BibTex RIS Cite

PAZARLAMA BAKIŞ AÇISIYLA BARTER SİSTEMİ VE MUHASEBE SİSTEMATİĞİ

Year 2005, Volume: 3 Issue: 3, 21 - 37, 01.06.2005

Abstract

İşletmeler son yıllarda sürekli yaşanan fınansal krizler nedeniyle maliyet unsurunu göz önüne alarak paraya alternatif olabilccck yeni ve farklı pazarlama anlayışlarına yönelmektedir. Bu çerçevede Barter sistemi para kullanımının söz konusu olmadığı, ürünlerin değişimi felsefesi üzerine kurulu bir sistem olarak işletmelerde düşük maliyet avantajı sağlayan ve örgütsel bir Pazar ortamı sunan anlayıştır. Bu sistemi uygulamak aynı zamanda mali yapılanmayı gerekli kılmaktadır. Böylelikle işletmelerin muhasebe departmanlarının da yeniden yapılanması zorunludur. Bu çalışmada pazarlama bakış açısıyla Barter sistemi ve muhasebeleştirilmesi ele alınmaktadır.

BARTER SYSTEM FROM THE MARKETING PERSPECTI VE AND IT’S ACCOUNTING

Year 2005, Volume: 3 Issue: 3, 21 - 37, 01.06.2005

Abstract

In recent times companies becouse of the financial crises, considering component of cost, go towards new and different marketing approaches which can be alternative to money. In this context the system of Barter is an approach which provides minimum cost advantege and organizational market. In this system money is not used and it is based on the approach of changing products. At the same time to apply this system requires fiscal engineering. In this study it is analyzied Barter system from the marketing perspective and it’s accounting.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Erkan Akar This is me

Cemal Elitaş This is me

Publication Date June 1, 2005
Published in Issue Year 2005 Volume: 3 Issue: 3

Cite

APA Akar, E., & Elitaş, C. (2005). PAZARLAMA BAKIŞ AÇISIYLA BARTER SİSTEMİ VE MUHASEBE SİSTEMATİĞİ. Journal of Management and Economics Research, 3(3), 21-37.
AMA Akar E, Elitaş C. PAZARLAMA BAKIŞ AÇISIYLA BARTER SİSTEMİ VE MUHASEBE SİSTEMATİĞİ. Journal of Management and Economics Research. June 2005;3(3):21-37.
Chicago Akar, Erkan, and Cemal Elitaş. “PAZARLAMA BAKIŞ AÇISIYLA BARTER SİSTEMİ VE MUHASEBE SİSTEMATİĞİ”. Journal of Management and Economics Research 3, no. 3 (June 2005): 21-37.
EndNote Akar E, Elitaş C (June 1, 2005) PAZARLAMA BAKIŞ AÇISIYLA BARTER SİSTEMİ VE MUHASEBE SİSTEMATİĞİ. Journal of Management and Economics Research 3 3 21–37.
IEEE E. Akar and C. Elitaş, “PAZARLAMA BAKIŞ AÇISIYLA BARTER SİSTEMİ VE MUHASEBE SİSTEMATİĞİ”, Journal of Management and Economics Research, vol. 3, no. 3, pp. 21–37, 2005.
ISNAD Akar, Erkan - Elitaş, Cemal. “PAZARLAMA BAKIŞ AÇISIYLA BARTER SİSTEMİ VE MUHASEBE SİSTEMATİĞİ”. Journal of Management and Economics Research 3/3 (June 2005), 21-37.
JAMA Akar E, Elitaş C. PAZARLAMA BAKIŞ AÇISIYLA BARTER SİSTEMİ VE MUHASEBE SİSTEMATİĞİ. Journal of Management and Economics Research. 2005;3:21–37.
MLA Akar, Erkan and Cemal Elitaş. “PAZARLAMA BAKIŞ AÇISIYLA BARTER SİSTEMİ VE MUHASEBE SİSTEMATİĞİ”. Journal of Management and Economics Research, vol. 3, no. 3, 2005, pp. 21-37.
Vancouver Akar E, Elitaş C. PAZARLAMA BAKIŞ AÇISIYLA BARTER SİSTEMİ VE MUHASEBE SİSTEMATİĞİ. Journal of Management and Economics Research. 2005;3(3):21-37.