Yukarıdaki başlıktan anlaşılacağı üzere bu araştırma, Arapça ve Türkçedeki müşterek kelimelerin, anadili Arapça olmayanlar için ders metodu oluşturulması amacıyla kullanılmasına yöneliktir. Burada hedeflenen kitle Türk öğrencilerdir. Hazırlanan kelime listeleri kültürel, eğitsel ve şahsi esaslara dayanan en önemli temel dil unsurlarından seçilmiştir. Buna bağlı olarak bu araştırma, ortak kelimeleri ince— leyen diğer araştırma ve tezlerden de bahsetmekte, onlarda yer alan sınıflandırma— ları, yöntemleri, hedefleri, kelime listelerini, aralarındaki benzerlik ve ayrılıkları arz etmekte ve daha sonra da örnek konulara dayanan bir liste önerisi ortaya koymak— tadır. Bu liste hazırlanırken ihtiyaçlar ve kullanımdaki yaygınlık dikkate alınmıştır. Selamlamaya başlama, tanışma, öğrencilerin ve diğer insanların elbise vs. ihtiyaçları gibi. Türk öğrencilere yönelik ders metodu hazırlamada, bu araştırmadan yararla— nılırsa, öğrenme zamanı birçok yönüyle kısaltılmış olacaktır. Arapça kalıpları öğ— rencilerin hızlı bir şekilde anlayıp kabul etmelerinde, içerikteki kelimelerin kullanı— mına ek olarak kelimeleri cümle içinde kullanma yeteneklerinin gelişiminde kolaylık sağlayacak, bundan da önce kelimeden cümle kurmaya hızlı bir ğeçişin sağlan— ması mümkün hale gelecektir, çünkü Türk öğrenciler bu kelimeleri anlıyor olacaklardır
Yöntem aşamalar kelimeler gruplar anadili Arapça olmayan— lar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2015 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 23 |