Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Arçelik Ürünlerinin Tercih Edilme Durumlarına Göre Firmanın Kurumsal İtibar Algısındaki Farklılıkların İncelenmesi

Yıl 2022, Cilt: 12 Sayı: 2, 1 - 12, 15.10.2022

Öz

Kurumsal itibar, yeni Dünya düzenine girmek üzere olduğumuz günümüz koşullarında firmaların varlıklarını sürdürebilmeleri açısından önem arz eden bir faktör olarak karşımıza çıkmaktadır. Firmaların itibarlar düzeylerini arttırmak ve korumak için başarılı iletişim yöntemleri, firma ile doğrudan deneyimler, kurumsal kimlik ve imaj gibi çeşitli faktörler üzerinde çalıştıkları görülmektedir. Teorik bilgilerin sunmuş olduğu firmaların kurumsal itibar algısı tüketicilerin firma ile olan deneyimlerine göre değişebilme durumu üzerine araştırma kurgulanmıştır. Bu açıdan beyaz eşya ve ev aletleri sektöründe dünyanın en sürdürülebilir markaları arasında seçilen tek Türk markası olarak Arçelik firmasının kurumsal itibar algısı anket aracılığı ile toplamda 202 katılımcıdan elde edilen veri ile nicel olarak ölçülmüştür. Araştırmada bu bağlamda Arçelik ürünlerinin kullanılması ile itibar skorunda farklılıklar olacağını savunulmaktadır. Sonuç olarak Arçelik ürünlerini tercih eden tüketicilerin tercih etmeyenlere göre itibar boyutlarından Duygusal Cazibe, Ürün ve Hizmet, Vizyon ve Liderlik, Sosyal Sorumluluk boyutlarında daha yüksek ortalamalar sahip oldukları istatistiksel açıdan anlamlı olarak tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Adeosun, L. P. K., & Ganiyu, R. A. (2013). Corporate reputation as a strategic asset. International Journal of Business and Social Science, 4(2).
  • Balmer, J. M., & Greyser, S. A. (2006). Corporate marketing: Integrating corporate identity, corporate branding, corporate communications, corporate image and corporate reputation. European journal of marketing.
  • Barnett, M. L., Jermier, J. M., & Lafferty, B. A. (2006). Corporate reputation: The definitional landscape. Corporate reputation review, 9(1), 26-38.
  • Bilmez, E. (2011). Kriz döneminde kurumsal itibar yönetiminin önemi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 14(1-2), 161-172.
  • Black, E. L., Carnes, T. A., & Richardson, V. J. (2000). The market valuation of corporate reputation. Corporate Reputation Review, 3(1), 31-42.
  • Brady, A. (2005). Measurement The Seven Elements of Reputation Management, Corporate Responsibility Management, 1(5):12-13.
  • Brammer, S., Millington, A., & Pavelin, S. (2009). Corporate reputation and women on the board. British Journal of Management, 20(1), 17-29.
  • Bromley, D. B. (2001). Relationships between personal and corporate reputation. European journal of marketing.
  • Caruana, A. (1997). Corporate reputation: concept and measurement. Journal of product & brand management.
  • Cravens, K., Oliver, E. G., & Ramamoorti, S. (2003). The reputation index:: Measuring and managing corporate reputation. European management journal, 21(2), 201-212.
  • Dolphin, R. R. (2004). Corporate reputation–a value creating strategy. Corporate Governance: The international journal of business in society.
  • Dunbar, R. L., & Schwalbach, J. (2000). Corporate reputation and performance in Germany. Corporate Reputation Review, 3(2), 115-123.
  • Durmuş, B., Yurtkoru, E. S., & Çinko, M. (2013). Sosyal bilimlerde SPSS’le veri analizi. Beta Yayınları.
  • Fombrun, C. J. (1996). Reputation Realizing Value From The Corporate Image, Boston: Harward Business School Press
  • Fombrun, C. J. Gardberg, N. A. ve Sever, J. M. (2000). The Reputation Quotient Sm: A Multi Stakeholder Measure of Corporate Reputation, The Journal of Brand Management, 7(4):241-255.
  • Fombrun, C. J. ve Van Riel, C. B. M. (2004). Fame & Fortune: How Successful Companies Build Winning Reputations, New York: FT Prentice Hall : 1-36
  • Gotsi, M., & Wilson, A. M. (2001). Corporate reputation: seeking a definition. Corporate communications: An international journal.
  • Gray, E. R., & Balmer, J. M. (1998). Managing corporate image and corporate reputation. Long range planning, 31(5), 695-702.
  • Greyser, S. A. (1999). Advancing and enhancing corporate reputation. Corporate Communications: An International Journal.
  • Hair Jr., J. F., Black, W. C., Babin, B. J., & Anderson, R. E. (2010). Multivariate Data Analysis 7th Edition.
  • Healy, R., & Griffin, J. J. (2004). Building BP's Reputation: Tooting Your Own Horn 2001-2002. Public Relations Quarterly, 49(4), 33.
  • Helm, S. (2007). One reputation or many? Comparing stakeholders' perceptions of corporate reputation. Corporate Communications: An International Journal.
  • Helm, S. (2011). Employees' awareness of their impact on corporate reputation. Journal of Business Research, 64(7), 657-663.
  • Jeffrey, S., Rosenberg, S., & McCabe, B. (2019). Corporate social responsibility behaviors and corporate reputation. Social Responsibility Journal.
  • Jones, B., Temperley, J., & Lima, A. (2009). Corporate reputation in the era of Web 2.0: the case of Primark. Journal of marketing management, 25(9-10), 927-939.
  • Kadıbeşegil S. (2006). İtibar Yönetimi, İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Kitchen, P. J., & Laurence, A. (2003). Corporate reputation: An eight-country analysis. Corporate Reputation Review, 6(2), 103-117.
  • Lewis, S. (2001). Measuring corporate reputation. Corporate Communications: An International Journal.
  • Majken S. (1997), Relations Between Organizational Culture, İdentity and İmage, European Journal of Marketing, Vol. 31, No: 5/6, s.357
  • Melo, T., & Garrido‐Morgado, A. (2012). Corporate reputation: A combination of social responsibility and industry. Corporate social responsibility and environmental management, 19(1), 11-31.
  • Nguyen, N., & Leblanc, G. (2001). Corporate image and corporate reputation in customers’ retention decisions in services. Journal of retailing and Consumer Services, 8(4), 227-236.
  • Park, E. (2019). Corporate social responsibility as a determinant of corporate reputation in the airline industry. Journal of retailing and consumer services, 47, 215-221.
  • Pruzan, P. (2001). Corporate reputation: image and identity. Corporate reputation review, 4(1), 50-64.
  • Rosson, P., & Brooks, M. R. (2002). Who Are We Now? M&As and Corporate Visual Identity.
  • Schwaiger, M. (2004). Components and parameters of corporate reputation—An empirical study. Schmalenbach business review, 56(1), 46-71.
  • Tang, W. W. (2007). Impact of corporate image and corporate reputation on customer loyalty: A review. Management Science and Engineering, 1(2), 57-62.
  • Turnbull, P. L. (2001). Corporate Social Resposibility and Reputation, Canadian Cooperative Association National Congress, Canada Saint John NB
  • Ural E.G. (2006), Stratejik Halkla İlişkiler Uygulamaları, Birsen Yayınevi
  • Vergin, R. C., & Qoronfleh, M. W. (1998). Corporate reputation and the stock market. Business Horizons, 41(1), 19-27.
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yusuf Ozan Yıldırım 0000-0002-0346-2660

Tarik Ziyad Çelik 0000-0002-8011-415X

Alp Eren Güney 0000-0001-6628-0883

Erken Görünüm Tarihi 14 Ekim 2022
Yayımlanma Tarihi 15 Ekim 2022
Gönderilme Tarihi 20 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yıldırım, Y. O., Çelik, T. Z., & Güney, A. E. (2022). Arçelik Ürünlerinin Tercih Edilme Durumlarına Göre Firmanın Kurumsal İtibar Algısındaki Farklılıkların İncelenmesi. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 1-12. https://doi.org/10.17828/yalovasosbil.1119107
AMA Yıldırım YO, Çelik TZ, Güney AE. Arçelik Ürünlerinin Tercih Edilme Durumlarına Göre Firmanın Kurumsal İtibar Algısındaki Farklılıkların İncelenmesi. YSBD. Ekim 2022;12(2):1-12. doi:10.17828/yalovasosbil.1119107
Chicago Yıldırım, Yusuf Ozan, Tarik Ziyad Çelik, ve Alp Eren Güney. “Arçelik Ürünlerinin Tercih Edilme Durumlarına Göre Firmanın Kurumsal İtibar Algısındaki Farklılıkların İncelenmesi”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 12, sy. 2 (Ekim 2022): 1-12. https://doi.org/10.17828/yalovasosbil.1119107.
EndNote Yıldırım YO, Çelik TZ, Güney AE (01 Ekim 2022) Arçelik Ürünlerinin Tercih Edilme Durumlarına Göre Firmanın Kurumsal İtibar Algısındaki Farklılıkların İncelenmesi. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 12 2 1–12.
IEEE Y. O. Yıldırım, T. Z. Çelik, ve A. E. Güney, “Arçelik Ürünlerinin Tercih Edilme Durumlarına Göre Firmanın Kurumsal İtibar Algısındaki Farklılıkların İncelenmesi”, YSBD, c. 12, sy. 2, ss. 1–12, 2022, doi: 10.17828/yalovasosbil.1119107.
ISNAD Yıldırım, Yusuf Ozan vd. “Arçelik Ürünlerinin Tercih Edilme Durumlarına Göre Firmanın Kurumsal İtibar Algısındaki Farklılıkların İncelenmesi”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 12/2 (Ekim 2022), 1-12. https://doi.org/10.17828/yalovasosbil.1119107.
JAMA Yıldırım YO, Çelik TZ, Güney AE. Arçelik Ürünlerinin Tercih Edilme Durumlarına Göre Firmanın Kurumsal İtibar Algısındaki Farklılıkların İncelenmesi. YSBD. 2022;12:1–12.
MLA Yıldırım, Yusuf Ozan vd. “Arçelik Ürünlerinin Tercih Edilme Durumlarına Göre Firmanın Kurumsal İtibar Algısındaki Farklılıkların İncelenmesi”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, c. 12, sy. 2, 2022, ss. 1-12, doi:10.17828/yalovasosbil.1119107.
Vancouver Yıldırım YO, Çelik TZ, Güney AE. Arçelik Ürünlerinin Tercih Edilme Durumlarına Göre Firmanın Kurumsal İtibar Algısındaki Farklılıkların İncelenmesi. YSBD. 2022;12(2):1-12.

-