Cross-Border Patient Mobility in the European Union. http://lekuvam.se/wp-content/uploads/2020/03/37.-WP12_lit_review_final.pdf, Erişim Tarihi: 27.10.2022.
  • Kement, Ü., Çavuşoğlu, S., Bükey, A. & Başar, B. (2019). Otel Müşterilerinin Algıladığı Hizmet Kalitesinin SERVQUAL Analizi ile Değerlendirilmesi: Termal Turizm İşletmeleri Örneği. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2019 Ek Sayı, 25-35.
  • Kıngır, S., Ağraş, S., Martin, Y. & Şeyhanlıoğlu, H. Ö. (2019). Termal Turizm İşletmelerinden Hizmet Alan Müşterilerin Memnuniyeti Üzerine Bir Araştırma. Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 130-143.
  • Özbek, D. & Özbek, T., (2008). Jeotermal Kaynakların Sağlık ve Termal Turizme Entegrasyonu. Jeoloji Mühendisleri Odası Haber Bülteni Dergisi, 2-3, 99-113.
  • Özdemir, O. & Sevim, B. (2021). Termal Turizm Deneyiminin Müşteri Sadakatine Etkisinde Yaşam Kalitesi ve Müşteri Memnuniyetinin Aracı Rolü: Afyonkarahisar Örneği. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 18(41), 3609-3630.
  • Özgen, Ü. (2011). Termal Turizm Açısından Afyonkarahisar İlinin SWOT Analizi ile Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon, Türkiye.
  • Sağlık Turizmi Daire Başkanlığı (2017). Türkiye’de Termal Sağlık Turizmi. https://shgmturizmdb.saglik.gov.tr/Eklenti/10949/0/07pdf.pdf, Erişim Tarihi: 19.02.2022.
  • T.C. Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü (2022). İzinli Kaplıca Tesisleri. https://hsgm.saglik.gov.tr/depo/birimler/cevre-sagligi/1-su-guvenligi/Guncel_Kaplica_Peloid_Talassoterapi_Tesisleri/Guncel_Kaplica_Peloid_Talassoterapi_Tesisleri.pdf, Erişim Tarihi: 21.02.2022.
  • Tengilimoğlu, D. (2021). Sağlık Turizmi ve Devlet Teşvikleri. Journal of Life Economics, 8(1), 1-10.
  • Tengilimoğlu D. & Yalçın Balçık P., (2009). What Should Turkey’s Marketing Strategy Be In Health Tourism?. Proceedings of the Annual Meeting of the Association of Collegiate Marketing Educators, 66-81.
  • Toktaş, H. (2015). SPA-Wellness Uygulamaları. İçinde; Altındiş, M. (Editör) Termal Turizm (ss. 157-162), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • TR Dizin Yardım Masası (2023). Ne Tür Bir Çalışma Etik Kurul İncelemesi Gerektirmez?. https://confluence.ulakbim.gov.tr/pages/viewpage.action?pageId=100433973, Erişim Tarihi: 15.02.2023.
  • Turner L. (2008). Cross-border Dental Care: ‘Dental Tourism’ and Patient Mobility. Bristish Dental Journal, 204(10), 553-554.
  • Türksoy, A. & Türksoy, S. (2010). Termal Turizmin Geliştirilmesi Kapsamında Çeşme İlçesi Termal Kaynaklarının Değerlendirilmesi. Ege Akademik Bakış, 10(1), 699-725.
  • Uslu, E. (2020). Termal Turizm ve Spa Welness Turizmi. İçinde; Eriş, H. (Editör), Sağlık Turizmi (ss. 89-132), Ankara: İksad Yayınevi.
  • Uzunsakal, E. & Yıldız, D. (2018). Alan Araştırmalarında Güvenilirlik Testlerinin Karşılaştırılması ve Tarımsal Veriler Üzerine Bir Uygulama. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 14-28.
  • Yalçın, P. (2006). Türkiye’de Sağlık Turizminde Altyapı Oluşturulma Gereği ve Sağlık Kurumlarına Yönelik Bir Araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, Türkiye.
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Nurdan Tek 0000-0001-5143-4931

Adnan Duygun 0000-0003-4026-4054

Publication Date August 31, 2024
Acceptance Date July 28, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 10 Issue: 2

Cite

APA Tek, N., & Duygun, A. (2024). TERMAL OTELLERE YÖNELİK MÜŞTERİ YORUMLARININ İNCELENMESİ. Uluslararası Sağlık Yönetimi Ve Stratejileri Araştırma Dergisi, 10(2), 138-149.
AMA Tek N, Duygun A. TERMAL OTELLERE YÖNELİK MÜŞTERİ YORUMLARININ İNCELENMESİ. USAYSAD. August 2024;10(2):138-149.
Chicago Tek, Nurdan, and Adnan Duygun. “TERMAL OTELLERE YÖNELİK MÜŞTERİ YORUMLARININ İNCELENMESİ”. Uluslararası Sağlık Yönetimi Ve Stratejileri Araştırma Dergisi 10, no. 2 (August 2024): 138-49.
EndNote Tek N, Duygun A (August 1, 2024) TERMAL OTELLERE YÖNELİK MÜŞTERİ YORUMLARININ İNCELENMESİ. Uluslararası Sağlık Yönetimi ve Stratejileri Araştırma Dergisi 10 2 138–149.
IEEE N. Tek and A. Duygun, “TERMAL OTELLERE YÖNELİK MÜŞTERİ YORUMLARININ İNCELENMESİ”, USAYSAD, vol. 10, no. 2, pp. 138–149, 2024.
ISNAD Tek, Nurdan - Duygun, Adnan. “TERMAL OTELLERE YÖNELİK MÜŞTERİ YORUMLARININ İNCELENMESİ”. Uluslararası Sağlık Yönetimi ve Stratejileri Araştırma Dergisi 10/2 (August 2024), 138-149.
JAMA Tek N, Duygun A. TERMAL OTELLERE YÖNELİK MÜŞTERİ YORUMLARININ İNCELENMESİ. USAYSAD. 2024;10:138–149.
MLA Tek, Nurdan and Adnan Duygun. “TERMAL OTELLERE YÖNELİK MÜŞTERİ YORUMLARININ İNCELENMESİ”. Uluslararası Sağlık Yönetimi Ve Stratejileri Araştırma Dergisi, vol. 10, no. 2, 2024, pp. 138-49.
Vancouver Tek N, Duygun A. TERMAL OTELLERE YÖNELİK MÜŞTERİ YORUMLARININ İNCELENMESİ. USAYSAD. 2024;10(2):138-49.