With developing technology, increasing rivalry, the
companies are faced to consumer wise approaches. Social media leads also both
consumer behaviours and give them feedback about the product they bought.
Social media can easily reach large mass and it affects people’s decision to
buy, so companies are tend to get benefit from social media. In order to
express the effect of consumer behaviours, before and after buying, Akdeniz
University Tourism Faculty Accommodation and Travelling Department students
applied a survey to 250 people. The data commented. When survey results are
evaluated factor analysis, correlation analysis, t-test and regression analysis
from quantitative research methods are used. In this study, it was determined
that students used high level social media tools. It was seen that students
often searched for the product on the social media, they wanted to buy before
taking the purchase and took into account the advice about the product
concerned. After purchasing, they were found to be sharing about complaints and
suggestions when they were not satisfied with the purchased product.
Gelişen
teknolojiyle birlikte rekabetin artması işletmeleri tüketici odaklı yaklaşımlar
göstermeye yöneltmiştir. Sosyal medya tüketici davranışlarına yön vermekle
beraber tüketicilerin satın aldıkları ürün ve hizmetler hakkında geri
bildirimde bulunabilmelerini de sağlamaktadır. Sosyal medyanın geniş kitlelere
ulaşabilmesi ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemesi, işletmeleri de
bu teknolojik gelişimlerden faydalanmaya yöneltmiştir. Sosyal medyanın satın
alma öncesi ve sonrası tüketici davranışlarına etkisini belirlemek amacıyla
Akdeniz Üniversitesi Turizm Fakültesi Konaklama İşletmeciliği ve Seyahat
İşletmeciliği Bölümü öğrencilerinden 250 kişiye anket tekniği uygulanmış ve elde
edilen veriler değerlendirilmiştir. Bu çalışmada yapılan anketlerin
sonuçlarının değerlendirilmesinde nicel araştırma yöntemlerinden faktör
analizi, korelasyon analizi, t-testi ve regresyon analizi kullanılmıştır. Yapılan
çalışmada, öğrencilerin yüksek düzeyde sosyal medya araçlarını kullandıkları
saptanmıştır. Sosyal medya kullanımında öğrencilerin satın alma öncesinde
çoğunlukla satın almak istedikleri ürünü araştırdıkları ve ilgili ürün hakkında
tavsiyeleri dikkate aldıkları, satın alma sonrasında ise daha çok satın alınan üründen
memnun kalmadıkları zaman şikâyet ve önermeme ile ilgili paylaşımda
bulundukları belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 19, 2017 |
Submission Date | March 14, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 8 Issue: 18 |