Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN PİLOT ÜNİVERSİTEYE İLİŞKİN FARKINDALIKLARININ İNCELENMESİ: BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 12, 93 - 105, 06.12.2021

Öz

2016 yılında hayata geçirilmiş olan pilot üniversite projesi, Yüksek Öğretim Kurulu’nun bölgesel kalkınmada misyon odaklı çalışmalar kapsamında uygulanmaya başlamıştır. Pilot üniversiteler, bulundukları bölgelerde kalkınma ve ihtisaslaşma anlamında yaptıkları projelerle katkı sunmaya çalışmaktadırlar. Bingöl Üniversitesi de bu proje kapsamında faaliyet sürdüren üniversitelerden biri olarak faaliyetlerini sürdürmektedir. Bu açıklamalar bağlamında ele alınan bu çalışmanın amacı, Bingöl Üniversitesi öğrencilerinin kalkınma ve ihtisaslaşma programına ilişkin farkındalıklarının incelenmesidir. 143 öğrencinin katılım gösterdiği ve tarama (survey) yönteminin kullanıldığı bu araştırmada, öğrencilerin pilot üniversite programını başarılı buldukları ve devam etmesi gerektiği, bölge halkı üzerinde olumlu katkılar sunacağı gibi sonuçlara ulaşılmıştır. Ancak bu program hakkında yeterli bilgilendirmenin yapılmadığı ve öğrencilerin bu program kapsamında gerçekleştirilen projelerden haberdar olmadıkları gibi bulgulara da rastlanmıştır.

Destekleyen Kurum

Bingöl Üniversitesi

Proje Numarası

PİKOM-Arı.2018.005

Teşekkür

Bu çalışmanın hazırlanmasında emeği geçen Bingöl Üniversitesi Öğrencilerine ve verileri elde etmiş olduğum proje ekibine teşekkür ederim.

Kaynakça

  • Arı, F., (2018). Yönetişim Yaklaşımı ve Yönetişimin Türkiye’deki Yansımaları Bağlamında Yasal Düzenlemelerin İncelenmesi. Uluslararası Akademik Birikim Dergisi, cilt.1, sa.1, 1-13.
  • Aslan, İ., & Yaşar, M. E., (2020). Measuring Social Media Addiction Among Universıty Students. International Journal of Contemporary Economics and Administrative Sciences, cilt.10, sa.2, 468-492.
  • Dülek, B., & Yaşar, M. E., (2020). Marka Beğenilirliği Algılamalarının Marka Değeri Üzerine Etkisi: Bingöl Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama. Journal of Social and Humanities Sciences Research, cilt.7, sa.63, 3958-3965.
  • http://pikom.bingol.edu.tr/genel-bilgi/misyon-ve-vizyon/. (Erişim tarihi: 25.09.2021).
  • Karasar, N., (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Neuman, W. L., (2016). Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. (Çev. Sedef Özge). cilt: 2. Ankara: Yayınodası Yayınları.
  • Parlak, B., & Arı F., (2020). Üniversite Personeli Perspektifinden Yönetişimin Uygulanabilirliğinin Ölçümü: Bingöl Üniversitesi. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.10, sa.19, 207-234.
  • Yaşaroğlu, C., Türkan, Y., Olgun, S., (2019). Üniversite Öğrencilerinin İhtisaslaşma Programı Hakkındaki Farkındalıklarının incelenmesi. Pilot Üniversiteye Yönelik Paydaş Görüşleri: Bingöl Üniversitesi Örneği (ss. 79-80), Ankara: İmaj Yayınevi.
  • Yaşaroğlu, C., Arı, F., (2021). Üniversite Öğrencilerinin İhtisaslaşma Programı Hakkındaki Farkındalıklarının incelenmesi. Pilot Üniversiteye Yönelik Paydaş Görüşleri II: Bingöl Üniversitesi Örneği (ss. 87-99), Konya: Eğitim Yayınevi.
  • YÖK, (2020). Bölgesel Kalkınma Odaklı Üniversiteler. Ankara.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kamu Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ferhat Arı 0000-0001-6397-1398

Proje Numarası PİKOM-Arı.2018.005
Yayımlanma Tarihi 6 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 16 Ekim 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Arı, F. (2021). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN PİLOT ÜNİVERSİTEYE İLİŞKİN FARKINDALIKLARININ İNCELENMESİ: BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(12), 93-105.