Research Article
BibTex RIS Cite

Predictors of adolescents’ science learning in blended learning: Prior knowledge, reading proficiency, self-efficacy and regulation

Year 2021, Volume: 6 Issue: 2, 61 - 71, 20.01.2022

Abstract

The goal of this study was to explore effects of using blended learning with a science unit in middle school students. We examined how student characteristics were related to learning outcomes as measured by a posttest and an exit survey. Seventh-grade students from a low SES school were taught heredity unit with blended learning. Students completed some tasks digitally on their own, followed by activities and discussions in the classroom. The students performed better on the posttest if they had higher reading proficiency, better background knowledge and higher self-efficacy and regulation, thus replicating the usual patterns found with traditional learning contexts. The affective outcome (enjoyment, interest) was predicted by both reading proficiency and self-efficacy and regulation, but not prior knowledge. These results indicate that benefits of technology may vary as a function of student characteristics.

References

  • The article references can be accessed from the .pdf file.

Harmanlanmis öğrenmede ergenlerin fen öğrenimini öngören faktörler: Ön bilgi, okuma yeterliliği, ve öz yeterlilik

Year 2021, Volume: 6 Issue: 2, 61 - 71, 20.01.2022

Abstract

Bu çalışmanın amacı harmanlanmış öğrenme yöntemiyle işlenen bir fen konusunun ortaokul öğrencileri üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Amerika’da, çoğunluğu düşük sosyoekonomik düzeylerden gelen yedinci sınıf öğrencileriyle harmanlanmış olarak kalıtım konusu işlenmiştir. Bu eğitimde öğrenciler bazı etkinlikleri çevrimiçi ve bireysel olarak tamamlarken, bazi etkinlikler ve tartışmalar sınıfta yüzyüze yapılmıştır. Genel olarak eğitim araştırmalarında bulunan örüntüler burada da tekrarlanmıştır. Öğrencilerin son testteki performansları okuma yetenekleri, konu hakkındaki ön bilgileri ve öz yeterlikleri ile doğru orantılıdır. Öğrencilerin konuya duygusal yaklaşımlarını (ilgi ve beğeni) öngören değişkenler ise öğrencilerin önbilgileri değil, okuma yetenekleri ve özyeterlilikleridir. Bu sonuçlar, teknoloji ile zenginleştirilmiş eğitimlerin faydasının öğrenci özelliklerine bağlı olarak değişebileceğini göstermektedir.

References

  • The article references can be accessed from the .pdf file.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Behaviour-Personality Assessment in Psychology
Journal Section Research Articles
Authors

Türkan Öcal This is me

Cynthia Welsh This is me

Aydın Durgunoğlu This is me

Mathew Wınbıgler This is me

Cynthia Edwardson This is me

Rachel Mueller This is me

Sarina Sagmoe This is me

Publication Date January 20, 2022
Published in Issue Year 2021 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Öcal, T., Welsh, C., Durgunoğlu, A., Wınbıgler, M., et al. (2022). Predictors of adolescents’ science learning in blended learning: Prior knowledge, reading proficiency, self-efficacy and regulation. Yıldız Journal of Educational Research, 6(2), 61-71.