The term quality of service, which is essential for private sector, has become popular in public
sphere in recent years. Especially considering their contribution to citizen-state integration, both
meeting citizens' expectations from public enterprises and improving the quality of service are rather
important.
Özel sektörde hayati öneme sahip olan hizmet kalitesi kavramı, son
yıllarda kamusal alanlarda da kendisinden söz ettirmeye başlamıştır.
Vatandaşların kamu kurumlarından beklentilerinin karşılanması ve kamusal
alandaki hizmet kalitesinin artırılması, özellikle vatandaş-devlet
bütünleşmesine katkısı göz önüne alındığında oldukça önemlidir.
Bu çalışmada Mardin Adalet Sarayı’nda SERVQUAL Ölçeği kullanılarak
hizmet kalitesinin ölçülmesi ve hizmet kalitesinin boyutlarının belirlenmesi
amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik önce hizmet
kalitesi skorları hesaplanmış, daha sonra bu skorlar üzerinden keşifsel faktör
analizi yapılmıştır. Hizmet kalitesi üç
boyutlu bir yapıda çıkmıştır. Vatandaşların hizmet kalitesine ilişkin beklentilerinin yüksek
olduğu bununla birlikte verilen adli hizmetlerin kalitesine ilişkin algılarının
orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca Mardin Adalet Sarayı’ndan aldıkları hizmetlere ilişkin beklenti ve
algıların vatandaşların demografik
özelliklerine göre
farklılık göstermediği de tespit edilmiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 27, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 14 Issue: 4 |