BibTex RIS Cite

ÇOK ULUSLU ŞİRKETLERDE HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI

Year 2016, Volume: 14 Issue: 1, 1 - 22, 27.01.2016

Abstract

Uluslararası halkla ilişkiler alanında iki temel yaklaşımın mücadelesi söz konusudur. Bunlar, dünya genelinde tek bir programın ve evrensel halkla ilişkiler ilkelerinin uygulandığı küresel halkla ilişkiler ile ülkelerin sosyal, siyasal ve kültürel özellikleri dikkate alınarak uygulanan uluslararası halkla ilişkilerdir. Nitel araştırma geleneği çerçevesinde oluşturulan bu çalışmanın amacı, çok uluslu şirketlerin Türkiye‟de bulunan şubelerindeki halkla ilişkiler uygulamalarını bu iki temel yaklaşım çerçevesinde incelemektir. Araştırma bulgularına göre uluslararası arenada uygulanan halkla ilişkiler salt küresel halkla ilişkiler yerine küresel ve uluslararası halkla ilişkilerin karmasında yoğunlaşmaktadır. Türkiye‟deki halkla ilişkiler uygulayıcısı yerel uygulamaları bölgesel ve küresel prensipler ve stratejilerle bir denge içinde uygulama özgürlüğüne sahiptir. Uygulayıcı bunu hem küresel hem de bölgesel düzeydeki halkla ilişkiler uygulayıcılarıyla yakın bir işbirliği ve çok yönlü iletişim çalışmalarını yürüterek gerçekleştirmektedir.

Year 2016, Volume: 14 Issue: 1, 1 - 22, 27.01.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Sibel Hoştut

Publication Date January 27, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 14 Issue: 1

Cite

APA Hoştut, S. (2016). ÇOK ULUSLU ŞİRKETLERDE HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI. Journal of Management and Economics Research, 14(1), 1-22.
AMA Hoştut S. ÇOK ULUSLU ŞİRKETLERDE HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI. Journal of Management and Economics Research. January 2016;14(1):1-22.
Chicago Hoştut, Sibel. “ÇOK ULUSLU ŞİRKETLERDE HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI”. Journal of Management and Economics Research 14, no. 1 (January 2016): 1-22.
EndNote Hoştut S (January 1, 2016) ÇOK ULUSLU ŞİRKETLERDE HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI. Journal of Management and Economics Research 14 1 1–22.
IEEE S. Hoştut, “ÇOK ULUSLU ŞİRKETLERDE HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI”, Journal of Management and Economics Research, vol. 14, no. 1, pp. 1–22, 2016.
ISNAD Hoştut, Sibel. “ÇOK ULUSLU ŞİRKETLERDE HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI”. Journal of Management and Economics Research 14/1 (January 2016), 1-22.
JAMA Hoştut S. ÇOK ULUSLU ŞİRKETLERDE HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI. Journal of Management and Economics Research. 2016;14:1–22.
MLA Hoştut, Sibel. “ÇOK ULUSLU ŞİRKETLERDE HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI”. Journal of Management and Economics Research, vol. 14, no. 1, 2016, pp. 1-22.
Vancouver Hoştut S. ÇOK ULUSLU ŞİRKETLERDE HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI. Journal of Management and Economics Research. 2016;14(1):1-22.