BibTex RIS Cite

Türkiye'de İlahiyat Eğitiminin Zihniyeti Üzerine Eleştirel Bir Yaklaşım

Year 2012, Volume: 18 Issue: 18, 141 - 154, 01.12.2012

References

  • Ahmet Ocak, Nizamiye Medreseleri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Malatya: İÜSBE, 1983.
  • Alan B. Cobban, The Medieval Universities, Their Developments and Organisation, London: Methuen & Co. Ltd, 1975.
  • Bekir Karlığa, İslam Düşüncesinin Batı Düşüncesine Etkileri, İstanbul: Litera Yayıncılık, 2004.
  • Cevat İzgi, Osmanlı Medreselerinde İlim, İstanbul: İz Yayıncılık 1997.
  • Dimitri Gutas, Yunanca Düşünce Arapça Kültür, çev., Lütfü Şimşek, İstanbul: Kitap Yayınları, 2003.
  • Gazâlî, İhyâu Ulûmi’d-Dîn, Çev. Ahmet Serdaroğlu, İstanbul: Bedir Yayınevi, 1989.
  • Gazâlî, el-Munkız nine’d-Dalâl, Mecm atu Resâili’l-İmâm Gazâlî içinde; Beyrut: Dâru’l- Fikr, 1994.
  • Gazâlî, Filozofların Tutarsızlığı: Tehāfut el-Felāsife, Edisyon ve Türkçe çev. Mahmut Kaya & Hüseyin Sarıoğlu, İstanbul: Klasik Yayınları, 2005.
  • George Makdisi, Ortaçağ’da Yüksek Öğretim: İslam Dünyası ve Hıristiyan Batı, çev. A. H. Çavuşoğlu- H. T. Başoğlu, İstanbul: Gelenek Yayıncılık, 2004.
  • Hamit Er, “Darülfünun İlahiyat Fakültesi ve Dergisi Hakkında Yeni Bir Değerlendirme”, Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 16, 2005.
  • Hocazâde Bursevî, Tehâfut –el-Felâsife, Mısır: el-Matba‘atü’l-İ‘lâmiyye, 1302.
  • Kâtip Çelebi, Mîzânü’l-Hakk fî İhtiyâri’l-Ehakk, çev. Orhan Şaik Gökyay, İstanbul: Kabalcı Yayınevi, 2007.
  • Kenan Yakuboğlu, Osmanlı Medrese Eğitimi ve Felsefesi (Yayımlanmamış Doktora Tezi), İstanbul: MÜSBE, 1996.
  • Muammer İskenderoğlu, Bonaventura’da Din Felsefe İlişkisi, İstanbul: Değişim Yayınla- rı, 2008.
  • Muhammed Hamidullah,” İslami Araştırma Yapacak Modern Bir Fakülte Nasıl Olmalı- dır?”, Atatürk Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi, 1, 1975.
  • Mustafa Demirci, Beytü'l-Hikme: Kuruluşu, İşleyişi ve Etkileri, İstanbul: İnsan Yayınları, 1996.
  • Paul Morris ve diğerleri (ed.), The Teaching and Study of Islam in Western Universities, New York: Routledge, 2014.
  • Tahsin Özcan ve diğerleri, Darülfünun İlahiyat Sempozyumu 18-19 Kasım 2009 Tebliğle- ri, İstanbul: İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, 2010.
  • Yavuz Ünal (ed.), Modern Dönemde İlahiyat Eğitimi, Müfredatı ve Yöntem Tartışmala- rı (Uluslararası Katılımlı Çalıştay) 19-25 Temmuz 2010, Samsun: Ondokuz Ma- yıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, 2011.
Year 2012, Volume: 18 Issue: 18, 141 - 154, 01.12.2012

References

  • Ahmet Ocak, Nizamiye Medreseleri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Malatya: İÜSBE, 1983.
  • Alan B. Cobban, The Medieval Universities, Their Developments and Organisation, London: Methuen & Co. Ltd, 1975.
  • Bekir Karlığa, İslam Düşüncesinin Batı Düşüncesine Etkileri, İstanbul: Litera Yayıncılık, 2004.
  • Cevat İzgi, Osmanlı Medreselerinde İlim, İstanbul: İz Yayıncılık 1997.
  • Dimitri Gutas, Yunanca Düşünce Arapça Kültür, çev., Lütfü Şimşek, İstanbul: Kitap Yayınları, 2003.
  • Gazâlî, İhyâu Ulûmi’d-Dîn, Çev. Ahmet Serdaroğlu, İstanbul: Bedir Yayınevi, 1989.
  • Gazâlî, el-Munkız nine’d-Dalâl, Mecm atu Resâili’l-İmâm Gazâlî içinde; Beyrut: Dâru’l- Fikr, 1994.
  • Gazâlî, Filozofların Tutarsızlığı: Tehāfut el-Felāsife, Edisyon ve Türkçe çev. Mahmut Kaya & Hüseyin Sarıoğlu, İstanbul: Klasik Yayınları, 2005.
  • George Makdisi, Ortaçağ’da Yüksek Öğretim: İslam Dünyası ve Hıristiyan Batı, çev. A. H. Çavuşoğlu- H. T. Başoğlu, İstanbul: Gelenek Yayıncılık, 2004.
  • Hamit Er, “Darülfünun İlahiyat Fakültesi ve Dergisi Hakkında Yeni Bir Değerlendirme”, Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 16, 2005.
  • Hocazâde Bursevî, Tehâfut –el-Felâsife, Mısır: el-Matba‘atü’l-İ‘lâmiyye, 1302.
  • Kâtip Çelebi, Mîzânü’l-Hakk fî İhtiyâri’l-Ehakk, çev. Orhan Şaik Gökyay, İstanbul: Kabalcı Yayınevi, 2007.
  • Kenan Yakuboğlu, Osmanlı Medrese Eğitimi ve Felsefesi (Yayımlanmamış Doktora Tezi), İstanbul: MÜSBE, 1996.
  • Muammer İskenderoğlu, Bonaventura’da Din Felsefe İlişkisi, İstanbul: Değişim Yayınla- rı, 2008.
  • Muhammed Hamidullah,” İslami Araştırma Yapacak Modern Bir Fakülte Nasıl Olmalı- dır?”, Atatürk Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi, 1, 1975.
  • Mustafa Demirci, Beytü'l-Hikme: Kuruluşu, İşleyişi ve Etkileri, İstanbul: İnsan Yayınları, 1996.
  • Paul Morris ve diğerleri (ed.), The Teaching and Study of Islam in Western Universities, New York: Routledge, 2014.
  • Tahsin Özcan ve diğerleri, Darülfünun İlahiyat Sempozyumu 18-19 Kasım 2009 Tebliğle- ri, İstanbul: İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, 2010.
  • Yavuz Ünal (ed.), Modern Dönemde İlahiyat Eğitimi, Müfredatı ve Yöntem Tartışmala- rı (Uluslararası Katılımlı Çalıştay) 19-25 Temmuz 2010, Samsun: Ondokuz Ma- yıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, 2011.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Muammer İskenderoğlu*

Publication Date December 1, 2012
Submission Date January 16, 2016
Published in Issue Year 2012 Volume: 18 Issue: 18

Cite

ISNAD İskenderoğlu*, Muammer. “Türkiye’de İlahiyat Eğitiminin Zihniyeti Üzerine Eleştirel Bir Yaklaşım”. Usul İslam Araştırmaları 18/18 (December 2012), 141-154. https://doi.org/10.56361/usul.173756.

Usul Journal of Islamic Studies is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).