Bu çalışmada, hemşirelik öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumlarının belirlenmesi amaçlandı. Tanımlayıcı nitelikte olan araştırmanın evrenini 2021-2022 yılı bahar döneminde bir üniversitenin hemşirelik bölümünde eğitim gören 408 öğrenci oluşturdu. Araştırmada örneklem seçimine gidilmemiş olup, çalışmaya 312 öğrenci alındı. Veriler, bilgi formu” ve Toplumsal Cinsiyet Rolleri Tutum Ölçeği kullanılarak toplandı. Sayı ve yüzdelik hesapları, aritmetik ortalama, Mann Whitney U testi, Kruskal Wallis Testi ve Spearman korelasyon analizi kullanılarak, istatistiksel anlamlılık p<0.05 düzeyinde kabul edildi. Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalamasının 21.29±1.99 (min.18; mak.29), %81.1’inin kadın olduğu, Toplumsal Cinsiyet Rolleri Tutum Ölçeği toplam puan ortalamasının 162.75±19.93 olduğu saptandı. Kadın olan, çekirdek aile tipine sahip ve Marmara Bölgesi’nde yaşayan öğrencilerin ölçek puan ortalamalarının istatistiksel anlamlı olarak daha yüksek olduğu belirlendi. Bu çalışmada, hemşirelik öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin eşitlikçi bir tutum sergiledikleri görüldü. Müfredat programında, kadınların toplumdaki önemli rollerinin ön plana çıkarılmasına ilişkin derslerin bulunması ve farkındalık yaratılması önerilebilir.
Yoktur.
Yoktur.
Katılan tüm hemşirelik öğrencilerine teşekkür ederiz.
The purpose of this study was to determine nursing students’ attitudes toward societal gender roles. The population of this descriptive type of research consisted of 408 students at a university nursing department in the year 2021-2022 in spring term. No sample selection was performed in the research, and 312 students were included in the study. Data were collected using an information form and the Gender Role Attitude Scale (GRAS). Number and percentage calculations, arithmetic mean, the Mann Whitney U test, the Kruskal Wallis test, and Spearman correlation analysis were employed. p<0.05 was regarded as significant. The mean age of the students participating in the research was 21.29±1.99 years (min 18; max 29) and 81.1% were women. The mean total GRAS score was 162.75±19.93. Mean scale scores were significantly higher among women, students with nuclear families, and those living in the Marmara region of Turkey. Students in the nursing department exhibited equalitarian attitudes regarding societal gender roles. We recommend that courses be included in the curriculum emphasizing the importance of women’s roles in society, together with the creation of awareness.
Yoktur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | Yoktur. |
Publication Date | October 1, 2022 |
Submission Date | July 22, 2022 |
Acceptance Date | September 2, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 4 Issue: 7 |
Editor in Chief: Prof. Dr. Aytekin DEMİRCİOĞLU