Research Article
BibTex RIS Cite

THE EFFECTS OF SOCIAL MEDIA ON CONSUMERS BEHAVIOURS OF UNIVERSITY STUDENTS: THE CASE OF TOURISM FACULTY

Year 2017, Volume: 8 Issue: 18, 141 - 154, 19.07.2017
https://doi.org/10.21076/vizyoner.298013

Abstract

With developing technology, increasing rivalry, the
companies are faced to consumer wise approaches. Social media leads also both
consumer behaviours and give them feedback about the product they bought.
Social media can easily reach large mass and it affects people’s decision to
buy, so companies are tend to get benefit from social media. In order to
express the effect of consumer behaviours, before and after buying, Akdeniz
University Tourism Faculty Accommodation and Travelling Department students
applied a survey to 250 people. The data commented. When survey results are
evaluated factor analysis, correlation analysis, t-test and regression analysis
from quantitative research methods are used. In this study, it was determined
that students used high level social media tools. It was seen that students
often searched for the product on the social media, they wanted to buy before
taking the purchase and took into account the advice about the product
concerned. After purchasing, they were found to be sharing about complaints and
suggestions when they were not satisfied with the purchased product.

References

  • Akar, E. (2010a).Sosyal Medya Pazarlaması: Sosyal Web'de Pazarlama Stratejileri, Ankara:Elif Yayınevi.
  • Akturan, U. (2007). “Tüketici Davranışlarına Yönelik Araştırmalarda Alternatif Bir Teknik: Etnografik Araştırma”, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(11), 237- 252.
  • Albayrak, A.S., Eroğlu, A., Kalaycı, Ş. ve Küçüksille, E. (2006). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ankara: Asil Yayın.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, SPSS Uygulamalı, Ankara: Sakarya Yayıncılık.
  • Aymankuy, Y., Soydaş, M.E. ve Saçlı, Ç. (2013). “Sosyal Medya Kullanımının Turistlerin Tatil Kararlarına Etkisi: Akademik Personel Üzerinde Bir Uygulama”, International Journal of Human Sciences, 10(1), 376-397.
  • Aziz, A. (2011). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Baş, M., Güngör, A., Özkul, E. ve Tuncel, A. (2013). “Otel İşletmelerinde Sosyal Medya Kullanımı: İstanbul’da Otel İşletmelerinde Bir Araştırma”, Erciyes Üniversitesi 14. Ulusal Turizm Kongresi (05-08 Aralık 2013), 283-302.
  • Beliktay, A. (2013). “Sosyal Medyada Marka Yönetimine İletişim Öğrencilerinin Algısı”, İletişim Fakültesi Bitirme Çalışması, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Bostancı, M. (2010). “Sosyal Medyanın Gelişimi ve İletişim Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Bozarth, J. (2010). Social Media For Trainers, San Francisco: Pfeiffer Publish.
  • Constantinides, E., ve Fountain, S. (2008). “Web 2.0: Conceptual Foundations and Marketing Issues”, Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice , 9 (3), 231-244.
  • Constantinides, E., ve Stagno, M. Z. (2011). “Potential of theSocial Media As Instruments of Higher Education Marketing: A Segmentation Study”,Journal of Marketing for Higher Education , 21 (1), 7-24.
  • Dawley, L. (2009). “Social Network Knowledge Construction: Emerging Virtual World Pedagogy”, On TheHorizon, 17(2), 109-122.
  • Dijital Ajanslar (2016). İnternet ve Sosyal Medya Kullanıcı İstatistikleri, http://www.dijitalajanslar.com/internet-ve-sosyal-medya-kullanici-istatistikleri-2016/ (Erişim Tarihi: 12 Mayıs 2017)
  • Dikme, G. (2013). “Üniversite Öğrencilerinin İletişimde ve Günlük Hayatta Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları: Kadir Has Üniversitesi Örneği”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kadir Has Üniversitesi, İstanbul.
  • Dirik, N. (2012). “Sosyal Medyada Destinasyon Tanıtımı”, Uzmanlık Tezi, T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Durmaz, Y., Bahar R. ve Kurtlar M. (2011). “Kişisel Faktörlerin Tüketici Satın Alma Davranışlarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma”, Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 2(12), 484-507.
  • Emirza, E., İştahlı S.B. ve İştahlı Y.H. (2012). “Sosyal Medyanın Çok Katlı Pazarlamada Kullanımı ve İş Tatmini Üzerindeki Etkileri”, Yönetim ve Ekonomi Araştırması Dergisi, 18 (2012), 20-32.
  • Ergenç, E. (2013). İşletmeler İçin Sosyal Medyanın Önemi,http://www.liderlikokulu.com.tr/dosyalar/İsletmeler-için-sosyal-medya-erkut-ergenc.pdf. (Erişim Tarihi: 12 Mayıs 2017)
  • Evans, D.,Bratton, s. ve McKee, J. (2010). Social Media Marketing: The Next Generation of Business Engagement, Indianapolis: Wiley Publishing.
  • Gunelius, S. (2011).30 Minute Social Media Marketing, New York: McGrawHill.
  • İşlek, M.S. (2012). “Sosyal Medyanın Tüketici Davranışlarına Etkileri: Türkiye’deki Sosyal Medya Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Karaman.
  • Kalaycı, Ş. vd.(2005). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, Ankara. Kang, M. ve Schuett, M. A. (2013). “Determinants Of Sharing Travel Experiences In Social Media”, Journal Of Travel &Tourism Marketing, 30, 93–107.
  • Kaplan, A.M. ve Haenlein M. (2010). “ Users of The World, Unite. The Challenges and Opportunities of Social Media”, Business Horizons, 53 (2010), 59-68.
  • Kara, Y. ve Coşkun A. (2012). “Sosyal Ağların Pazarlama Aracı Olarak Kullanımı: Türkiye’deki Hazır Giyim Firmaları Örneği”, Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Dergisi, 14(2), 73-90.
  • Kim, H-S., Park J. Y. ve Jin, B. (2008). “Dimensions of online community attributes, Examination of online communities hosted bycompanies in Korea”, International Journal of Retail & Distribution Management, 36(10), 812-830.
  • Koç, E. (2013). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Ankara: Seçkin yayıncılık
  • Kotler, P. ve Armstrong, G. (2011). Principles of Marketing, 14th ed.,USA:Pearson.
  • Mavnacıoğlu, K. (2009). “İnternette Kullanıcıların Oluşturduğu ve Dağıttığı İçeriklerin Etik Açıdan İncelenmesi: Sosyal Medya Örnekleri”, Fırat Üniversitesi Medya ve Etik Sempozyumu, (07-09 Ekim 2009). 1 (2009), 63-72.
  • Nakip, M. (2013). Pazarlama Araştırmaları Teknikleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Olgun, B. (2015). “Sosyal Medyanın Tüketici Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi”, Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, 12 (2015), 484-507.
  • Özgen, E. ve Doymuş H. (2013). “Sosyal Medya Pazarlamasında Farklılaştırıcı Bir Unsur Olarak İçerik Yönetimi Konusuna İletişimsel Bir Yaklaşım”, Online Academic Journal of Information Technology, 4(11), 91-103.
  • Özkömürcü, H. (2012). 75 Farklı Sosyal Medya Sitesi,http://www.sosyalsosyal.com/75-farkli-sosyal-medya-sitesi. (Erişim Tarihi: 12 Ocak 2017).
  • Qualman, E. (2009). Socialnomics, New Jersey: John Wiley and Sons.
  • Safko, L. (2010). TheSocial Media Bible, New Jersey: John Wiley and Sons.
  • Sarı, S., Bozkurt, Ç. Ö. ve Kalkan A. (2015). “Y Kuşağının Satın Alma Davranışları Üzerinde Sosyal Medyanın Etkisi”, 2. Ulusal Yönetim Bilişim Sistemleri Kongresi, (8-10 Ekim 2015), 1(1), 883-897
  • Sarıışık, M. ve Özbay G. (2012). “Elektronik Ağızdan Ağıza İletişim ve Turizm Endüstrisindeki Uygulamalara İlişkin Bir Yazın İncelemesi”, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 8(16), 1-22.
  • Scherer, R.F.,Wiebe, F.A., Luther, D.C. ve Adams, J.S. (1988). “Dimensionality of Coping: Factor Stability Using The Ways of Coping Questionnarie”, Psychological Report, 62 (3), 763-770.
  • Skelton, A. (2012). Social Demographics: Who’s Using Today’s Biggest Networks, http://mashable.com/2012/03/09/social-media-demographics/ (Erişim Tarihi: 08.05.2017)
  • Smith,J.W. (2005). “Yankelovich Survey”, http://www.nmoa.org/articles/dmnews/YankelovichSurvey.htm. (Erişim Tarihi: 10 Mayıs 2017).
  • Solomon, M., R. (2009). Consumer Behavior, Pearson Prentice Hall, Eight Edition, USA.
  • Sürücü, A., (1998). “Yasam Biçimi ve Pazarlamada Kullanımı- Otomobil Sektöründe Bir Uygulama”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Eskisehir.
  • Şahbaz, R.P. ve Bayram A.T. (2013). “Otel İşletmeleri Facebook Sayfalarının Pazarlama İletişi Açısından Değerlendirilmesi: Antalya Örneği”, Erciyes Üniversitesi 14. Ulusal Turizm Kongresi (05-08 Aralık 2013). Cilt 1 (1), 249-265.
  • Tavşancıl, E. (2010). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi, Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Terkan, R. (2014). “Sosyal Medya ve Pazarlama: Tüketicide Kalite Yansıması”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 6(1), 57-71.
  • Toksarı, M., Mürütsoy, M. ve Bayraktar, M. (2014). “Tüketici Algılarını Etkileyen Faktörlerde Sosyal Medyanın Rolü: Niğde Üniversitesi İ.İ.B.F. Örneği”, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(4), 1-28.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2004). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yıldız, Y. (2014). “Tüketici Davranışları Üzerinde Sosyal Medya Etkileri: Apple ve Samsung Örneği”, Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(2), 5-15.

SOSYAL MEDYANIN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNDE ETKİSİ: TURİZM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ

Year 2017, Volume: 8 Issue: 18, 141 - 154, 19.07.2017
https://doi.org/10.21076/vizyoner.298013

Abstract



Gelişen
teknolojiyle birlikte rekabetin artması işletmeleri tüketici odaklı yaklaşımlar
göstermeye yöneltmiştir. Sosyal medya tüketici davranışlarına yön vermekle
beraber tüketicilerin satın aldıkları ürün ve hizmetler hakkında geri
bildirimde bulunabilmelerini de sağlamaktadır. Sosyal medyanın geniş kitlelere
ulaşabilmesi ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemesi, işletmeleri de
bu teknolojik gelişimlerden faydalanmaya yöneltmiştir. Sosyal medyanın satın
alma öncesi ve sonrası tüketici davranışlarına etkisini belirlemek amacıyla
Akdeniz Üniversitesi Turizm Fakültesi Konaklama İşletmeciliği ve Seyahat
İşletmeciliği Bölümü öğrencilerinden 250 kişiye anket tekniği uygulanmış ve elde
edilen veriler değerlendirilmiştir. Bu çalışmada yapılan anketlerin
sonuçlarının değerlendirilmesinde nicel araştırma yöntemlerinden faktör
analizi, korelasyon analizi, t-testi ve regresyon analizi kullanılmıştır. Yapılan
çalışmada, öğrencilerin yüksek düzeyde sosyal medya araçlarını kullandıkları
saptanmıştır. Sosyal medya kullanımında öğrencilerin satın alma öncesinde
çoğunlukla satın almak istedikleri ürünü araştırdıkları ve ilgili ürün hakkında
tavsiyeleri dikkate aldıkları, satın alma sonrasında ise daha çok satın alınan üründen
memnun kalmadıkları zaman şikâyet ve önermeme ile ilgili paylaşımda
bulundukları belirlenmiştir.

References

  • Akar, E. (2010a).Sosyal Medya Pazarlaması: Sosyal Web'de Pazarlama Stratejileri, Ankara:Elif Yayınevi.
  • Akturan, U. (2007). “Tüketici Davranışlarına Yönelik Araştırmalarda Alternatif Bir Teknik: Etnografik Araştırma”, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(11), 237- 252.
  • Albayrak, A.S., Eroğlu, A., Kalaycı, Ş. ve Küçüksille, E. (2006). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ankara: Asil Yayın.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, SPSS Uygulamalı, Ankara: Sakarya Yayıncılık.
  • Aymankuy, Y., Soydaş, M.E. ve Saçlı, Ç. (2013). “Sosyal Medya Kullanımının Turistlerin Tatil Kararlarına Etkisi: Akademik Personel Üzerinde Bir Uygulama”, International Journal of Human Sciences, 10(1), 376-397.
  • Aziz, A. (2011). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Baş, M., Güngör, A., Özkul, E. ve Tuncel, A. (2013). “Otel İşletmelerinde Sosyal Medya Kullanımı: İstanbul’da Otel İşletmelerinde Bir Araştırma”, Erciyes Üniversitesi 14. Ulusal Turizm Kongresi (05-08 Aralık 2013), 283-302.
  • Beliktay, A. (2013). “Sosyal Medyada Marka Yönetimine İletişim Öğrencilerinin Algısı”, İletişim Fakültesi Bitirme Çalışması, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Bostancı, M. (2010). “Sosyal Medyanın Gelişimi ve İletişim Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Bozarth, J. (2010). Social Media For Trainers, San Francisco: Pfeiffer Publish.
  • Constantinides, E., ve Fountain, S. (2008). “Web 2.0: Conceptual Foundations and Marketing Issues”, Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice , 9 (3), 231-244.
  • Constantinides, E., ve Stagno, M. Z. (2011). “Potential of theSocial Media As Instruments of Higher Education Marketing: A Segmentation Study”,Journal of Marketing for Higher Education , 21 (1), 7-24.
  • Dawley, L. (2009). “Social Network Knowledge Construction: Emerging Virtual World Pedagogy”, On TheHorizon, 17(2), 109-122.
  • Dijital Ajanslar (2016). İnternet ve Sosyal Medya Kullanıcı İstatistikleri, http://www.dijitalajanslar.com/internet-ve-sosyal-medya-kullanici-istatistikleri-2016/ (Erişim Tarihi: 12 Mayıs 2017)
  • Dikme, G. (2013). “Üniversite Öğrencilerinin İletişimde ve Günlük Hayatta Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları: Kadir Has Üniversitesi Örneği”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kadir Has Üniversitesi, İstanbul.
  • Dirik, N. (2012). “Sosyal Medyada Destinasyon Tanıtımı”, Uzmanlık Tezi, T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Durmaz, Y., Bahar R. ve Kurtlar M. (2011). “Kişisel Faktörlerin Tüketici Satın Alma Davranışlarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma”, Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 2(12), 484-507.
  • Emirza, E., İştahlı S.B. ve İştahlı Y.H. (2012). “Sosyal Medyanın Çok Katlı Pazarlamada Kullanımı ve İş Tatmini Üzerindeki Etkileri”, Yönetim ve Ekonomi Araştırması Dergisi, 18 (2012), 20-32.
  • Ergenç, E. (2013). İşletmeler İçin Sosyal Medyanın Önemi,http://www.liderlikokulu.com.tr/dosyalar/İsletmeler-için-sosyal-medya-erkut-ergenc.pdf. (Erişim Tarihi: 12 Mayıs 2017)
  • Evans, D.,Bratton, s. ve McKee, J. (2010). Social Media Marketing: The Next Generation of Business Engagement, Indianapolis: Wiley Publishing.
  • Gunelius, S. (2011).30 Minute Social Media Marketing, New York: McGrawHill.
  • İşlek, M.S. (2012). “Sosyal Medyanın Tüketici Davranışlarına Etkileri: Türkiye’deki Sosyal Medya Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Karaman.
  • Kalaycı, Ş. vd.(2005). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım, Ankara. Kang, M. ve Schuett, M. A. (2013). “Determinants Of Sharing Travel Experiences In Social Media”, Journal Of Travel &Tourism Marketing, 30, 93–107.
  • Kaplan, A.M. ve Haenlein M. (2010). “ Users of The World, Unite. The Challenges and Opportunities of Social Media”, Business Horizons, 53 (2010), 59-68.
  • Kara, Y. ve Coşkun A. (2012). “Sosyal Ağların Pazarlama Aracı Olarak Kullanımı: Türkiye’deki Hazır Giyim Firmaları Örneği”, Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Dergisi, 14(2), 73-90.
  • Kim, H-S., Park J. Y. ve Jin, B. (2008). “Dimensions of online community attributes, Examination of online communities hosted bycompanies in Korea”, International Journal of Retail & Distribution Management, 36(10), 812-830.
  • Koç, E. (2013). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Ankara: Seçkin yayıncılık
  • Kotler, P. ve Armstrong, G. (2011). Principles of Marketing, 14th ed.,USA:Pearson.
  • Mavnacıoğlu, K. (2009). “İnternette Kullanıcıların Oluşturduğu ve Dağıttığı İçeriklerin Etik Açıdan İncelenmesi: Sosyal Medya Örnekleri”, Fırat Üniversitesi Medya ve Etik Sempozyumu, (07-09 Ekim 2009). 1 (2009), 63-72.
  • Nakip, M. (2013). Pazarlama Araştırmaları Teknikleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Olgun, B. (2015). “Sosyal Medyanın Tüketici Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi”, Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, 12 (2015), 484-507.
  • Özgen, E. ve Doymuş H. (2013). “Sosyal Medya Pazarlamasında Farklılaştırıcı Bir Unsur Olarak İçerik Yönetimi Konusuna İletişimsel Bir Yaklaşım”, Online Academic Journal of Information Technology, 4(11), 91-103.
  • Özkömürcü, H. (2012). 75 Farklı Sosyal Medya Sitesi,http://www.sosyalsosyal.com/75-farkli-sosyal-medya-sitesi. (Erişim Tarihi: 12 Ocak 2017).
  • Qualman, E. (2009). Socialnomics, New Jersey: John Wiley and Sons.
  • Safko, L. (2010). TheSocial Media Bible, New Jersey: John Wiley and Sons.
  • Sarı, S., Bozkurt, Ç. Ö. ve Kalkan A. (2015). “Y Kuşağının Satın Alma Davranışları Üzerinde Sosyal Medyanın Etkisi”, 2. Ulusal Yönetim Bilişim Sistemleri Kongresi, (8-10 Ekim 2015), 1(1), 883-897
  • Sarıışık, M. ve Özbay G. (2012). “Elektronik Ağızdan Ağıza İletişim ve Turizm Endüstrisindeki Uygulamalara İlişkin Bir Yazın İncelemesi”, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 8(16), 1-22.
  • Scherer, R.F.,Wiebe, F.A., Luther, D.C. ve Adams, J.S. (1988). “Dimensionality of Coping: Factor Stability Using The Ways of Coping Questionnarie”, Psychological Report, 62 (3), 763-770.
  • Skelton, A. (2012). Social Demographics: Who’s Using Today’s Biggest Networks, http://mashable.com/2012/03/09/social-media-demographics/ (Erişim Tarihi: 08.05.2017)
  • Smith,J.W. (2005). “Yankelovich Survey”, http://www.nmoa.org/articles/dmnews/YankelovichSurvey.htm. (Erişim Tarihi: 10 Mayıs 2017).
  • Solomon, M., R. (2009). Consumer Behavior, Pearson Prentice Hall, Eight Edition, USA.
  • Sürücü, A., (1998). “Yasam Biçimi ve Pazarlamada Kullanımı- Otomobil Sektöründe Bir Uygulama”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Eskisehir.
  • Şahbaz, R.P. ve Bayram A.T. (2013). “Otel İşletmeleri Facebook Sayfalarının Pazarlama İletişi Açısından Değerlendirilmesi: Antalya Örneği”, Erciyes Üniversitesi 14. Ulusal Turizm Kongresi (05-08 Aralık 2013). Cilt 1 (1), 249-265.
  • Tavşancıl, E. (2010). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi, Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Terkan, R. (2014). “Sosyal Medya ve Pazarlama: Tüketicide Kalite Yansıması”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 6(1), 57-71.
  • Toksarı, M., Mürütsoy, M. ve Bayraktar, M. (2014). “Tüketici Algılarını Etkileyen Faktörlerde Sosyal Medyanın Rolü: Niğde Üniversitesi İ.İ.B.F. Örneği”, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(4), 1-28.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2004). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yıldız, Y. (2014). “Tüketici Davranışları Üzerinde Sosyal Medya Etkileri: Apple ve Samsung Örneği”, Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(2), 5-15.
There are 48 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Research Articles
Authors

Barış Özcan This is me

Zeki Akıncı

Publication Date July 19, 2017
Submission Date March 14, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 8 Issue: 18

Cite

APA Özcan, B., & Akıncı, Z. (2017). SOSYAL MEDYANIN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNDE ETKİSİ: TURİZM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 8(18), 141-154. https://doi.org/10.21076/vizyoner.298013

570ceb1545981.jpglogo.pngmiar.pnglogo.pnglogo-minik.pngdownloadimageedit_26_6265761829.pngacarlogoTR.png5bd95eb5f3a21.jpg26784img.pngoaji.gifdownloadlogo.pngLogo-png-768x897.png26838