İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YABANCI DİL OLARAK RUSÇANIN ÖĞRETİMİ VE ÖĞRENİMİNDE DİJİTAL ARAÇLARIN KULLANIMI

Yıl 2023, Cilt: 3 Sayı: 2, 93 - 117, 26.12.2023

Öz

Günümüzde yabancı dil eğitimi değişen dünya ile birlikte yeniden oluşmaktadır. Sadece eğitimin şekli değil hem öğretim yolları hem de kullanılan kaynaklar çeşitlenmektedir. Son dönemlerde online eğitimin yaygınlaşmasıyla birlikte bu çeşitlik en çok yabancı dil eğitimindeki dijital araçlarda kedini göstermektedir. Türkiye'de yabancı dil olarak öğrenilen dillerin başında gelen Rusça için kullanılabilecek çok sayıda dijital kaynak bulunmaktadır. Rusya'da Rus ders müfredatıyla uyumlu bir şekilde hazırlanan dijital araçlar hem çevirim içi derslerde hem de bireysel çalışmalarda uygulanabilecek dijital araç ve çoklu medya kaynaklarını içermektedir. Bu dijital araçlar öğretmenlere ve aynı zamanda öğrencilere yardımcı olabileceği gibi dil öğrenimini daha canlı ve eğlenceli hale getirmektedir. Öğrenci ve öğretmenler için online eğitim alanında başvurabilecekleri bir katalog niteliğindeki bu çalışmada yabancı dil olarak Rusçanın öğretimi ve öğrenimi çerçevesinde öğretmenlerin, öğrencilerin ve çocukları ile birlikte çalışmak isteyen ebeveynlerin de yararlanabilecekleri eğitsel dijital araçlar, çoklu medya kaynakları ve ders oluşturmada kullanılan dijital araçlar tek bir elde toplanarak sunulmaktadır. Bununla Türkiye'de Rusça öğretimi ve öğrenimi için dijital araçların kullanımının yaygınlaştırılması ve tanıtılması amaçlanmaktadır. Böylelikle Rus dilinin eğitimi ile ilgili en güncel kaynakları tek bir elde toplamayı hedefleyen bu çalışma geniş kitlere ulaşacak olmasının yanı sıra Türkçenin yabancı dil öğretiminde oluşturulan veya oluşturulacak olan dijital araçlara bir öneri mahiyeti taşıyabilmesi açısından da ayrıca fayda sağlayacaktır.

Kaynakça

  • Ageeva, D.V. (2022). İspolzovanie sovrenennıh tehnologii i sposobov rabotı s detmi na urokah po RKİ. Sbornik materialov Mejdunarodnoy nauçno-praktiçeskoy konferentsii po RKİ, May 2022, Moskva, 99-102.
  • Babanina, G.G. (2008). Materialı k distantsionnomu podgotovitelnomu vvodnomu kursu russkogo yazıka dlya inostrantsev. (Diplomnaya rabota). Dalnevostoçnıy gosudarstvennıy universitet, Vladivostok.
  • Fedotova, E.A (2022). İspolzovanie sovremennıh tehnologii , elektronnoh obuçayuşih resursov na zanyatiyah RKİ, Sbornik materialov Mejdunarodnoy nauçno-praktiçeskoy konferentsii po RKİ, May 2022, Moskva 72-76.
  • Golovaha, E.İ. (2021). Bazovıe instrumentı prepodavatelya v ramkah distantsionnogo obuçeniya RKİ. Slavyanskaya kultura:istoki, traditsii, vzaimodeystvie. XII Krillo-Mefodievskie çteniya, 26 Maya 2012, Moskva, 112-116. Gökçe, A. T. (2008). Küreselleşme Sürecinde Uzaktan Eğitim. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (11), 1-12.
  • Sütcü, G. ve Gogunokova, E. (2021). Preimuşestva i nedostatki distantsionnogo obuçeniya RKİ v Turtsii s ispolzovaniem informatsionnıh tehnologii. Avrasya İncelemeleri Dergisi, 10 (1), 133-148.
  • Kalenkova, O.N., Zhiltsova, L. Yu (2017). Elektronnıy obrazovatelnıy resurs “Russkiy yazık dlya naşih detey” v praktiçeskom aspekte. Elektronnıe resursı otkrıtogo obrazovaniya po russkomy yazıky: luçşie praktiki, 61-65.
  • Petanova, A. Yu. (2021). Novıy sayt po izuçeniyu RKİ “Vremya govorit po-russki!”. Materialı V Mejdunarodnoy konferentsii prepodavateley-rusistov: Aktualnıe voprosı predopavaniya russkogo yazıka kak inostrannogo v usloviyah globalnıh peremen, Stambul, 119-122.

THE USE OF DIGITAL TOOLS IN TEACHING AND LEARNING RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE

Yıl 2023, Cilt: 3 Sayı: 2, 93 - 117, 26.12.2023

Öz

Today, foreign language education is reconstructed with the changing world. Not only the form of education, but also the ways of teaching and the resources used are diversifying. With the recent proliferation of online education, this diversity is most evident in digital tools in foreign language education. There are many digital resources that can be used for Russian, which is one of the languages learned as a foreign language in Turkiye. In Russia, the digital tools, which are aligned with the Russian curriculum, include digital tools and multimedia resources that can be used both in online classes and for individual study. These digital tools can help teachers as well as students, making language learning more lively and fun. In this catolog-like study, which students and teachers can recourse to online education, educational digital tools, multimedia resources and digital tools used in creating lessons, in the framework of the teaching and learning of Russian as a foreign language, are collected and presented under a single roof. The aim of the study is to promote and popularise the use of digital tools for teaching and learning Russian in Turkey. Thus, this study, which also aims to collect the most up-to-date sources on Russian language education in a single hand, in addition to the fact that it will reach a wide audience, it will also be beneficial in terms of being a suggestion for the digital tools created or to be created in the teaching of Turkish as a foreign language.

Kaynakça

  • Ageeva, D.V. (2022). İspolzovanie sovrenennıh tehnologii i sposobov rabotı s detmi na urokah po RKİ. Sbornik materialov Mejdunarodnoy nauçno-praktiçeskoy konferentsii po RKİ, May 2022, Moskva, 99-102.
  • Babanina, G.G. (2008). Materialı k distantsionnomu podgotovitelnomu vvodnomu kursu russkogo yazıka dlya inostrantsev. (Diplomnaya rabota). Dalnevostoçnıy gosudarstvennıy universitet, Vladivostok.
  • Fedotova, E.A (2022). İspolzovanie sovremennıh tehnologii , elektronnoh obuçayuşih resursov na zanyatiyah RKİ, Sbornik materialov Mejdunarodnoy nauçno-praktiçeskoy konferentsii po RKİ, May 2022, Moskva 72-76.
  • Golovaha, E.İ. (2021). Bazovıe instrumentı prepodavatelya v ramkah distantsionnogo obuçeniya RKİ. Slavyanskaya kultura:istoki, traditsii, vzaimodeystvie. XII Krillo-Mefodievskie çteniya, 26 Maya 2012, Moskva, 112-116. Gökçe, A. T. (2008). Küreselleşme Sürecinde Uzaktan Eğitim. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (11), 1-12.
  • Sütcü, G. ve Gogunokova, E. (2021). Preimuşestva i nedostatki distantsionnogo obuçeniya RKİ v Turtsii s ispolzovaniem informatsionnıh tehnologii. Avrasya İncelemeleri Dergisi, 10 (1), 133-148.
  • Kalenkova, O.N., Zhiltsova, L. Yu (2017). Elektronnıy obrazovatelnıy resurs “Russkiy yazık dlya naşih detey” v praktiçeskom aspekte. Elektronnıe resursı otkrıtogo obrazovaniya po russkomy yazıky: luçşie praktiki, 61-65.
  • Petanova, A. Yu. (2021). Novıy sayt po izuçeniyu RKİ “Vremya govorit po-russki!”. Materialı V Mejdunarodnoy konferentsii prepodavateley-rusistov: Aktualnıe voprosı predopavaniya russkogo yazıka kak inostrannogo v usloviyah globalnıh peremen, Stambul, 119-122.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dünya Dilleri, Edebiyatı ve Kültürü (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Leyla Dalkılıç 0000-0001-8801-6792

Anjelika Eda Erdem Bu kişi benim 0009-0004-1721-0677

Erken Görünüm Tarihi 27 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 26 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 20 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Dalkılıç, L., & Erdem, A. E. (2023). YABANCI DİL OLARAK RUSÇANIN ÖĞRETİMİ VE ÖĞRENİMİNDE DİJİTAL ARAÇLARIN KULLANIMI. World Language Studies, 3(2), 93-117.