Research Article
BibTex RIS Cite

BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK HİZMETLERE İLİŞKİN BEKLENTİLERİ VE YAŞAM MEMNUNİYET DÜZEYİ

Year 2018, Volume: 16 Issue: 2, 124 - 140, 30.06.2018
https://doi.org/10.11611/yead.396921

Abstract

Küreselleşme
ile ortaya çıkan yeniden yapılanma süreci tüm sektörleri olduğu gibi
üniversiteleri de derinden etkilemektedir. Bu bağlamda öğrencilerin akademik
beklentileri ve memnuniyetleri kapsamında üniversitelerin rollerinin yeniden
değerlendirilmesi gerekmektedir. Üniversite öğrencilerinin akademik yaşamdan
beklentileri ve yaşam memnuniyetlerinin belirlenmesinin öğrencilerin beşeri gelişimleri
için fiziki ve sosyal imkânların planlanması sürecine katkı sağlayacağı
düşünülmektedir. Bu noktadan hareketle bu çalışmada, Balıkesir Üniversitesi’ne
bağlı fakültelerde öğrenim gören öğrencilerin akademik hizmetlere ilişkin
beklentileri ile Balıkesir Üniversitesi’nde ve Balıkesir İlinde yaşama ilişkin
memnuniyet düzeylerini araştırmak hedeflenmiştir. Sirgy, Grezeskowiak ve
Rahtz   (2007) tarafından geliştirilen
Üniversite Yaşam Kalitesi Ölçeğinin kullanıldığı çalışmada 627 örneklem ele
alınmıştır. Elde edilen verilere dayalı analiz sonuçlarına göre, lisans ve
önlisans öğrencilerinin akademik yönden orta düzeyde memnun oldukları,
Balıkesir ilindeki genel yaşam kalitesinin memnuniyet düzeyinin ise düşük
olduğu gözlemlenmiştir. Ayrıca çalışmada memnuniyet ve memnuniyetsizlik
derecelerinin cinsiyet, tercih sırası, program türü, öğrenim türü gibi
değişkenlere göre farklılık gösterdiği gözlemlenmiştir.

References

  • Aktan, C. C., (2007) ‘’Yüksek Öğretimde Değişim: Global Trendler ve Yeni Paradigmalar’’, İzmir: Yaşar Üniversitesi Yayını.
  • Chow, H.P.H (2005) ‘’Life Satisfaction Among University Students in a Canadian Praire City: A Multivariate Analysis’’, Social Indicators Research, 70:139-150.
  • Dost, M.T. (2007) ‘’Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Doyumunun Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi’’, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:22.
  • Douglas, J., Douglas, A. and Barnes, B. (2006) ‘’Measuring Student Satisfaction at a UK University’’, Quality Assurance in Education, 14(3).
  • Douglas, J., McClelland, R. and Davies, J. (2007) ‘’The Development of a Conceptual Model of Student Satisfaction with Their Experience in Higher Education’’, Quality Assurance in Education, 16.
  • Ekinci, E. ve Burgaz, B. (2007) ‘’Hacettepe Üniversitesi Öğrencilerinin Bazı Akademik Hizmetlere İlişkin Beklenti ve Memnuniyet Düzeyleri’’, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 33.
  • Gökyer, N. (2012) ‘’Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Bazı Akademik Hizmetlere İlişkin Beklentileri’’, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 22(2):139-154.
  • Güler, B.K. ve Emeç, H. (2006) ‘’Yaşam Memnuniyeti ve Akademik Başarıda İyimserlik Etkisi’’, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21(2).
  • Kangal A. (2012) ‘’Üniversite Yaşam Kalitesi Ölçeği’nin Türkçe Uyarlaması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması’’, E-Internatıonal Journal of Educational Research, 3:16-32.
  • Loewenthal, K. M. (2004) ‘’An Introduction to Psychological Tests and Scales’’, Psychology Press, Second Edition.
  • Nevill, A. and Rhodes, C. (2004) ‘’Academic and Social Integration in Higher Education: A Survey of Satisfaction and Dissatisfaction within a first-year Education Studies Cohort at a New University’’, Journal of Further and Higher Education, 28(2).
  • Palacio, A. B., Meneses, G.D. and Perez, P.J. (2002) ‘’The Configuration of the University Image and It’s Relationship with the Satisfaction of Students’’, Journal of Educational Administration, 40(5).
  • Popli, S. (2005) ‘’Ensuring Customer Delight: A Quality Approach to Excellence in Management Education’’, Quality in Higher Education, 11(1), 17-24.
  • Sirgy M. J., Grezeskowiak S. and Rahtz D. (2007) ‘’Quality of College Life (QCL) of Students: Developing and Validating a Measure of Well-Being’’, Social Indicators Research, 80(2): 343–360.
  • Zaharia, S. E. and Gibert, E. (2005) ‘’The Entrepreneurial University in Knowledge Society’’, Higher Education in Europe, 30(1):31-41.
Year 2018, Volume: 16 Issue: 2, 124 - 140, 30.06.2018
https://doi.org/10.11611/yead.396921

Abstract

References

  • Aktan, C. C., (2007) ‘’Yüksek Öğretimde Değişim: Global Trendler ve Yeni Paradigmalar’’, İzmir: Yaşar Üniversitesi Yayını.
  • Chow, H.P.H (2005) ‘’Life Satisfaction Among University Students in a Canadian Praire City: A Multivariate Analysis’’, Social Indicators Research, 70:139-150.
  • Dost, M.T. (2007) ‘’Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Doyumunun Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi’’, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:22.
  • Douglas, J., Douglas, A. and Barnes, B. (2006) ‘’Measuring Student Satisfaction at a UK University’’, Quality Assurance in Education, 14(3).
  • Douglas, J., McClelland, R. and Davies, J. (2007) ‘’The Development of a Conceptual Model of Student Satisfaction with Their Experience in Higher Education’’, Quality Assurance in Education, 16.
  • Ekinci, E. ve Burgaz, B. (2007) ‘’Hacettepe Üniversitesi Öğrencilerinin Bazı Akademik Hizmetlere İlişkin Beklenti ve Memnuniyet Düzeyleri’’, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 33.
  • Gökyer, N. (2012) ‘’Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Bazı Akademik Hizmetlere İlişkin Beklentileri’’, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 22(2):139-154.
  • Güler, B.K. ve Emeç, H. (2006) ‘’Yaşam Memnuniyeti ve Akademik Başarıda İyimserlik Etkisi’’, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21(2).
  • Kangal A. (2012) ‘’Üniversite Yaşam Kalitesi Ölçeği’nin Türkçe Uyarlaması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması’’, E-Internatıonal Journal of Educational Research, 3:16-32.
  • Loewenthal, K. M. (2004) ‘’An Introduction to Psychological Tests and Scales’’, Psychology Press, Second Edition.
  • Nevill, A. and Rhodes, C. (2004) ‘’Academic and Social Integration in Higher Education: A Survey of Satisfaction and Dissatisfaction within a first-year Education Studies Cohort at a New University’’, Journal of Further and Higher Education, 28(2).
  • Palacio, A. B., Meneses, G.D. and Perez, P.J. (2002) ‘’The Configuration of the University Image and It’s Relationship with the Satisfaction of Students’’, Journal of Educational Administration, 40(5).
  • Popli, S. (2005) ‘’Ensuring Customer Delight: A Quality Approach to Excellence in Management Education’’, Quality in Higher Education, 11(1), 17-24.
  • Sirgy M. J., Grezeskowiak S. and Rahtz D. (2007) ‘’Quality of College Life (QCL) of Students: Developing and Validating a Measure of Well-Being’’, Social Indicators Research, 80(2): 343–360.
  • Zaharia, S. E. and Gibert, E. (2005) ‘’The Entrepreneurial University in Knowledge Society’’, Higher Education in Europe, 30(1):31-41.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Kumru Türköz 0000-0002-0640-4212

Hakan Çetintaş 0000-0002-2437-992X

İbrahim Murat Bicil 0000-0003-4684-5626

Publication Date June 30, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 16 Issue: 2

Cite

APA Türköz, K., Çetintaş, H., & Bicil, İ. M. (2018). BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK HİZMETLERE İLİŞKİN BEKLENTİLERİ VE YAŞAM MEMNUNİYET DÜZEYİ. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 16(2), 124-140. https://doi.org/10.11611/yead.396921
AMA Türköz K, Çetintaş H, Bicil İM. BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK HİZMETLERE İLİŞKİN BEKLENTİLERİ VE YAŞAM MEMNUNİYET DÜZEYİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. June 2018;16(2):124-140. doi:10.11611/yead.396921
Chicago Türköz, Kumru, Hakan Çetintaş, and İbrahim Murat Bicil. “BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK HİZMETLERE İLİŞKİN BEKLENTİLERİ VE YAŞAM MEMNUNİYET DÜZEYİ”. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 16, no. 2 (June 2018): 124-40. https://doi.org/10.11611/yead.396921.
EndNote Türköz K, Çetintaş H, Bicil İM (June 1, 2018) BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK HİZMETLERE İLİŞKİN BEKLENTİLERİ VE YAŞAM MEMNUNİYET DÜZEYİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 16 2 124–140.
IEEE K. Türköz, H. Çetintaş, and İ. M. Bicil, “BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK HİZMETLERE İLİŞKİN BEKLENTİLERİ VE YAŞAM MEMNUNİYET DÜZEYİ”, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, vol. 16, no. 2, pp. 124–140, 2018, doi: 10.11611/yead.396921.
ISNAD Türköz, Kumru et al. “BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK HİZMETLERE İLİŞKİN BEKLENTİLERİ VE YAŞAM MEMNUNİYET DÜZEYİ”. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 16/2 (June 2018), 124-140. https://doi.org/10.11611/yead.396921.
JAMA Türköz K, Çetintaş H, Bicil İM. BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK HİZMETLERE İLİŞKİN BEKLENTİLERİ VE YAŞAM MEMNUNİYET DÜZEYİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2018;16:124–140.
MLA Türköz, Kumru et al. “BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK HİZMETLERE İLİŞKİN BEKLENTİLERİ VE YAŞAM MEMNUNİYET DÜZEYİ”. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, vol. 16, no. 2, 2018, pp. 124-40, doi:10.11611/yead.396921.
Vancouver Türköz K, Çetintaş H, Bicil İM. BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK HİZMETLERE İLİŞKİN BEKLENTİLERİ VE YAŞAM MEMNUNİYET DÜZEYİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2018;16(2):124-40.