Research Article
BibTex RIS Cite

Klasik Türk Müziğinde Narefte Makamının İncelenmesi

Year 2020, Volume: 3 Issue: 1, 42 - 54, 30.06.2020

Abstract

Klasik Türk müziğinde birçok makam bulunmasına rağmen bazı makamlarda eser örnekleri sayıca fazla iken bazılarında ise azdır. Özellikle bazı makamların zaman içerisinde, bestekârlar ve icracılar tarafından nadir kullanılmasından dolayı nazari özelliklerinin incelenmediği ve buna bağlı olarak nazari kaynaklarda pek yer verilmediği tespit edilmiştir. Bu sebepten bu çalışmada, Klasik Türk müziğinde iki eser örneği bulunan Nârefte makamı incelenmiştir. Makamda bulunan eserlerin nazari açıdan analiz edilmesi, makamın yapısal özelliklerinin tespit edilmesi ve bundan hareketle makamın açıklanarak tanımının yapılması amaçlanmıştır. Çalışmada betimsel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Eserler makamsal açıdan analiz edilmiştir. Ulaşılan sonuca göre bir saz semâisi bestelenmiştir.

References

  • CAN, M., Cihat, Türk Müziğinde Makam Kavramı Üzerine Bir İnceleme, (1993), Basılmamış Yüksek Lisans Tezi Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri. KAÇAR, G.Y., Ud Metodu (2002), Yurt Renkleri Yayınları Ankara. KAÇAR, G.Y., Türk Mûsikîsi Rehberi (2012), (2.Baskı), Maya Akademi, Ankara. KARADENİZ, M. E., Türk Mûsikîsinin Nazariye ve Esasları (1983), (Birinci Baskı) Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara. KARASAR, N., Bilimsel Araştırma Yöntemi (1984), Hacettepe Taş Kitapçılık, Ankara.
  • KUTLUĞ, Y., F., Türk Musikisinde Makamlar (2000), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. ÖZTUNA, Y., Türk Mûsikîsi; Akademik Klasik Türk San’atMûsikîsi’nin Ansiklopedik Sözlüğü (2006), (Birinci Baskı Cilt I). Orient Yayınları, Ankara. TRT Nota Arşivi.
Year 2020, Volume: 3 Issue: 1, 42 - 54, 30.06.2020

Abstract

References

  • CAN, M., Cihat, Türk Müziğinde Makam Kavramı Üzerine Bir İnceleme, (1993), Basılmamış Yüksek Lisans Tezi Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri. KAÇAR, G.Y., Ud Metodu (2002), Yurt Renkleri Yayınları Ankara. KAÇAR, G.Y., Türk Mûsikîsi Rehberi (2012), (2.Baskı), Maya Akademi, Ankara. KARADENİZ, M. E., Türk Mûsikîsinin Nazariye ve Esasları (1983), (Birinci Baskı) Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara. KARASAR, N., Bilimsel Araştırma Yöntemi (1984), Hacettepe Taş Kitapçılık, Ankara.
  • KUTLUĞ, Y., F., Türk Musikisinde Makamlar (2000), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. ÖZTUNA, Y., Türk Mûsikîsi; Akademik Klasik Türk San’atMûsikîsi’nin Ansiklopedik Sözlüğü (2006), (Birinci Baskı Cilt I). Orient Yayınları, Ankara. TRT Nota Arşivi.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Bora Kanar 0000-0002-6800-6041

Aziz Destegül 0000-0003-0040-6089

Tolga Karaca 0000-0002-6579-3465

Publication Date June 30, 2020
Submission Date May 8, 2020
Acceptance Date June 29, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Kanar, B., Destegül, A., & Karaca, T. (2020). Klasik Türk Müziğinde Narefte Makamının İncelenmesi. Yegah Musiki Dergisi, 3(1), 42-54.

Make sure you have an ORCID membership before submitting an article. If you do not have an Orcid, first click HERE to get yourself a membership. Otherwise, you cannot send an article. We wish you good work.