Sosyal medya platformları aracılığıyla etkili ve değerli
içerik oluşturularak, tutundurma faaliyetlerinin en uygun şekilde yapılabilmesi
ve müşteri beklentilerinin karşılanması noktasında dijital içerik pazarlaması günümüzde
önemli bir hale gelmiştir. Bu çalışmada firmaların sosyal medya aracılığıyla paylaştığı
dijital içeriğin algılanan faydasının ve sürü davranışının, tüketicilerin bu dijital
içeriği başkalarıyla paylaşma davranışı üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırma bağlamında veri toplama aracı
olarak geliştirilen anket formu kasti örnekleme ile seçilmiş 493 katılımcıya
çevrimiçi olarak uygulanmıştır. Çoklu regresyon analizi bulgularına göre
dijital içerik pazarlaması faaliyetlerinin tüketiciler tarafından algılanan eğlence,
güvenirlik ve maddi faydaları ile sürü davranışının, içeriği paylaşım davranışı üzerinde etkili
olduğu saptanmış, ancak bilgilendirme faydasının anlamlı bir etki yaratmadığı
görülmüştür. Çalışma bulgularının hem
ülkemizdeki içerik pazarlaması literatürüne hem de sosyal medyada uygulanacak
olan içerik pazarlaması faaliyetlerinin tasarlanması ve duyurulması noktasında
işletmelere yönelik katkıları olacağı düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Economics |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | November 17, 2019 |
Acceptance Date | December 17, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 7 Issue: 3 |
Dear Authors;
There should be no information about the authors on your manuscript uploaded to the journal system. Our esteemed authors are kindly requested to consider this warning.
Our journal (JIMM) adopts Open Access Policy and does not demand any charges (fee) for submitting, processing and publishing articles from authors.
The journal (JIMM) is licensed by Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).