Research Article
BibTex RIS Cite

GRAFİK TASARIM SÜRECİNDE KULLANILAN BİLGİSAYAR PROGRAMLARI İLE YABANCI DİL ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN İNCELENMESİ

Year 2021, Volume: 8 Issue: 1, 43 - 52, 01.07.2021
https://doi.org/10.47481/yjad.811071

Abstract

Teknolojinin hızlı gelişimi hayatımıza yeni uygulama ve tekniklerin oluşumunu getirmiştir. Bu oluşumlar, bilgisayar ortamında tasarımların oluşmasında ve grafik tasarım alanında dijital tasarım anlayışının ortaya çıkmasında da önemli rol oynadı. Böylelikle bilgisayar destekli tasarım eğitimi, öğrencilerin sektöre hazırlanmaları, mesleki gelişimlerini tamamlamaları ve teknolojik hayata uyum sağlamaları için önemli bir zorunluluk haline gelmiştir. Tasarım sürecindeki programlar yabancı kökenli yazılımlardır ve sektörde İngilizce olarak kullanılmaktadır. Bu durum, yabancı dil eğitimini öğrencilerin teknolojik yenilikleri öğrenmesi, kullanması ve takip etmesi için bir zorunluluk haline getirmiştir. İngilizce'nin eğitimde aktif olarak kullanılması, öğrencilerin küresel çevre ile etkileşimini kolaylaştırır ve evrensel tasarım ilkelerini, profesyonel gelişmeleri ve önde gelen tasarımcıları takip etmelerini sağlar. Çalışma, bir doküman analizi modelinde tasarlanmıştır. Üniversite programlarının belgeleri iki farklı araştırmacı tarafından incelenmektedir. Çalışmanın sonuçları gösteriyor ki; programları kullanmanın ön koşulu, programın dilini bilmektir. Orijinal uygulamaların dili İngilizcedir ve eğitmenler öğelerin işlevlerini açıklamalı ve daha sonra bir ürünü tasarlarken nasıl kullanılacağını öğretmelidir. Orijinal ürünlerin kopyaları okul tarafından tercih edilmemektedir ve bu versiyonları yükleyen öğrencilerin yine de İngilizce terimleri bilmeleri gerekmektedir çünkü programların Türkçe tercümesi dil kalitesi açısından çok zayıftır ve sektör, İngilizce yerine İngilizce bilmeyi talep etmektedir. Türk Dili. Tasarım derslerine yönelik öğretme-öğrenme etkinliklerinin, öğrencilerin gerekli terimleri öğrenmeleri için mesleki dil dersi almaları durumunda daha verimli olacağı görülmüştür.

References

  • Taş, H. Y., Demirdöğmez, M., & Küçükoğlu, M. (2017). Geleceğimiz Olan Z Kuşağının Çalışma Hayatına Muhtmel Etkileri. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(7), 1030-1048. doi:10.26466/opus.370345
  • Weill, A. (2015). Le Design Graphique. İstanbul: Yapı Kredi yayınları.

INVESTIGATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN COMPUTER PROGRAMS AND FOREIGN LANGUAGE USED IN GRAPHIC DESIGN PROCESS

Year 2021, Volume: 8 Issue: 1, 43 - 52, 01.07.2021
https://doi.org/10.47481/yjad.811071

Abstract

The rapid development of technology has brought the formation of new applications and techniques in our lives. These formations also played an important role in creation of designs in the computer environment and the emergence of digital design understanding in the field of graphic design. Thus, computer-aided design education has become an important obligation for students to prepare for the sector, complete their professional development, and adapt to technological life. The programs in the design process are foreign-origin software and they are used in English in the industry. This situation has made foreign language education a necessity for students to learn, use, and follow technological innovations. Active employment of English in education facilitates students' interaction with the global environment and it enables them to follow universal design principles, professional developments, and leading designers. The study was designed in a document analysis model. The documents of the university programs are examined by two different researchers. The results of the study show that; the prerequisite to use the programs is to know the language of the program. The original applications `language is English and the instructors must explain the functions of the items and then teach how to use it while designing a product. The copies of the original products are not preferred by the school and the students uploading these versions still need to know the English terms because the Turkish translation of the programs is very poor in terms of language quality. Besides the sector demands to know English rather than the Turkish language. It is found that teaching-learning activities on design lessons will be more fruitful if the students have a vocational language lesson to learn the required terms.

References

  • Taş, H. Y., Demirdöğmez, M., & Küçükoğlu, M. (2017). Geleceğimiz Olan Z Kuşağının Çalışma Hayatına Muhtmel Etkileri. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(7), 1030-1048. doi:10.26466/opus.370345
  • Weill, A. (2015). Le Design Graphique. İstanbul: Yapı Kredi yayınları.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

Yeliz Yazıcı 0000-0001-8277-9246

Pelin Hayta 0000-0003-1613-0785

Early Pub Date July 1, 2021
Publication Date July 1, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Yazıcı, Y., & Hayta, P. (2021). INVESTIGATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN COMPUTER PROGRAMS AND FOREIGN LANGUAGE USED IN GRAPHIC DESIGN PROCESS. Yıldız Journal of Art and Design, 8(1), 43-52. https://doi.org/10.47481/yjad.811071

Etik kurul onayı belgesi yüklenmesi zorunludur.  Taranan indexler: DRJI, ResearchBib, Google Scholar, BASE (Bielefeld Academic Search Engine), Electronic Journals Library, JournalSeek, Academic Keys, Scientific Indexing Services, SOBIAD