Üniversite Tercihinde Sosyal Medyanın Aracı Rolü
Year 2021,
Volume: 3 Issue: 4, 87 - 104, 05.04.2021
Merve Sezgin
,
Işıl Altay
Abstract
Markaların satış ve pazarlama faaliyetlerini yürütmelerinde, marka konumunu güçlendirmede ve müşteriler ile etkileşim kurmada sosyal medya önemli fırsatlar sunmaktadır. Ayrıca, sosyal medya geleneksel medyaya göre maliyeti daha düşük bir mecradır. Bu nedenle markaların pazarlama faaliyetlerinde sosyal medyadan daha fazla yararlanmaya başladıkları görülmektedir. Potansiyel müşteriler olarak kullanıcıların sosyal medyada geçirdikleri sürenin artması, halkla ilişkiler faaliyetleri için işletmeleri sosyal medya platformlarına yönlendirmektedir. Üniversiteler de gerek mevcut öğrencileri ile etkileşim kurabilmek gerekse yeni öğrencilere ulaşabilmek amacıyla sosyal medya platformlarını son yıllarda daha yoğun kullanmaktadırlar. Zira “dijital yerli” şeklinde isimlendirilen ve diğer mecralara göre sosyal medyayı daha yoğun kullanan kitleye ulaşabilmeleri için üniversitelerin rekabet avantajı yaratmak üzere sosyal medya platformlarında daha fazla varlık göstermeleri zorunluluk haline gelmiştir. Bu çalışmada, üniversite öğrencisi adaylarının sosyal medyayı nasıl kullandıkları ve üniversite tercihinde bulunurken sosyal medyadan etkilenip etkilenmedikleri araştırılmıştır. Sosyal medya platformlarının üniversite tercihine etkisini ölçmek üzere oluşturulan ankete yanıt veren 249 katılımcıdan elde edilen veriler analiz edilmiştir.
References
- Ajzen, I. (1985). From intentions to actions: A theory of planned behavior. J. Kuhl, & J. Beckman içinde, Action-control: From cognition to behavior (s. 11-39). Heidelberg: Springer.
- Bayrak, H. (2019). 2019 Türkiye İnternet Kullanım ve Sosyal Medya İstatistikleri. Dijilopedi: https://dijilopedi.com/2019-turkiye-internet-kullanim-ve-sosyal-medya-istatistikleri/ adresinden alındı
- Bingöl, E. S., & Tahtalıoğlu, H. (2017). Türkiye'de Üniversitelerin Sosyal Medya Kullanımı: Gazi Üniversitesi Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(15), 2405-2423.
- Boomsocial. (2019a). Facebook Üniversiteler Sektörü Hayran Sayıları. boomsocial: https://www.boomsocial.com/Facebook/UlkeAltSektor/turkey/egitim/universiteler adresinden alındı
- Boomsocial. (2019b). Instagram Üniversiteler Sektörü Hesapları. boomsocial: https://www.boomsocial.com/Instagram/UlkeAltSektor/turkey/egitim/universiteler adresinden alındı
- Boomsocial. (2019c). Twitter Üniversiteler Sektörü Sıralaması. boomsocial: https://www.boomsocial.com/Twitter/UlkeAltSektor/turkey/egitim/universiteler adresinden alındı
- Fishbein, M., & Ajzen, I. (1975). Belief, attitude, intention and behaviour: An introduction to theory and research. MA: Addison-Wesley.
- Pişkin, T. (2017). Türkiye’de Eğitim Sistemi. Bianet: https://m.bianet.org/bianet/egitim/189931-turkiye-de-egitim-sistemi-15-yillik-yap-boz adresinden alındı
- Tepe, M. E. (2016). Öğrencilerin Algılarına Göre Üniversite Tercihinde Sosyal Medyanın Yeri. (Yüksek lisans tezi), Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uşak.
- Tosyalı, H., & Sütcü, C. S. (2019). Türkiye’de Sosyal Medya Üzerinden Siyasal Propaganda Yapmak: 2018 Cumhurbaşkanı Seçimi Örneği. Öneri Dergisi, 14(51), 61-89.
- YÖK. (2018). Yükseköğretim Kurumları Sınavları Hakkında Genel Bilgi. YÖK: http://www.yok.gov.tr/documents/10279/36772609/Yuksekogretim_Kurumlari_Sinavi_Hakk%C4%B1nda_Genel_Bilgi.pdf adresinden alındı
Year 2021,
Volume: 3 Issue: 4, 87 - 104, 05.04.2021
Merve Sezgin
,
Işıl Altay
References
- Ajzen, I. (1985). From intentions to actions: A theory of planned behavior. J. Kuhl, & J. Beckman içinde, Action-control: From cognition to behavior (s. 11-39). Heidelberg: Springer.
- Bayrak, H. (2019). 2019 Türkiye İnternet Kullanım ve Sosyal Medya İstatistikleri. Dijilopedi: https://dijilopedi.com/2019-turkiye-internet-kullanim-ve-sosyal-medya-istatistikleri/ adresinden alındı
- Bingöl, E. S., & Tahtalıoğlu, H. (2017). Türkiye'de Üniversitelerin Sosyal Medya Kullanımı: Gazi Üniversitesi Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(15), 2405-2423.
- Boomsocial. (2019a). Facebook Üniversiteler Sektörü Hayran Sayıları. boomsocial: https://www.boomsocial.com/Facebook/UlkeAltSektor/turkey/egitim/universiteler adresinden alındı
- Boomsocial. (2019b). Instagram Üniversiteler Sektörü Hesapları. boomsocial: https://www.boomsocial.com/Instagram/UlkeAltSektor/turkey/egitim/universiteler adresinden alındı
- Boomsocial. (2019c). Twitter Üniversiteler Sektörü Sıralaması. boomsocial: https://www.boomsocial.com/Twitter/UlkeAltSektor/turkey/egitim/universiteler adresinden alındı
- Fishbein, M., & Ajzen, I. (1975). Belief, attitude, intention and behaviour: An introduction to theory and research. MA: Addison-Wesley.
- Pişkin, T. (2017). Türkiye’de Eğitim Sistemi. Bianet: https://m.bianet.org/bianet/egitim/189931-turkiye-de-egitim-sistemi-15-yillik-yap-boz adresinden alındı
- Tepe, M. E. (2016). Öğrencilerin Algılarına Göre Üniversite Tercihinde Sosyal Medyanın Yeri. (Yüksek lisans tezi), Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uşak.
- Tosyalı, H., & Sütcü, C. S. (2019). Türkiye’de Sosyal Medya Üzerinden Siyasal Propaganda Yapmak: 2018 Cumhurbaşkanı Seçimi Örneği. Öneri Dergisi, 14(51), 61-89.
- YÖK. (2018). Yükseköğretim Kurumları Sınavları Hakkında Genel Bilgi. YÖK: http://www.yok.gov.tr/documents/10279/36772609/Yuksekogretim_Kurumlari_Sinavi_Hakk%C4%B1nda_Genel_Bilgi.pdf adresinden alındı